פייסבוק הודיעה כי תפיק תכני וידיאו משל עצמה

ענקית הרשת החברתית מסרה שהיא במגעים לרכישת תכנים בלעדיים, ושבכוונתה להשקיע מאמצים בהתנעת תחום הווידיאו שלה ● האם זה אומר שהחברה הולכת בכל הכוח לעבר הפיכתה למעצמת תקשורת?

פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook), אשר בנויה בבסיסה על תוכן שמייצרים בעבורה "בהתנדבות" כמעט 1.8 מיליארדי משתמשיה ברחבי העולם, עומדת להתחיל לשלם גם בעבור תכנים משלה שיעבו את הפלטפורמה שלה. במיוחד מדובר על תכני וידיאו.

בזמן האחרון החלה הענקית לדבר עם אולפני טלוויזיה ומפיקי וידיאו אחרים על תכניות קנויות לחיזוק אגף הווידיאו של הרשת החברתית הדומיננטית.

השיחות – הכוללות דיונים על תכניות מתוסרטות, שעשועונים ותכניות ספורט – מובלים על ידי ריקי ואן וין, אחד ממייסדי ה-College Humor, שהצטרף לחברה בתחילת השנה.

לדחוף את התחום

לא ברור אם המהלך קשור לכך שתחום הלייב-וידיאו שלה – שהושק בארצות הברית בדצמבר האחרון והגיע לארצות אחרות כחודש-חודשיים לאחר מכן – לא ממריא גבוה במיוחד בינתיים, או רק בשל הרצון לשלוט בכמה שיותר ענפי תקשורת – אבל המגעים העכשוויים מזכירים בהחלט את הניסיון של החברה לדחוף את תחום הווידיאו החי, שהתרחש מוקדם יותר השנה.

במסגרת ניסיונות הקידום של הלייב-סטרימינג רקמה הענקית עסקאות עם שותפות שונות, כולל עם ווקס מדיה (Vox Media), במטרה שאלו יסייעו לייצר תוכן חי בלעדי בעבורה.

מעוניינת להתנסות בפורמטים ייחודיים

פייסבוק מוציאה על עסקאות הלייב-סטרימינג הללו יותר ממיליון דולר בשנה, אבל מדובר בסכום שרחוק שנות אור ממה שרשתות הטלוויזיה המסורתיות או שירותי הסטרימינג משלמים על תכניות מהשורה הראשונה.

גורמים שונים שמכירים את השיחות החדשות של פייסבוק טוענים כי החברה לא תבצע השקעות יקרות, כמו שעושות למשל אמזון (Amazon) ונטפליקס (Netflix) בהפקת סדרות וסרטים מקוריים, ונדמה שהיא מעוניינת במיוחד להתנסות בפורמטים ייחודיים.

ואן וין אמר כי "מוקדם יותר השנה התחלנו לגלגל את כרטיסיית Video – מקום ייעודי בעבור הווידיאו בפייסבוק".

לדבריו, "מטרתנו היא להתניע מערכת אקולוגית של שותפויות תוכן לכרטיסייה, כך שאנחנו בודקים מימון של כמה זרעי תוכן וידיאו, הכוללים תוכן מקורי, מתוסרט ולא מתוסרט, ותכני ספורט, שינצלו את האינטראקציה החברתית והניידת הייחודיות לפייסבוק. המטרה שלנו היא להראות לאנשים מה אפשרי על הפלטפורמה, וללמוד כשאנו ממשיכים לעבוד עם שותפי וידיאו מכל רחבי העולם".

כוונות רשמיות ורציניות

אנשים שדיברו עם פייסבוק על פרויקטים מקוריים אומרים שאינם מאמינים שלחברה יש מטרת מימון מסוימת או תכנית ספציפית, כמו שהיו ליוטיוב (YouTube) כשניסתה להביא תוכן מקורי משלה לפני כחמש שנים, אלא שההתעסקות מסתמנת כתיאורתית בלבד.

עם זאת ההכרזה הפומבית של פייסבוק שבכוונתה לשלם בעבור תכני ווידיאו מקוריים, עשויה להעיד על כוונות רשמיות ורציניות הרבה יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים