רמי נאסר, CA: "למרות המשבר הכלכלי, חלה השנה עלייה בפעילות הארגונים בעולמות הגיבוי והשחזור"

"המגמות העיקריות בתחום השחזור והגיבוי הן מימוש טכנולוגית הדה-דופליקציה, שחזור וגיבוי בסביבות וירטואליות ושחזור בתצורת מיחשוב ענן", אמר נאסר, יועץ אבטחה ומנהל טכנולוגי בכיר ב-CA אירופה ● "המטרה שלנו היא שכל משתמש, בכל מקום בו נמצא, יוכל להגיע למידע המגובה בחוץ, דרך ממשק ווב", הוסיף ● לדבריו, "קיים עדיין מקום רב לשיפור במוכנות של ארגונים בהתמודדות עם התאוששות מאסון"

"השנה לא הייתה קלה עבור מערכי IT ארגוניים, ומנמ"רים צמצמו לא במעט את היקף הפעילות שלהם. למרות זאת, מהכרתי את עולמות הגיבוי ושחזור המידע, חלה עלייה בפעילות בתחום השנה", כך אמר לאנשים ומחשבים רמי נאסר, יועץ אבטחה ומנהל טכנולוגי בכיר ב-CA אירופה.

נאסר הגיע ארצה לכנס שערכה השבוע CA ישראל והציג בו את גרסה 12.5 של ARCserve ו-XoSoft, פתרון הגיבוי וההמשכיות העסקית של החברה. המוצרים בשוק המקומי מופצים ומוטמעים על ידי אבנט תקשורת.

לדברי נאסר, "יחסית לתחומי IT אחרים, שהמשבר הכלכלי השפיע עליהם רבות, ב-CA לא חווינו צמצום במכירות, אלא גידול בהן. למרות זאת, עדיין יש כר נרחב לשיפור הפעילות במוכנות של ארגונים בעולם בהתמודדות עם התאוששות מאסון, וניהול השחזור והגיבוי. נראה, כי למרות המצב, מנהלי ארגונים הבינו את המשמעויות העסקיות הנובעות בשל נפילת מערכות ואת הצורך להביא את הארגון להמשכיות עסקית ברמה גבוהה. חברות רבות חוו, וממשיכות לחוות, אובדן מידע ברמה זו או אחרת. השאלה שמטרידה אותן תמיד היא בתוך כמה זמן יחזרו לכושר פעילות מלא – ואת משך הזמן הזה יש לקצר עד כמה שניתן".

מהן המגמות העיקריות בתחום השחזור והגיבוי?
"בשל צמצום התקציבים, חלה עלייה בדרישה לצמצום העלויות. בהיבט הטכנולוגי, אנו רואים עלייה במימוש טכנולוגית הדה-דופליקציה, מניעת שכפול, בשל הצורך לצמצם משאבים פיזיים וכספיים הכרוכים באחסון. מגמה נוספת היא עלייה בשחזור וגיבוי בסביבות וירטואליות. המגמה החדשה שכבר נמצאת בשטח, וצפוי שתתפוס תאוצה, היא שחזור בתצורת מיחשוב ענן. המטרה שלנו היא שכל משתמש, בכל מקום שבו הוא נמצא, יוכל להגיע למידע המגובה בחוץ, דרך ממשק ווב".

ומה המענה של CA לתחום?
"לפני כמה חודשים השקנו את פתרון הגיבוי ARCserve r12.5. הוא מאפשר הגנה על מידע עסקי קריטי של ארגונים למגוון רחב של סביבות עבודה. בהיבט הטכנולוגי, המדובר ביכולת דה-דופליקציה, המצמצמת משמעותית את נפח הדיסקים הדרוש לגיבוי, כך שעלות האחסון פוחתת משמעותית ואמינות שחזור המידע גבוהה יותר. תכונה נוספת היא תמיכה בסביבות וירטואליות: התוכנה מאפשרת גיבוי ושחזור יעילים של שרתים וירטואליים. באמצעותה ניתן לגבות את כל השרת כקובץ אחד ולשחזרו כישות אחת ובנוסף ניתן גם לשחזר המידע ברמת קבצים ישירות לשרת אליו הם שייכים ללא צורך בשרת ביניים. שילוב שתי תכונות אלה, מאפשר חסכון ניכר בשטחי אחסון כשמבצעים גיבויים לדיסק. יכולת נוספת היא שילוב מנגנוני ההסבה של תוכנות הווירטואליזציה בתוכנת הגיבוי לסביבות וירטואליות. כך, מתאפשר שחזור שרת פיזי לסביבה וירטואלית ישירות – ללא צורך בשחזור לשטחי ביניים או התערבות ידנית בתהליכי השחזור וההסבה".

נאסר סיכם באמרו, כי בקרוב תושק גרסה 15 של פתרון הגיבוי. לא תושקנה גרסאות 13 ו-14 של הפתרון, כיוון שהמספר 13 מסמל מזל רע בעולם המערבי, ומספר 14 – בסין. לדבריו, "הגרסה תכלול יכולות ממשק לענן, ותספק אבטחת מידע ותמיכה במגוון מערכות הפעלה, חלונות, יוניקס ולינוקס. אנו היחידים היודעים לעבוד בסביבות וירטואליות של VMware ומיקרוסופט (Microsoft)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים