תוכן שיווקי

"פלאש הוא טכנולוגיה שיש להגדיר מחדש את התפיסה לגביה בתעשייה"

כך אמר שלומי פרייס, מנכ''ל נט-אפ ישראל ● לדבריו, "פלאש כבר לא נתפס כמשהו שהופך את חייהם של צוותי ה-IT לקלים יותר, אלא ככזה שמציע ערך אסטרטגי ופוטנציאל לכלל הארגון"

15/09/2016 17:32
שלומי פרייס, מנכ''ל נט-אפ ישראל. צילום: קובי קנטור

כתב: הילל יוסף

"בהתחשב בקצב הצמיחה של שוק מערכי האחסון מבוססי All-Flash – וכשגרטנר (Gartner) צופה צמיחה שנתית של 37% לתחום, עם גידול בהכנסות מ-1.37 מיליארד דולר לשבעה מיליארד דולר בשנת 2019 – פלאש היא טכנולוגיה שיש להגדיר מחדש את התפיסה לגביה בתעשייה", כך אמר שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ (NetApp) ישראל.

באופן מסורתי, אמר פרייס, "הצעות הערך של פלאש כוללות ביצועים גבוהים, זמן אחזור נמוך וצריכת חשמל נמוכה. מערכי All-Flash מטפלים בדרך כלל ביישומים בעלי הרגישות הגבוהה ביותר לביצועים, החל ממסדי הנתונים שמאחורי אתרי אינטרנט ופלטפורמות מסחר, וכלה במעמסה כבדת המשקל של התמיכה בתשתיות שולחנות עבודה וירטואליים (VDI)".

"המיתוס 'מרכזי נתונים מבוססי All-Flash' הופך למציאות", הדגיש פרייס. "הדרישה ליישומים עתירי ביצועים שיושבים מחוץ לנקודות המועדפות עבור פלאש – עולה. גרטנר צופה כי בעוד שאף מרכז נתונים לא עושה היום שימוש בלעדי במערכי All-Flash עבור הנתונים העיקריים, הרי ש-25% יעשו זאת עד 2020. לכן, הרטוריקה סביב פלאש צריכה להשתנות".

רגע ה-iPhone של פלאש

השיחה על פלאש צריכה לסוב על נושא השירות, הסביר פרייס: "מערכי All-Flash מספקים בדרך כלל רמת ביצועים מספיק גבוהה עבור כל ערכת נתונים של משתמש קצה, והיצרנים המובילים מתחרים באגרסיביות הולכת וגוברת על רמות המחיר ככל שחולפות השנים. פלאש כבר לא נתפס כטכנולוגיה שהופכת את חייהם של צוותי ה-IT לקלים יותר, אלא כזו שמציעה ערך אסטרטגי ופוטנציאל לכלל הארגון".

הוא נתן דוגמה: "למרות שנעשה בה שימוש רב, יש דמיון ל-iPhone של אפל (Apple), אף שהטכנולוגיה שונה מאוד. הטלפונים החכמים הראשונים שיפרו את חוויית השימוש בטלפון הנייד – תכונות כגון מצלמה, מוזיקה ו-Bluetooth הפכו אותם למשחק כמו גם לאמצעי תקשורת. ה-iPhone  שינה את האופן שבו בני אדם מתקשרים עם האינטרנט, צורכים תוכן ומבצעים עסקאות פיננסיות. הוא גם השפיע ברמת הטכנולוגיה הארגונית".

כדי שהפלאש יזכה לתהילה של iPhone, ציין פרייס, "יש עליו כעל אמצעי לתמיכה ברמת שירות, שמגדיר את הפעילות העסקית במושגים של רמת מחויבות ללקוחות, שותפים ועובדים".

מתפשט לכל הארגון

"אחד מהמנועים המרכזיים האחראים לרמת הצמיחה המהירה של שוק מערכי האחסון מבוססי All-Flash", הסביר, "הוא שיותר ויותר יישומים נתפסים כקריטיים עבור ההמשכיות וההצלחה העסקית".

"כלכלת הציפיות, המונעת על ידי היחסים המתפתחים בין בני אדם וטכנולוגיה, מביאה ארגונים עסקיים ללחץ הולך וגובר לספק חוויות שימוש חלקות לחלוטין. לכן, בכל מקום בו נהנה פלאש משוק יציב של יישומים עם רגישות לביצועים – כגון אירוח אינטרנט, מערכות פיננסיות ומערכות CRM או תשתית VDI, הרעב לביצועים עקביים גבוהים משוכפל ומתפשט לכל הארגון".

"פתרונות פלאש מספקים עקביות וביצועים ידועים מראש", אמר פרייס, "אבל עליהם גם להשתלב באופן חלק עם מערכות הניתוח, הניהול ואחסון הנתונים של הארגון. ניתן לראות דוגמה להתפתחות זאת, הלכה למעשה, בשילוב של נט-אפ ו-SolidFire".

"בנוסף לתפעול IT עם יכולת הרחבה, תפעול אוטומטי באופן מלא וניצול האבטחה לביצועים צפויים מראש המשויכים ל-SolidFire – ארגונים יכולים לגשת, להעביר ולנהל נתונים בקלות בכל סביבת האחסון שלהם תודות לפתרון Data Fabric של נט-אפ. יתרונות אלה מתורגמים לערך עסקי כאשר מקבלי החלטות בתחום ה-IT יכולים למקד את האנרגיה שלהם במציאת דרכים חדשות, שיאפשרו לטכנולוגיה לתמוך בארגון, וברמה האסטרטגית הופך הארגון למחויב יותר לעשות שימוש בנתונים באופן חכם יותר".

"ההצלחה של טכנולוגיות הפלאש בארגונים לא קשורה בהכרח רק בעלויות שלה (שהולכות ויורדות), או בביצועים הטובים שלה", סיכם פרייס. "היא תיגזר מההשקעה ברמת השירות שתגדיר ותבדל את הארגון ואת פעילותו העסקית. ככל שיותר ארגונים יבצעו את הזינוק הפסיכולוגי ויראו ב-IT את היסודות לחדשנות בארגון במקום תשתית תמיכה בלבד – הנתיב לכיוון מרכזי נתונים מבוססי All-Flash יילך ויגדל".

אירועים קרובים