ה-FBI החליט: אין בסיס להאשמות פליליות כנגד הילרי קלינטון

הרבה מהומה על מאומה - ה-FBI מדווח שלא מצא ראיות פליליות במקבץ המיילים החדש של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ● תוצאות הבחירות הן שיקבעו לבסוף אם התנהלות הבולשת הייתה תאונה פוליטית קטסטרופלית במיוחד

אז, לא הייתה לה סיבה לחייך. הילרי קלינטון. צילום: גייג סקידמור, מתוך ויקיפדיה

מנהל ה-FBI, ג'יימס קומי, כתב אמש (א') לאנשי הקונגרס כי הסוכנות הפדרלית סיימה את סקירתם של המיילים החדשים ולא מצאה דבר המשנה את מסקנתו המקורית של הארגון.

בחודש יולי אמר קומי כי קלינטון לא הייתה זהירה, אך קבע כי לא היה אקט פלילי באופן שבו טיפלה שרת החוץ דאז בחומר הרגיש שנמצא על שרת הדוא"ל הפרטי שלה.

הסוגיה התלקחה שוב עם גילוי של מקבץ מיילים חדש – שנמצאו על מחשבו הנייד של אנתוני וינר, בעלה בנפרד של אחת היועצות הקרובות של קלינטון, אומה עבדין – שאותם כינה קומי "רלוונטיים" לחקירה. בעקבות התגלית בישר ראש הסוכנות על פתיחתה מחדש של החקירה, 11 יום בלבד לפני מועד הבחירות בארצות הברית.

החקירה המתחדשת טלטלה את מערכת הבחירות

המכתב המקורי ששלח קומי בסוף החודש שעבר לבית המחוקקים, ובו חשף את הצורך בחקירה מחודשת אל תוך נבכי המיילים של קלינטון, טלטל את המירוץ לבית הלבן ועורר מחדש את הקמפיין של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, שנמצא לפני כן בסקרים כמי שעתיד להפסיד לקלינטון.

בינתיים, בימים החולפים, עקב מאמצים רבים וגם בזכות גיוסו של הנשיא אובמה לטובתה של קלינטון, התאזנו הסקרים והפער בין קלינטון לטראמפ הלך ונפתח שוב. ואולם לפרשת החקירה המתחדשת הייתה ללא ספק השפעה על המערכת כולה.

ביומיים הקרובים תנסה קלינטון להתמקד מן הסתם במסרי קמפיין הסיכום שלה ולשים את כל הפרשיה מאחוריה, בעוד שטראמפ ימשיך, כמעט בוודאות, להאשים את יריבתו בשחיתות, ואולי אף ישוב לטעון כי ה-FBI כיסה מעשים פליליים למענה.

מקור להדלפות קבועות בתקופה משמעותית

כך או כך לאחר שהבחירות יסתיימו ויסוכמו, אין ספק כי אמורים יהיו להתבצע בתוך ה-FBI ובתקשורת חשבון נפש רציני ובדק בית בגין השאלה איך התנהלה הסאגה הזאת ועל אילו כשלים היא מצביעה.

מישהו יצטרך לשאול ואף לחפש את התשובות מדוע סוכנות אכיפת החוק הבכירה ביותר של האומה האמריקנית הייתה בתקופה משמעותית שכזו מקור להדלפות קבועות, ואיך קרה שמחלוקות פנימיות נחשפו לעין הציבור במלוא ערוותם.

אם קלינטון תנצח, היא ככל הנראה תנטור טינה עוד במשך תקופה למה שהיה כמעט תאונה פוליטית מחרידה, מאידך, אם טראמפ יזכה ויהיה לנשיאה הבא של ארצות הברית, רבים בשמאל יאשימו בוודאי את קומי בתוצאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים