"למרות הדיבורים על הענן – רוב הארגונים נשארו מאחור"
"רק 5% מהמערכות העסקיות עברו לענן ואין ספק שהיתר יעברו בשנים הקרובות", אמר טאריק תמן, מנכ"ל אזור IMEA באינפור ● הוא מאמין שהחברה, שתפתח בקרוב סניף בישראל, תגדיל את מספר לקוחותיה בארץ פי שבעה בתוך כמה שנים
"המתחרים שלנו החמיצו את הרכבת לענן. בזמן שאינפור (Infor) כתבה מחדש את הפתרונות שלה כדי שיהיו מוכנים לתת תשובות לתעשייה בעולם המחשוב המודרני, רוב המתחרים שלנו מציעים רק אירוח, וזה לא תוכנה כשירות כמו שצריך לעשות. אנחנו, לעומת החברות האחרות, מתנהגים ופועלים כמו חברת סטארט-אפ. אנחנו הסטראט-אפ הכי גדול בעולם וזו הסיבה שתמיד נהיה חדשניים יותר מהמתחרים", כך אמר טאריק תמן, מנכ"ל אזור IMEA (ר"ת הודו, המזרח התיכון ואפריקה) באינפור, בראיון לאנשים ומחשבים.
תמן הגיע לארץ כאורח של אינטנטיה (Intentia), המייצגת בישראל את Infor M3, פתרון ה-ERP של אינפור לתעשייה. הביקור הזה מגיע לאחר שהחברה הכריזה באחרונה על השקעה מסיבית באזור. במסגרת זו היא מתכוונת לפתוח כאן סניף בקרוב, ואינטנטיה אמורה להיות אחד השותפים הבולטים במהלך הזה.
"אינפור מבינה שכדאי לה להשקיע בישראל ולעשות כאן יותר ממה שהיא עושה כיום", אמר תמן. "יש לנו סניפים רשמיים בכ-100 מדינות בעולם וישראל היא אחד המקומות שאנחנו מבינים שכדאי לנו לפתוח בו סניף. נתח השוק שלנו כאן נמוך קצת יותר מהנתח העולמי, שעומד על כ-16%. יש לנו כאן מקום רב מאוד להתרחבות. כשהחברות באמת יתחילו לעבור לענן, אינפור תהפוך בישראל למספר 1 או 2. צריך לזכור שמדובר בשוק IT של 6.6 מיליארד דולר בשנה".
מה האסטרטגיה בה אתם מתכוונים להשתמש כדי להשיג זאת?
"האסטרטגיה שלנו לישראל היא לבנות מספר שותפים אסטרטגיים. יש לנו בישראל כ-300 לקוחות ועכשיו, כשאנחנו בדרך להשקיע בה כדי לעזור לשותפים להגדיל את נתח השוק שלנו, אנחנו מאמינים שביכולתנו לצמוח מ-300 ליותר מ-2,000 לקוחות במשך השנים הקרובות".
זו לא מטרה שאפתנית מדי?
"לא. באופן גלובלי יש לנו יותר מ-100 אלף לקוחות ואנחנו מרחיבים את המספר, כי אנחנו מסתמכים על המעבר לענן. עד עתה עברו לענן רק 5% מהמערכות העסקיות. כלומר, עם כל הדיבורים הרבים על הענן וההגירה אליו, עדיין מרבית המערכות העסקיות נשארו מאחור, ואין ספק שהן יעברו לענן. זה אומר שרק עכשיו, ובמשך השנים הקרובות נתחיל לראות את הצמיחה הגדולה. זה יקרה גם בישראל ואנחנו נמצאים במקום טוב כדי לספק את הנדרש להגירה הזו. בישראל משקיעים הרבה מאוד בהתקדמות טכנולוגית ולכן, ההתאמה של אינפור לשוק הישראלי טובה".
אינפור ממוקמת כיום במקום השלישי בעולם, עם נתח שוק של כ-16%, כאמור, ומתחרה בעיקר בסאפ (SAP), אורקל (Oracle) ומיקרוסופט (Microsoft). סאפ מובילה את שוק ה-ERP עם כ-26%. תמן בטוח שגם ברמה העולמית עומד לחול שינוי – לטובת אינפור, כמובן. "הדברים השתנו עם הזמן והתעשייה כולה השתנתה. אנחנו נכנסו לענן מאוד מוקדם ומכיוון שכמו שאמרתי, רוב העסקים יהגרו לענן, המטרה שלנו היא לעלות ממספר 3 למספר 1 בשוק. המנצחים של אתמול הם לא בהכרח המובילים של מחר, ואנחנו נהיה החברה המובילה בעתיד בשוק שלנו", קבע ללא היסוס.
בנוסף, לפי תמן, אחד הדברים החשובים שאינפור מציעה הוא ה-ורטיקליזציה – היכולת שלה להציע תוכנה ארגונית למיקרו ורטיקלים, עם כמה שפחות שינויים ועם הטמעה ויישום מהירים במיוחד. "לא ניכנס לפרויקט אם אין לנו פתרון שמתאים לו לפחות ב-80% ואפילו 85%. כך, לדוגמה, אנחנו לא מציעים פתרון שמתאים לענף המזון ככלל, אלא כזה שמתאים למאפיות, למחלבות וכדומה. הצרכים שלהם שונים גם אם הם תתי ענפים דומים. יש לנו פתרונות לקצת יותר מ-80 מיקרו ורטיקלים, וזה רק חלק קטן ממספר התעשיות בצורת הספירה הזו", אמר.
איך עושים את זה?
"אנחנו מציעים יותר מ-ERP. בשמונה השנים האחרונות רכשנו 60 חברות, שמאפשרות לנו להציע כמו אבני לגו מסביב לתווכה העיקרית שלנו. כך ניתן לבנות את זה בענן – בארגון או היברידי – וזה עולה פחות, זה הימור קטן יותר והכול עובד ביחד, עם חוויית משתמש שמתאימה לכל חלק. אנחנו גם משתמשים בשפת האינטרנט כדי להעביר מידע בין כל המודולים. כיום לוקח לנו כשלושה-ארבעה חודשים מרכישת חברה עד שזה הופך למודול מוכן לשימוש. קל להיכנס לתעשייה חדשה ברגע שרוכשים חברה חדשה שמאפשרת את זה".
תגובות
(0)