האקרים רוסיים פרצו למחשבים של מיקרוס מבית אורקל

חוקר אבטחה, שקיבל טיפ מתוך החברה, זיהה שהפריצה בוצעה על ידי קבוצת האקרים שגנבה בשנים האחרונות כמיליארד דולר מבנקים וחברות ● אורקל הודתה במקרה ומסרה כי הוא טופל

אורקל: "מדובר בחדירה לכמה מערכות מיושנות". אילוסטרציה: BigStock

פריצה שהתגלתה במערכת המחשוב של מיקרוס (Micros Systems), ששייכת לאורקל (Oracle), מעלה חשש שנתוני כרטיסי אשראי רבים הגיעו לידי פורצים רוסיים. מדובר בחברה שמטפלת בתשלומי האשראי של יותר מ-330 אלף קופות ברחבי העולם, ביותר מ-180 מדינות. הפריצה בוצעה דרך פורטל התמיכה של החברה.

החדירה לשרתי מיקרוס אושרה על ידי חוקר האבטחה בריאן קרבס, שקיבל טיפ לגבי הבעיה מתוך החברה עצמה. לטענתו, הוא זיהה שמדובר בפריצה שבוצעה בידי קבוצה של פושעי סייבר רוסיים בשם Carbanak Gang, שלדבריו כבר גנבה כמיליארד דולר בשנים האחרונות ממוסדות בנקאיים, חברות בתחום המסחר ועוד. הארגון הצליח להשתיל בשרת התמיכה רושעה שהתחילה "לשתות" ממנו שמות משתמש וסיסמאות של לקוחות.

אורקל הודתה בחדירה. בהודעה שהוציאה כתבה החברה כי "גילינו וטיפלנו בקוד המרושע המדובר בכמה מערכות מיושנות של מיקרוס. הרשת הארגונית של אורקל, וכן הצעות הענן והשרתים האחרים של החברה, לא הושפעו כלל מהקוד". אורקל המליצה ללקוחותיה לשנות לפחות את הסיסמה, ואם אפשר גם את שם המשתמש.

לא ברור עדיין האם ארגון הפשע הצליח לשאוב באמצעות החדירה מספרים של כרטיסי אשראי. ההצעה ללקוחות מפי המומחים היא לעקוב היטב אחר ההוצאות שלהם בכרטיס האשראי ולדווח ברגע שהם מוצאים בעיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים