"המסע לדיגיטליזציה ולענן ההיברידי עובר דרך קוד פתוח"

כך אמר דן טולדנו, מנהל אזורי ישראל, יוון וקפריסין ברד-האט ● לדבריו, "על מנת להתעטף בחדשנות, נדרש לשתף ידע טכנולוגי בין משתמשים ובין חברות - לא כל החוכמה והידע מצויים בידי חברה אחת"

דן טולדנו, מנהל אזורי ישראל, יוון וקפריסין, רד-האט. צילום: Selffer

"המהפך הראשון שעבר השוק הטכנולוגי היה המעבר לקוד הפתוח. כעת אנו נמצאים בתחילתו של המהפך השני, אף הוא מבוסס קוד פתוח – הדיגיטליזציה של הארגונים והמעבר שלהם לענן היברידי", כך אמר דן טולדנו, מנהל אזורי ישראל, יוון וקפריסין, רד-האט (Red Hat)

טולדנו פתח את הכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הקוד הפתוח, Red Hat Forum. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ד') באולם הכנסים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות כ-1,000 מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים. את המליאה המרכזית הנחתה אלינור כהן, מנהלת שיווק ישראל, יוון וקפריסין, רד-האט.

לדברי טולדנו, "מהפכת הקוד הפתוח החלה לפני 30 שנה, ומזה עשור מוגדרת כניצחון גדול. רד-האט מובילה את התחום זה 15 שנה, וההוכחה להצלחתה היא שיעור הגידול החריג שלה בתעשייה – בשיעור דו-ספרתי באחוזים, מדי שנה".

לא רק סביבת פיתוח – אלא תפיסת עולם

"אנו נמצאים כיום במצב טוב", אמר טולדנו. "רוב התעשייה מבינה כי על מנת להתעטף בחדשנות, נדרש לשתף ידע טכנולוגי בין משתמשים ובין חברות. לא כל החוכמה והידע מצויים בידי חברה אחת. היינו הראשונים לאמץ מודל זה, וכעת רוב התעשייה הולכת בעקבותינו – יש הפנמה כי קוד פתוח היא מגמת-על". לדבריו, "החברה התרחבה במהלך השנים וכיום מספקת לא רק מערכות קוד פתוח, אלא גם תווכה ופלטפורמה כשירות (PaaS) עם כלי ניהול".

הגידול, אמר טולדנו, "מובחן גם בשוק הישראלי: אנו מתרחבים בשל העובדה שיש לנו כבר יותר מ-1,000 לקוחות ארגוניים, בכל המגזרים ובכל הגדלים. אין כמעט ארגון שאינו משתמש בפתרונות שלנו. כיום, אנו רואים יותר ויותר ארגונים אשר מעבירים את מערכות הליבה הקריטיות שלהם לסביבה פתוחה".

קוד פתוח, אמר טולדנו, "זו לא רק סביבת פיתוח, אלא תפיסת עולם. כך, למשל, בעולם הבריאות, קוד פתוח לא מציל חיים אבל יכול לסייע רבות בשל השיתוף של המידע, הוא יכול לייעל תהליכים".

טולדנו סיים באומרו כי "מגזרי תעשייה שלמים הופכים להיות מבוססי תוכנה, וכאשר הם עושים זאת, הם עושים זאת עם פלטפורמות פתוחות, תוך שיתוף הדדי. הדבר נעשה מכמה סיבות – הורדת עלויות, חדשנות, והעובדה כי קוד פתוח הוא מודל המעצים את הפרט בכל הארגונים שאימצו אותו. הוא נותן לאנשים אפשרות ליזום, להשתתף וליהנות מהפירות".

רב סרן אייל דוד, ראש מדור PaaS, ממר''ם, אגף התקשוב. צילום: Selffer

רב סרן אייל דוד, ראש מדור PaaS, ממר"ם, אגף התקשוב. צילום: Selffer

לאחר מכן הוצגו שלושה סיפורי לקוח בשוק המקומי. רב סרן אייל דוד, ראש מדור PaaS, ממר"ם באגף התקשוב, תיאר כיצד הטמיע מערכת OpenShift.

לדבריו, "התהליך שלנו החל לפני עשר שנים: הוקסמנו ממערכות Web ופיתחנו פרויקטים בתחום. בגלל התלהבות הלקוחות פיתחנו עוד. לפני שלוש שנים מצאנו עצמנו עומדים מול דינוזאורים ענקיים ועייפים. בגלל ההטלאות המערכות היו קשות לתחזוקה, לשינוי ולתיקון, הההדרות (קומפילציות) ארכו יותר משעה. למרות הווירטואליזציה, היינו במצב של ריבוי מערכות".

כך, אמר, "בשל הטמעת הפלטפורמה, ניתקנו את המשתמש ממערכת ההפעלה, וקיבלנו יכולות טובות יותר לניהול הדטה סנטר".

דן הוד, מנהל שיתופי פעולה אסטרטגיים באמדוקס. צילום: Selffer

דן הוד, מנהל שיתופי פעולה אסטרטגיים באמדוקס. צילום: Selffer

דן הוד, מנהל שיתופי פעולה אסטרטגיים באמדוקס (Amdocs), אמר כי החברה מונה 25 אלף עובדים, פועלת ב-80 מדינות ומחזורה השנתי מתקרב לארבעה מיליארד דולר.

"החברה זיהתה את היכולת שלה לפעול בתחום התוכנה", אמר הוד, "ולאחר מכן החליטה לפעול בעולם הרישות. על בסיס שלוש חברות שרכשנו, נכנסנו לתחום התזמור של NFV (וירטואליזציית פונקציות רשת). הטמענו פתרון OpenStack, שהוכיח את עצמו".

יקי זנו, מנמ''ר בזק. צילום: Selffer

יקי זנו, מנמ"ר בזק. צילום: Selffer

יקי זנו, מנמ"ר בזק, תיאר פרויקט של חידוש של אפליקציית ליבה עסקית. אחד מאתגרי ה-IT בחברת תקשורת, אמר, "הוא אספקת שירות והקשר עם הלקוח. פיתחנו מערכת לפישוט ולייעול תהליכי העבודה בחברה".

בעבר, אמר, "נציג השירות עבד במקביל על 47 מערכות IT שונות, מה שהצריך הכשרה של כמה שבועות. במסגרת הפרויקט, הבאנו את כל הפונצקיונליות לתוך מערכת CRM אחת, המשמשת יותר מ-80% מעובדי החברה. התהליכים העסקיים שופרו בשל הטמעת מנוע תהליכי JBPM של רד-האט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים