EMC משנה את מערך המכירות וההפצה הבינלאומי שלה; המטרה: לחסוך 100 מיליון דולרים

במסגרת השינויים, תאחד החברה את משרדי המכירות וההפצה שלה מחוץ לארצות הברית למערך אחד ● האיחוד יבוצע לאחר שבחלק מהמדינות שבהן פועלת החברה, היו לה שלושה משרדי שיווק והפצה – אחד שלה, שני של RSA ושלישי של דטה-דומיין – שתי חברות שאותן רכשה ● המהלך לא צפוי לכלול פיטורי עובדים

ענקית תשתיות המידע EMC תשנה בקרוב את מערך התפעול של ההפצה והמכירות שלה מחוץ לארצות הברית. במסגרת השינוי, היא תאחד את מערכי יחידות המכירה וההפצה של מוצרים שונים וחברות שאותן רכשה, מתוך כוונה לחסוך 100 מיליון דולרים. החברה הבטיחה, כי השינויים הארגוניים לא יהיו כרוכים בפיטורי עובדים.

בהודעה שמסרה EMC לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC), היא הסבירה את הצורך בשינויים הארגוניים הללו ברכישות שאותן ביצעה: חברת אבטחת המידע RSA, שנרכשה ביוני 2006, ודטה דומיין (Data Domain), שנרכשה על ידי EMC לפני חודשים אחדים. בשל רכישות אלה, הסבירה EMC, נוצרו כפילויות במערכי ההפצה והמכירה של המוצרים השונים שלה.

EMC מסרה לרשות, כי המערך המאוחד ינוהל במרוכז ממטה החברה בארצות הברית. הארגון מחדש הזה, נמסר, הוא חלק מתוכניתה להתייעלות וחסכון כספי, לצד רצונה בהרחבת השוק שלה מחוץ לארצות הברית. "הארגון מחדש של מערך יחידות המכירה וההפצה הזה יביא להגברת היעילות של החברה ולהגברת התפוקה, יעשה אותה זריזה, גמישה ומסתגלת לשינויי השוק במהירות רבה יותר", נכתב בהודעה.

משמעות ההודעה, הסבירו פרשנים בעיתונות הכלכלית-טכנולוגית בארצות הברית, היא שבארצות מסוימות היו כפילויות במשרדים. כך, נוצר מצב שבו בחלק מהן היו שלושה משרדי מכירות, שיווק והפצה: אחד של EMC, שני של RSA ושלישי של דטה-דומיין. אלה פעלו במקביל, ולעיתים בלא תיאום ביניהם. כעת, ברצונה של החברה לאגד יחידות מכירה אלה יחדיו.

סיום השינויים הארגוניים הללו צפוי במהלך 2010, והוא מהווה חלק מהמהלך של EMC להפחתת הוצאותיה – מהלך שעליו הודיעה לפני חודשים אחדים. בכוונתה של החברה לחסוך בהוצאותיה הכוללות בכחצי מיליארד דולרים, לעומת ההוצאות התפעוליות שהיו לה בשנת 2008.

עוד מסרה EMC לרשות האמריקנית לניירות ערך, כי הכנסותיה לרבעון האחרון של 2009 צפויות לעמוד על 4 מיליארד דולרים, ובשנת 2009 הן יגיעו ל-13.9 מיליארד. הפרשנים היו חלוקים בדעותיהם מה בכוונת החברה לעשות עם הר המזומנים שייווצר בעקבות ההכנסות הצפויות: האם בכוונתה להמשיך ולרכוש חברות נוספות, או שמא לשמור את הכסף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים