שיעור הסטודנטים למקצועות הטכנולוגיים – נמוך מאשר לפני כ-20 שנים

הנתון עמד בשנה שעברה על 6.7% מכלל הסטודנטים לעומת 7.5% בשנה האקדמית תשנ"ז ● יותר מ-310 אלף סטודנטים פתחו הבוקר (א') את השנה

עם מי תלמדו בדרך אל התואר? צילום אילוסטרציה: BigStock

שיעורם של הסטודנטים למקצועות המתמטיקה, הסטטיסטיקה ומדעי המחשב בשנת הלימודים האקדמית הנוכחית, שנפתחת היום (א'), אמנם גבוה מאשר לפני עשור, אולם נמוך מזה שהיה לפני 20 שנים – כך עולה מנתוני המועצה להשכלה גבוהה.

שנת הלימודים האקדמית תשע"ז נפתחת היום ב-63 מוסדות להשכלה גבוהה בכל רחבי הארץ. המספר הכולל של הסטודנטים עומד על 310,565.

מהנתונים עולה כי בשנת הלימודים תשע"ו עמד שיעור הלומדים את מקצועות המתמטיקה, הסטטיסטיקה ומדעי המחשב לתואר ראשון על 6.7% מכלל הסטודנטים – 1,060 איש. זאת, לעומת 7.5% מכלל הסטודנטים בשנה האקדמית תשנ"ז. חמש שנים לאחר מכן, ב-תשס"ב, עלה השיעור ל-8.3% וב-תשס"ז, לפני עשור, הוא צנח לשפל של 4.7%.

המקצועות הטכנולוגיים הגיעו למקום השישי מבחינת שיעור הלומדים אותם מקרב כלל הסטודנטים לתואר ראשון בשנה שעברה. הקדימו אותם מדעי החברה במקום הראשון עם 19.2%, ולאחר מכן הנדסה ואדריכלות, חינוך והכשרה להוראה, עסקים ומדעי הניהול, ומשפטים במקום החמישי.

יצוין כי על כל 1,000 סטודנטים שהתקבלו למקצועות הטכנולוגיים נדחו השנה 700 אחרים. כלומר: יחס של 1.7.

המטרה: הגדלת מספר בוגרי מקצועות הטכנולוגיה

המועצה לא מציינת חלוקה של מספר הסטודנטים במקצועות השונים לפי אוניברסיטאות לעומת מכללות, אך המכללות צמחו ואולי אף הגיעו לרוויה. התאוצה שקיבלו הלימודים במכללות והגדלת מספר המקצועות האקדמיים והתארים הנלמדים בהן הביאו להגברת ההנגשה שלהן לאוכלוסיה. כעת הבעיה אינה הוספת מוסדות לימוד אלא הגברת יכולת הקליטה של המוסדות הקיימים.

התוכנית הרב שנתית החדשה של המועצה שמה דגש בין היתר על הגדלת מספר הבוגרים והסגל האקדמי בתחומי מדעי המחשב והטכנולוגיה הרלוונטיים לתעשיית ההיי-טק, נוכח המחסור הקיים בכוח אדם אקדמי בתחומים אלה. במסגרת התוכנית יועדו כ-700 מיליון שקלים למוסדות להשכלה גבוהה, כמתן מענה לצרכי התעשייה והמשק.

מהמועצה להשכלה גבוהה נמסר כי "בשנת הלימודים החדשה יושם דגש על שיפור איכות ההוראה באמצעות חידוש התשתיות המיושנות, כמו גם באמצעות פיתוח תוכניות למידה מקוונת ומיזמים לקידום חדשנות ויזמות בהוראה. בנוסף, ישופרו תשתיות המחקר באמצעות הגדלת תקציב מענקי המחקר והקרנות התחרותיות בסכום שנתי של שני מיליארד שקלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים