לנובו השיקה מכשיר ש-"יוצר קטגוריה חדשה של מחשבי ה-2-ב-1"

ה-Yoga Book כולל שני מסכים: אחד מהם הוא מסך מגע רגיל והשני משמש אך ורק להצגת מקלדת וירטואלית ● לנובו השיקה עוד שני "בנים" במשפחת ה-Yoga ומחשב שניתן לנתק ממנו את המקלדת

מקלדת על מסך מלא. ה-Yoga Book. צילום: יח"צ

אחת ההכרזות המעניינות ביותר בתערוכת IFA 2016 בוצעה אמש (ד'), ממש בתחילתה. לנובו (Lenovo) הציגה מכשיר בשם Yoga Book, כשלדבריה מדובר בטאבלט שיוצר קטגוריה חדשה משל עצמו – טאבלט 2-ב-1 שאמנם נראה כמו מחשב 2-ב-1, אבל למעשה כולל שני מסכים.

אחד מהם הוא מסך מגע רגיל, שמשמש לתפעול המכשיר כטאבלט, והשני הוא פאנל שמשמש להצגת מקלדת וירטואלית בזמן עבודה עם המכשיר במצב מחשב נייד. בשאר המצבים הוא משמש כמשטח שאפשר לצייר עליו, לכתוב עליו הערות וכדומה בעזרת עט אלקטרוני ייחודי. התוכן מעובד באופן דיגיטלי ומיידי, ונשמר בזיכרון הטאבלט עצמו.

מדובר בטאבלט הראשון שמציע עבודה עם מקלדת וירטואלית שמשתרעת על פני מסך מלא ואף בנויה כך שתתפקד בדיוק כמו מקלדת פיזית במחשב נייד רגיל, כולל אפילו משוב. בנוסף, זוהי מקלדת אפליקטיבית, כדי לספק משוב שמאפשר לקצר הקלדות, לקבל משוב מהמכשיר ואף להשתמש ביישומי למידה, למשל כדי שיהיו פחות שגיאות כתיב בהקלדה.

במצבי עבודה אחרים המשטח מאפשר להשתמש, כאמור, ב-Real Pen – העט האלקטרוני של המכשיר, שמאפשר שימוש כפול. הוא מכיל דיו אמיתי ומשתמשים יכולים לכתוב בעזרתו על נייר או פנקס שמניחים על הפאנל הרב שימושי. לחילופין, ניתן להשתמש בו כעט אלקטרוני רגיל. העט משתמש בטכנולוגיות ה-Feel It של Wacom כדי לעבוד עם פילם התהודה האלקטרו-מגנטית (ERM), שנמצא בתוך הפאנל המיוחד ומאפשר את ההמרה הדיגיטלית בזמן אמת. בנוסף, הוא לא מצריך סוללה ותומך ב-2,048 רמות לחיצה כדי להשיג רישומים מדויקים עבור מי שרוצה להשתמש בפאנל הייחודי כדי לצייר.

ה-Yoga Book. צילום: יח"צ

ה-Yoga Book. צילום: יח"צ

שילוב של מגנזיום ואלומיניום

ה-Yoga Book מיוצר משילוב של מגנזיום עם סגסוגת אלומיניום ומציע קשיחות משולבת במראה שאמור למשוך תשומת לב – וכנראה שגם יצליח. כמו כל דגמי ה-Yoga, הוא מצויד בציר בסגנון "רצועת שעון" הייחודי ללנובו. לפי החברה, זהו מכשיר ה-2-ב-1 הדק ביותר בעולם, עם עובי של 9.6 מ"מ כשהוא סגור ושל 4.05 מ"מ בקצהו הדק ביותר. המכשיר גם קל לנשיאה – הוא שוקל 690 גרם בלבד. הסוללה שלו יכולה לספק עד 15 שעות עבודה.

מסך ה-IPS של המכשיר הוא בגודל 10.1 אינץ', ברזולוציה של 1920 על 1200, והוא מבוסס על מעבד Atom x5 של אינטל (Intel) מרובע ליבות, במהירות מרבית של 2.4 ג'יגה-הרץ. הוא מגיע עם 4 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-64 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון. יש בו אף אפשרות לשילוב SIM דור רביעי.

ה-Yoga Book יהיה זמין בישראל מאמצע אוקטובר, במחיר התחלתי של 2,399 שקלים.

מכשירים נוספים במשפחה

לנובו הכריזה על על עוד שני מכשירים במשפחת ה-Yoga שלה: אחד מהם הוא המכשיר הנייד ההפיך Yoga 910, שמהווה שדרוג ל-Yoga 900, שהושק בשנה שעברה, ומבוסס על Windows. השני הוא טאבלט נוסף בסדרת ה-Tab 3, הפעם Yoga Tab 3 Plus, שמבוסס על אנדרואיד 6 (Android 6).

החידוש העיקרי של ה-Yoga 910 הוא השימוש במעבדי ה-Core מהדור השביעי של אינטל. בנוסף, צורף קורא טביעות אצבע, שמסתנכרן גם מול Windows Hello. חלק מהדגמים יוצעו עם תצוגה באיכות של 4, ואחרים – עם מסכי FHD.

לנובו טוענת שחיי הסוללה של המכשיר עומדים על כ-15.5 שעות. בנוסף, מסך ה-13.9 אינץ' מציע צפיפות פיקסלים גבוהה יותר, וגם שטח המסך עצמו גדול יותר, בזכות צמצום משמעותי בעובי המסגרת. הוא יהיה זמין בישראל החל מאמצע אוקטובר במחיר התחלתי של כ-5,999 שקלים.

הטאבלט Tab 3 Plus מצויד במסך 10.1 אינץ' ומבוסס על אנדרואיד, כמו קודמיו במשפחה. הוא מציע ארבעה רמקולים מופנים קדימה של JBL, ועם סוללה בנפח של 9,300mAh הוא אמור לעבוד יותר מ-18 שעות. ה-Yoga Tab 3 Plus יהיה זמין בישראל החל מאמצע דצמבר במחיר של כ-2,199 שקלים.

כמו כן, השיקה החברה ב-IFA את Miix 510 – מחשב נתיק מבוסס Windows שמאפשר להשתמש במקלדת כשזקוקים לה ולהשאיר אותה מאחור כשנמצאים בתנועה.

ה-Miix 510 של לנובו. צילום: יח"צ

ה-Miix 510 של לנובו. צילום: יח"צ

Miix 510 כולל את הפורמט ואת התפקודיות של טאבלט, עם הנוחות של מקלדת בגודל ובתפקוד מלא. הוא מבוסס על מעבדי Core i7 מהדור השישי של אינטל, ומתנתק מהמקלדת שלו והופך לטאבלט שמיועד לצריכת בידור אונליין. מלנובו נמסר שעם סוללה שמספקת עד 7.5 שעות זמן עבודה ושימושיות על פני יום שלם, ניתן להשתמש בו כבמכשיר תצוגה, קורא ספרים אלקטרוני או מחשב נייד לעבודה.

ה-Miix 510 יהיה זמין בארץ בתחילת נובמבר, במחיר שיחל ב-3199 שקלים, כולל מקלדת ועט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים