משחקים ומנטורינג בנצרת

סטודנטים שהשתתפו בתוכנית

באחרונה נערכה בפארק התעשייה בנצרת מסיבת קיץ טכנולוגית עבור המשתתפים בתוכנית המנטורינג של צופן ומענטק. יותר מ-100 היי-טקיסטים המשמשים כמנטורים בתוכנית וסטודנטים ממוסדות להשכלה גבוהה הגיעו לאירוע, שנערך זו השנה השנייה ברציפות.

את האירוע, שהתקיים השנה בסימן עולם המשחקים, פתח ריצ'רד אולברייט, סגן מזכיר מחלקת המדינה האמריקנית לסיוע בינלאומי (USAID), שבירך את המשתתפים וציין כי ממשלת ארצות הברית מברכת ומקדמת את הפעילות שעושה צופן בתחום זה.

בהמשך התקיימו הרצאות של יזמים ומפתחי משחקים, ביניהם צחי ליברמן, סוהיל חביב ומוחמד בושנק, ולאחר מכן מופע סטנדאפ של האמנית עולא אסחאק. בנוסף, התקיימה שיחה עם מנטורית ומנטור מאמדוקס, שסיפרו על נסיונם וחוויותיהם כמלווים של מועמדים צעירים, בתחילת הדרך. בסוף האירוע נערך טקס חלוקת פרסים יקרי ערך לפותרי חידות טכנולוגיות. החידות נשלחו למשתתפים מבעוד מועד וחוברו על ידי מהנדסים בחברות ההיי-טק שתרמו את הפרסים: פייסבוק (Facebook), קיידנס (Cadence), מיקרוסופט (Microsoft) ו-HPE.

תוכנית המנטורינג של צופן ומענטק פועלת מאז 2012 ומטרתה לחבר בין מהנדסים מנוסים – יהודים וערבים – לסטודנטים ערבים שמעוניינים להיקלט בחברות ההיי-טק בישראל. בין החברות שמהנדסיהן משתתפים כמנטורים בתונית ניתן למנות את אמדוקס, קיידנס, HPE, סיסקו (Cisco), אינטל (Intel) ועוד רבות אחרות. התוכנית נתמכת על ידי קרן רוטשילד קיסריה, קרן שוקן וממשלת ארצות הברית, באמצעות USAID.

רותי זמיר, מנהלת תוכנית המנטורינג מטעם צופן, ציינה כי "הסטודנטים שמקבלים ליווי במסגרת התוכנית מרחיבים את הרשת המקצועית שלהם, לומדים רבות על תעשיית ההיי-טק וזוכים בארגז כלים להשתלבות בתעשייה – הן מבחינת ראיונות העבודה והן מבחינת ההתנהלות היומיומית בתוך חברת ההיי-טק".

סאמי סעדי, מנכ"ל משותף בצופן, ציין ש-"חברות ההיי-טק בארץ מתחילות להפנים את הפוטנציאל שטמון בהעסקת אקדמאים ערביים וההוכחה לכך היא שיתוף הפעולה שאנחנו מבצעים איתן בתוכנית המנטורינג. יותר מ-100 מועמדים השתלבו בענף בזכות התוכנית ואנחנו צופים שישתלבו בזכותה עוד מאות סטודנטים בשנים הקרובות".

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות.

סטודנטים שהשתתפו בתוכנית

סטודנטים שהשתתפו בתוכנית

יזמים ומפתחי משחקים שהרצו באירוע. מימין: צחי ליברמן, סוהיל חביב ומוחמד בושנק

יזמים ומפתחי משחקים שהרצו באירוע. מימין: צחי ליברמן, סוהיל חביב ומוחמד בושנק

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים