ח"כ שלי יחימוביץ': "עובדי הקוסט-פלוס יפוטרו במסגרת מכרז בתי התוכנה החדש"

יחימוביץ' קוראת ליושב ראש ועדת הכספים, ח"כ הרב משה גפני, לקיים דיון דחוף בנושא בוועדה, בטענה שמשמעותה של העברת עובדי הקוסט-פלוס למיקור-חוץ היא פיטורים ● לדבריה, החברות שמעסיקות את העובדים במסגרת הפרויקט "משמשות צינור פיקטיבי להעסקתם, גוזרות על גבם קופון ואז מתחלפות" ● במקביל, מתכננים העובדים להגיש תביעה נגד המדינה, במטרה לעצור את המכרז ולמנוע פגיעה בהם

ח"כ שלי יחימוביץ' דורשת מיושב ראש ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ הרב משה גפני, לקיים דיון דחוף על מכרז בתי התוכנה, בטענה שהעובדים במודל קוסט-פלוס למעשה יפוטרו במסגרתו, על ידי כך שיועברו למיקור-חוץ.

במכתב ששלחה לגפני כתבה יחימוביץ', כי "בימים הקרובים עומד משרד האוצר לפרסם מיהן החברות שזכו במכרז. צעד זה עלול להביא לכך שמאות עובדי קוסט-פלוס יאבדו את זכויותיהם. המכרז החדש יעבירם למיקור-חוץ, כאשר בפועל – מדובר בפיטורים".

לדברי יחימוביץ', מדובר ב-600 עובדים, שרובם מועסקים יותר מעשר שנים. היא כתבה, כי "בכל פעם שבה המדינה מפרסמת מכרז חדש – מתחלפת החברה שמעסיקה אותם. החברה משמשת צינור פיקטיבי להעסקתם, גוזרת על גבם קופון ואז שוב מתחלפת".

יחימוביץ' מצטטת במכתב את ברק שטרוזנברג, סגן הממונה על השכר באוצר, שאמר בדיון שהתקיים בוועדת הכספים בחודש יולי, כי "נכון שעובדי הקוסט-פלוס צריכים להיקלט ושיש כאן יחסי עובד-מעביד. הכווונה היא להיכנס למשא ומתן איתם". לטענת יחימוביץ', יש כאן "הפרת התחייבות לוועדת הכספים ופגיעה אנושה ולא חוקית בעובדים".

במקביל, ממשיכים העובדים בתהליכי ההתארגנות שלהם, על מנת להגיש תביעה משותפת נגד המדינה במטרה לעצור את המכרז ולמנוע פגיעה בהם. בימים האחרונים הופץ במשרדי הממשלה מסמך שיצא ממשרד עורכי הדין כרמלי-ארנון, הכולל טיוטת התקשרות עם המשרד, עלויות וטפסי חתימה. ראשי ועד עובדי הקוסט-פלוס עושים מאמצים לגייס כמה שיותר עובדים, ובכך להוזיל את עלויות ההתקשרות עם עורכי הדין לכל אחד מהם.

בימים אלה מתנהלים מגעים בין העובדים לממשלה, לאחר שבאוצר החלו לבדוק, כפי שפורסם לראשונה באנשים ומחשבים, אפשרות להפוך חלק מהם לעובדי מדינה. המגעים הללו נמצאים בשלבים ראשונים, והעובדים טרם קיבלו עדכונים באשר להיכן הם עומדים.

שלשום (ג') התייחסה לנושא הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, במסגרת דיון שקיימה על הדו"ח של מבקר המדינה שעסק בנושא ממשל זמין. הוועדה קראה לממשלה ליישם את מסקנות הדו"ח ולהפוך את כל עובדי הפרויקט לעובדי מדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים