2016 בסלולר ממעוף הציפור: עוד קצת מכל דבר

השנה החולפת לא זימנה לנו הרבה חידושים בתחום הסלולר ובכל זאת, היו כמה התפתחויות מעניינות ● וגם: אילו הזדמנויות עומדות בפני היצרניות בשנה הנוכחית?

סלולר. אילוסטרציה: BigStock

המכשיר הסלולרי שכל אחד (כמעט) נושא בכיסו הופך להיות קריטי יותר ויותר בחיי היום יום – החל ב-Send End, עבור בשירותים שונים ועד לרכישות אונליין. רמת השימוש במכשיר הולכת ומתרחבת – הן מבחינת נפחי הנתונים והן מבחינת זמן השימוש היומי במכשיר. כולם מחוברים, כל הזמן, בכל מקום.

למרות זאת, בתחום המכשירים, 2016 לא הותירה אותנו פעורי פה. כל המכשירים שהושקו השנה מייצגים עוד קצת מכל דבר – נפח גדול יותר, מצלמה טובה יותר, מעבד חזק יותר, מסך טוב יותר וכדומה. איכשהו, כל המכשירים מתחילים להיות די דומים זה לזה – גם בעיצוב וגם בתכונות. יש יצרניות שמבדלות את עצמן במעטפת של ממשק משתמש משלהן ויש כאלה שלא, אבל ממעוף הציפור – מרבית מכשירי הפרימיום של היצרניות ברמה טכנולוגית זהה, וכך גם קבוצות הביניים והמכשירים הפשוטים.

השילוב של פס רחב עם הטכנולוגיות של האינטרנט של הדברים, מחשוב הענן והבינה המלאכותית יוצר הזדמנויות רבות עבור היצרניות, שמחפשות את "הדבר הבא" באמצעות מרכזי פיתוח ושיתופי פעולה רבים עם חברות שמציעות מוצרים או שירותים. גם בארץ מתקיימת פעילות פיתוח של מרבית יצרניות הסלולר הגדולות, כמו אפל (Apple), סמסונג (Samsung), וואווי (Huwaei) ו-LG.

מאיפה יבואו עוד הכנסות?

המפעילות מחפשות ערוצים חדשים להכנסות, מאחר ששירותי הליבה שלהן הופכים להיות "שירותי צינורות". מצד אחד הן חייבות לשפר את תשתיות הסלולר שלהן, כדי לספק את דרישות המשתמשים בהיבטי הנפח והמהירות, ומצד שני – ההכנסות בתחומי הליבה אינן צומחות. הפער הזה גורם גם למפעילות לחפש ערוצים חדשים באמצעות שיתופי פעולה עם סטארט-אפים ומרכזי פיתוח ייעודיים ליצירת שירותים חדשים. סמסונג, למשל, פתחה אחד כזה השנה בתל אביב.

מגמה שהחלה עוד לפני 2016 ושתפסה תאוצה השנה – כצפוי, יש לומר – היא התרחבות השימוש במכשירים בעלי מסך גדול, פאבלטים – ההכלאה בין טאבלטים לטלפונים. אם בעבר הלא רחוק, מסך בגודל 5 אינץ' נחשב לגדול – כיום 5.5-6 אינצ'ים הם כבר לא גודל מפחיד כשמדברים על מכשיר סלולרי. יש גם יצרניות שממשיכות לבדוק את ה-"גבול" עם מסכי 6-6.4 אינץ'. המכשיר הסלולרי הופך אט אט למסך הראשי.

הסיפור הגדול של השנה

לא תופתעו לקרוא שהסיפור הגדול של השנה היה, ללא ספק, אסון ה-Note 7 של סמסונג. מדובר במכשיר בסדרת הפרימיום של החברה, שהושק בשווקים עם סוללה שהתגלתה כמתחממת ומתפוצצת. המבוכה הייתה גדולה, ולאחר התנהלות, שזכתה לביקורות לא מחמיאות, החברה הודיעה סופית על הפסקת הייצור של המכשיר. באחרונה היא אף הודיעה שהיא מפתחת את המכשיר הבא בסדרה, ה-Note 8.

עד כמה נפגעה החברה מהפרשה נוכל לראות בדו"חות הכספיים שסמסונג תפרסם בקרוב וגם בקבלת הפנים שיזכו לה מכשירי הדגל החדשים שתשיק.

סמסונג היא עדיין יצרנית הסלולר הגדולה בעולם ועל אף שחברות רבות, בהן יצרניות סיניות כמו וואווי, שיאומי (Xiaomi) ומייזו (Meizu) מנסות לכבוש נתחי שוק בצפון אמריקה ובאירופה, נראה שמעמדה אינו עומד בסכנה גדולה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים