האיחוד האירופי העניק לאורקל ארכה של שישה ימים כדי למסור את עמדתה ביחס למיזוג עם סאן

בתחילת החודש פרסמה הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד התנגדות רשמית לעסקה, מחשש לפגיעה בתחרות בשוק התוכנות למסדי נתונים ● החששות שהביעה הממונה נובעים מכך שבעקבות הרכישה של סאן תוכל אורקל להניח יד על מסד הנתונים בעל הקוד הפתוח MySQL ● אורקל הגיבה בזעם וטענה, כי הממונה אינה מבינה בשוק מסדי הנתונים

הרשויות באירופה העניקו לחברות אורקל (Oracle) וסאן (Sun Microsystems) ארכה של שבוע כדי להגן על המיזוג המתוכנן, בסכום של שבעה מיליארד דולרים – נמסר מהרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי. בתחילת החודש פרסמה הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי התנגדות רשמית לעסקה, מחשש לפגיעה בתחרות בשוק התוכנות למסדי נתונים.

במקור אמורה הייתה ההחלטה הסופית להינתן ב-19 בינואר, אך כעת היא נדחתה ל-27 בינואר – דחייה של שישה ימי עבודה נוספים. "אורקל ביקשה את הארכה כדי שתוכל לגבש את טיעוניה בתגובה לחששות שהביעה הממונה", נכתב בהודעה שפרסמה הרשות.

החששות שהביעה הממונה נובעים מכך שבעקבות הרכישה של סאן תוכל אורקל להניח יד על MySQL, מסד נתונים בעל קוד מקור פתוח שפותח באירופה ואשר החברה שמאחוריו נרכשה על ידי סאן לפני כשנה, בסכום של מיליארד דולרים. על פי הממונה על ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי, רכישה של מסד הנתונים החשוב ביותר עם קוד מקור פתוח, על ידי החברה המובילה בשוק של מסדי הנתונים הקנייניים, עלולה לפגוע פגיעה קשה בתחרות בשוק של מסדי הנתונים.

אורקל הגיבה בזעם וטענה, כי הממונה אינה מבינה בשוק של מסדי הנתונים. על פי אורקל, MySQL מיועד ללקוחות מסוג שונה לחלוטין מאלו שרוכשים את מסדי הנתונים של אורקל. עם זאת, על פי הממונה, וגם על פי משקיפים חיצוניים רבים, אפילו אם כיום המוצרים אינם מתחרים ישירות אלה באלה, הרי שעצם הבעלות של אורקל על מסד הנתונים עם קוד המקור הפתוח עלולה לפגוע בהמשך הפיתוח של התוכנה ולהוביל לפגיעה ארוכת טווח בשוק של מסדי הנתונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים