סטארט-אפ חדש מתכנן להפוך מכוניות אוטונומיות ל-"אנושיות" ככל האפשר

איך תדע המכונית ללא נהג לזהות עצמים ולהחליט החלטות במצבים שונים, כשאין מאחורי ההגה שלה קברניט אנושי? התשובה: באמצעות תהליך ה-Deep Learning שבו מתמחה Drive.ai

קצת אנושיות. אילוסטרציה: BigStock

מכוניות בנהיגה עצמית הן חידוש מהפכני שקרב והולך להפוך לחלק משגרת חיינו, מה שכנראה יגרום בפועל לכך שהרובוטים האינטליגנטיים הראשונים שיפעלו בקרב בני אדם על בסיס קבוע – יהיו בעצם המכוניות הללו, שבהן אין אדם בתא הנהג.

חברת הסטארט-אפ הטכנולוגית Drive.ai, העוסקת בתחום הפיתוח של טכנולוגיה מתקדמת לרכב האוטונומי, נוסדה על ידי תשעה סטודנטים לתואר שני, שהיו מועסקים עד לא מזמן במעבדה לבינה מלאכותית של אוניברסיטת סטנפורד (Stanford University’s Artificial Intelligence Lab).

אחרי תקופת צינון זמנית, שמטרתה למנוע תחרות לא הוגנת, יצאו המפתחים אתמול (ג') עם מספר פרטים על מה שהחברה שלהם בונה ועם חדשות טריות אודות צירוף מומחה בכיר לדירקטוריון החברה – סטיב גירסקי, מי שישב במועצת המנהלים של ג'נרל מוטורס (General Motors) במשך שבע שנים עד יוני האחרון, ומצטרף כעת אל Drive.ai.

החברה, שגייסה 12 מיליון דולר מחברת הון סיכון ידועה וממשקיעים אסטרטגיים – פועלת, כמו המתחרה הענקית שלה גוגל (Google), ממאונטיין וויו. החברה אולצה לצאת מסיאטל באפריל, כשהוענק לה רישיון לבדיקת כלי רכב אוטונומיים בקליפורניה.

מפתחת מוח ואישיות למכוניות

עד עכשיו נודע רק מעט בדבר הפיתוח שעליו שוקדת Drive.ai, ורק כעת ניתן לתמצת את התיאור של התחום לשתי מלים – מוח ואישיות. חברת הסטארט-אפ מתמקדת בפיתוח תוכנת Deep Learning (למידה עמוקה) מתוחכמת של בינה מלאכותית, במטרה ליישם אותה על המכונית ללא נהג, כך שתסייע לה להכיר חפצים ולקבל החלטות.

Drive.ai, אשר נוסדה באפריל 2015, היא שילוב של תוכנת Deep Learning עם חומרה שתהפוך לערכות משופצות לכלי רכב בנהיגה עצמית של ציים עסקיים. בחודשים הקרובים תשיק החברה פיילוטים עם שותפים אנונימיים בכדי לבחון את הובלתם של אנשים ומסעות אחרים בקווים קבועים.

גישת השוק הראשונית של החברה תתמקד בהוצאתה לפועל של הטכנולוגיה בציי רכב מבוססי מסלול  לתעשיות, כגון משלוח מטענים, בנסיעות שיתוף ובתחבורה ציבורית או פרטית. בסופו של דבר, תוכל החברה לעבוד עם יצרניות או עסקים בכדי לשלב את המערכות בתוך כלי הרכב שלהן.

לומדת נהיגה כמו צעיר בן 16

"Deep Learning היא הטכנולוגיה המאפשרת הטובה ביותר בעבור מכוניות ללא נהג" אמר סאמיפ טנדון, מנכ"ל ואחד ממייסדי Drive.ai, למגזין פורצ'ן (Fortune). "אתה שומע הרבה על כל הדברים האלה על המכונית: החיישנים, המצלמות, המכ"ם, הלידר (מכ"ם הרגיש לאור). מה שאנחנו באמת צריכים הוא את המוח שיגרום למכונית האוטונומית לפעול בבטחה ולהבין את סביבתה".

מספר חברות אחרות עושות אף הן שימוש בלמידה עמוקה לצורך פיתוח הטכנולוגיה במכונית ללא נהג, אבל בדרך כלל העניין מוגבל לתפישה והכרה של חפצים ולא לקבלת החלטות.

"למידה עמוקה הוא האלגוריתם הקרוב ביותר ללמידת המוח האנושי, והיא אינה מתבצעת על פי חוקים", הסבירה קרול ריילי, נשיאה ומייסדת נוספת של Drive.ai. "זה דומה במיוחד לאיך שנהג בן 16 או צעיר לומד. במקום כללי קידוד נוקשים, אתה נותן הרבה דוגמאות שונות – מה נכון, מה לא נכון, מה בטוח, מה היא מכונית, מה היא לא מכונית – עד שזה מתחיל ליצור מערכת כללים משלו בכל הנוגע בדרך שיש לנווט על הכביש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים