"פתרונות אינטרנט של הדברים הינם מתפתחים ובעלי מחזור חיים"

ד''ר מיקי רודה, איש יבמ לשעבר, הציג את הסטארט-אפ היפני-ישראלי IQP, המספק פלטפורמה לפיתוח אפליקציות אינטרנט של הדברים ● לדבריו, "יש לטפל בכל ההיבטים על מנת שהפתרון לתחום יהיה אמיתי ושימושי"

ד''ר מיקי רודה, בכיר לשעבר ביבמ. צילום: ניב קנטור

"על מנת שפתרונות לעולם האינטרנט של הדברים יצליחו, יש להבין כי מדבר בפתרונות שיש להם משך ומחזור חיים, והם מתפתחים. לכן, יש לטפל בכל ההיבטים על מנת שהפתרון לתחום יהיה פתרון אמיתי ושימושי", כך אמר ד"ר מיקי רודה, בכיר לשעבר ביבמ (IBM).

ד"ר רודה דיבר בכנס IoT2017. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום. את הכנס הנחו אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט ופלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

ד"ר רודה הציג את הסטארט-אפ היפני-ישראלי IQP, חברה המספקת פלטפורמה לפיתוח אפליקציות של האינטרנט של הדברים.

"הפלטפורמה של IQP מצמצמת את עלויות הפיתוח וזמני הפיתוח של אפליקציות בתחום האינטרנט של הדברים ובתחומים אחרים ביותר מ-50%", אמר רודה. "היא מאפשרת לכל אדם לפתח בקלות ובמהירות אפליקציות בתחומי האינטרנט של הדברים, כמו גם בתחומים אחרים – בלא כל ידע בקוד".

בוחרים מה מעניין

ד"ר רודה הציג את מסך IQP, המתאר אתר כלשהו, דוגמת שדה תעופה, כאשר על הרקע שלו "מלבישים" תכונות ומגדירים שדות הרגישים למגע או לעכבר ועליהם ניתן לערוך פעולות שונות – ממסך בקרה או מיחידה ניידת.

לדבריו, "הפלטפורמה עובדת כל כמה שכבות. כך, בשכבת התצוגה ניתן להפעיל דברים הנוגעים לאזור פיזי מסוים, למשל להדליק או לכבות אור ירוק ברמזור, או איש ביטחון המפעיל התרעה בשטח מסוים, מה שמביא לסגירת האזור – ועוד". כך, הסביר, "אנשי ארגון המסתובבים בשטח יכולים לראות דברים דרך הטלפון החכם שלהם והם בוחרים מה מעניין אותם ובהתאם – במה לפעול".

בסוף צריך ליצור משהו

הפלטפורמה, הסביר ד"ר רודה, "מאפשרת פעולות שונות, תוך הפרדה בין צריכת המידע, הזרמתו, ועם יכולת לגשת למאגר הנתונים ולהפעיל אביזרים. החברה מאפשרת להגדיר את אותם שטחים על גבי המסך, להפעיל אפליקציות ולקשור את כל הפעילות – כל הדרך חזרה, עד נקודות הקצה. בחלקה האחד, הפלטפורמה מגיעה עד הרכיבים והאנשים המתפעלים את המערכת – תגובותיהם נאספות ויש מנוע אירועים. בחלקה השני, יש תהליך עיבוד, עם הגדרה מהיכן ולאן יזרום המידע, ובסוף צריך ליצור משהו".

IQP, אמר ד"ר רודה, "נוסדה ב-2014 אבל חלק מנכסיה ותיקים יותר. היא מנוהלת מטוקיו ולה מרכז מו"פ בארץ, מה שיוצר שילוב מיטבי כי ביפן יש הרבה ייצור ומחשוב. היא נמצאת בשיתופי פעולה עם יבמ, פוג'יטסו (Fujitsu), טויוטה (Toyota), וג'נרל אלקטריק (GE) מתעניינת בטכנולוגיה שלה. היא משתפת פעולה עם ספקיות ענן ועם אינטגרטורים. בארץ היא מיוצגת על ידי נס".

"כיום נדרש לפתח אפליקציות במהירות כי הדברים משתנים במהירות", סיכם ד"ר רודה. "צריך לבצע התאמות בעולמות השונים ולספק לצרכנים השונים זוויות מבט שונות. אינטרנט של הדברים זה לא משהו שהתחלת וסיימת – זה לא נכון: יש מחזור חיים וחשוב לשנות לאורך זמן, ולעשות זאת באופן מהיר, לטובת הקטנת עלויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים