ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בבזק

העילה המרכזית לסכסוך קשורה בהוצאה מאסיבית של עבודה בתחום הפעילות הרגילה והשוטפת של החברה, לגורמים חיצוניים

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק. צילום: יח"צ

סכסוך עבודה הוכרז בבזק, כך הודיעה ההסתדרות למנכ"לית החברה, סטלה הנדלר.

העילה המרכזית לסכסוך, שחל על כ-6,500 עובדי החברה, קשורה בהוצאה מאסיבית של עבודה בתחום הפעילות הרגילה והשוטפת של החברה לגורמים חיצוניים. עבודה זו תבוצע על ידי עובדים שאינם עובדי החברה, וחלקם אף יהיו עובדי קבלן.

להוצאת עבודה זו אל מחוץ לחברה, השלכה מהותית על מרקם יחסי העבודה המאורגנים בבזק, והיא מהווה פגיעה קשה במעמדם ובביטחונם התעסוקתי של העובדים.

רק לריב

זהו אינו הסכסוך הראשון של ההסתדרות עם תעשיית ההיי-טק. בספטמבר האחרון איגוד עובדי ההיי-טק בהסתדרות ונציגות עובדי טק מהינדרה מרעננה הודיעו על הכרזת סכסוך עבודה, שנוגע לכ-180 עובדיה בישראל. בארגון טענו כי אחרי שהעבירה עובדים לתאגיד ההודי, זורה – לשעבר קומברס – החברה מנסה להחזיר אותם אליה ופוגעת בתנאים שלהם.

מדובר בסכסוך עבודה שני בחברה. בדצמבר האחרון הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה ראשון בפעילות של החברה בארץ, מאחר שלטענתה ההנהלה "נוקטת בשינויים חד צדדיים שמשליכים על תנאי העסקתם של העובדים באתר החברה בישראל".

לעולם לא הסכם שלום

באפריל, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה באמדוקס, כאשר הרקע למהלך הוא, על פי ארגון העובדים, סירובה של הנהלת אמדוקס לדון עימה בחתימת הסכם קיבוצי. על כך החברה מסרה בתגובה כי ההסתדרות אינה הארגון היציג של העובדים.

כמו כן , בפברואר האחרון הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בפרטנר עקב מבוי סתום במו"מ על הסכם קיבוצי ראשון בחברה. וחודש לפני כן, ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ב-NetSource, המפעילה, בין היתר, מוקדי שירות לקוחות עבור גולן טלקום. בארגון טענו כי ההנהלה מתעמרת בעובדות החברה ואף פיטרה אותן.

על אף השנה העמוסה שהייתה מלאה בסכסוכי ההסתדרות עם תעשיית ההיי-טק, העימותים הולכים אף יותר אחורה, כאשר ב-2014 ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בנס טכנולוגיות בעקבות מה שכינו בהסתדרות "מבוי סתום במשא ומתן על הסדרת תנאי העסקתם של העובדים במסגרת הסכם קיבוצי".

מבזק לא נתקבלה תגובה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל

    אם יש משהו שיכול להרוס את תעשיית ההיי טק הישראלית זו ההסתדרות.

  2. Dee

    האם בגלל הסכסוך היו לי היום תקלות בחיבור לאינטרנט?!

אירועים קרובים