תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Red Hat Forum Israel 2016, יום ד' 16 בנובמבר, LAGO

מגמות בתווכה – Middleware – חלק ב'

13/11/2016 10:07

כתב: מייק פיץ', סגן נשיא ומנהל כללי, Middleware, רד-האט

בחלקו הראשון של המאמר בחנו אחדות מהטכנולוגיות והמגמות הבולטות יותר, המזינות את התפתחות התווכה היום, כולל ענן, DevOps ו-microservices.

מגמה שלישית ובולטת המקדמת את החיוניות של ארכיטקטורות microservices ומשפיעה משמעותית על שוק התווכה, היא מגמת הקונטיינרים.

קונטיינרים מספקים דרך לבודד סביבות "זמן ריצה" של יישומים מהתשתית, כדי לספק עקביות, אמינות וניידות רבות יותר עבור יישומים, כאשר אלה מועברים בין סביבות מחשוב שונות במהלך מחזור החיים שלהם.

הקונטיינרים אורזים נגזרת מינימלית ביותר של מערכת ההפעלה הדרושה להפעלת כל מודול, את הקונפיגורציה של המודול והממשק אליו. מערך תווכה מותאם אופטימלי הנו קריטי עבור ניצול מיטבי של ההבטחה הטמונה בקונטיינרים: פריסה מהירה ואיטרציות מהירות. ליבת המערך היא זמן הריצה של היישום, המסופק על ידי שרת יישומים אשר יכול להיבנות עם כלים נוספים, כמו אינטגרציה "קלת משקל" או תווכת מסרים.

קונטיינרים מצרפים יחד את מערך התווכה, רכיבי השירותים ומערכת הפעלה מותאמת, והיישות הכוללת הופכת ל-microservice. כשמשווים לטכנולוגיות תווכה מסורתיות, היצע התווכה החדשני מציג חלופה איכותית ויציבה עבור הארגון המודרני.

מובייל

הקצב בו המובייל עבר לתוך השוק הארגוני, תפס תנופה משמעותית. תרמו לכך סטארט-אפים רבים ממוקדים בניידות ארגונית שהצטרפו לזירה, וכן מספר בריתות אסטרטגיות שנחתמו בין יצרנים מובילים של מכשירים וספקי טכנולוגיה ארגונית.

מובייל הופך במהירות לפלטפורמה המובילה והמועדפת עבור פיתוח יישומים למשתמשי קצה, וזאת על חשבון הדסקטופ. עם זאת יש בכך אתגרים ייחודיים, כגון אינטגרציה עם המערך הארגוני.

סקר שבוצע באפריל 2015 על ידי TechValidate מטעם רד-האט, זיהה את האינטגרציה עם מערך המחשוב הארגוני, כאחד האתגרים המובילים שניצבים בפני המובייל בארגונים היום. במקביל, יותר ממחצית מהמשיבים ציינו כי הם עדיין תלויים בעבודת אינטגרציה ייעודית עבורם, כחלק מפיתוח יישומי מובייל שלהם.

טכנולוגיות תווכה מוכוונות מובייל, כמו פלטפורמות יישומי מובייל ו-MBaaS (ר"ת Mobile Backend-as-a-service), הופיעו כדי לעזור לארגונים לטפל באתגרים אלה באופן סקלאבילי ויעיל יותר.

עשה זאת בעצמך

בעוד שוק המובייל הארגוני צובר תנופה, עדיין חסרה לו בשלות בהיבט זה. אם נדגום  קבוצה זו שוב בעוד שנה, סביר להניח שנקבל יותר משיבים המשתמשים בתווכת מובייל כדי להתגבר על אתגרים אלה, ופחות המסתמכים  על פתרונות "עשה זאת בעצמך".

במאמר שפורסם בשנת 2011 בעיתון וול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), התלוצץ היזם ומשקיע הטכנולוגיה מארק אנדריסן, כי "תוכנה אכלה את העולם", בטענה כי תוכנה הופכת במהירות לבסיס הדומיננטי של יצירת ערך ובידול תחרותי בתעשיות רבות, ומשבשת באופן דרמטי היררכיות של חברות מובילות ותיקות.

היום אנו רואים את התוצאה של תפנית זאת, כשתוכנה הפכה לגורם בידול מוביל של ארגונים ברחבי תעשיות ורטיקליות גדולות.

מאחורי הקלעים, תווכה היא מה שמאפשר לחברות אלה ליצור יישומים רבי-עוצמה וייחודיים, שמבדילים אותן מהמתחרים שלהן. למרות שהיא התפתחה במשך הזמן והותאמה להתעדכן בכל הנוגע לטרנדים כגון ענן, מובייל ו-microservices, תווכה מודרנית ממשיכה להציע לארגונים יכולות יעילות כדי ליצור, להתחבר, ולנהל יישומי התוכנה המסייעים להגדיר וליצור בידול של עסקיהם.


לחלק א' לחצו כאן.

אירועים קרובים