מייק כריסטנסן, נשיא CA: "העידן הבא במיחשוב – וירטואלי, מבוסס ענן וממוכן"

כריסטנסן, המשמש גם כמנהל התפעול בחברה, אמר בכנס השנתי של CA ישראל, כי "עולם המיחשוב עומד על סיפה של מהפיכה, שאחריה לא ניתן יהיה להכיר אותו כפי שהיה בעבר" ● לדבריו, "וירטואליזציה היא חזות הכול, וניהולה יהיה שוק שמגלגל מיליארדי דולרים" ● הוא יעץ ללקוחות "לעלות על הספינה, זה כאן וזה קורה"

"עולם המיחשוב עומד על סיפה של מהפיכה, שאחריה לא ניתן יהיה להכיר אותו כפי שהיה בעבר. העידן הבא של ה-IT יהיה ממוכן, וירטואלי ומבוסס ענן" – כך אמר מייק כריסטנסן, נשיא CA העולמית. כריסטנסן, המשמש גם כמנהל התפעול בחברה, עמד בראש משלחת בכירים מהנהלת החברה ומאירופה שהגיעה ארצה להשתתף בכנס השנתי שעורכת CA ישראל. הכנס, CA ManageTech 2009, התקיים היום (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות כאלף מקצועני IT.

כריסטנסן פרס בדבריו את ראייתו את עולם המיחשוב. "וירטואליזציה היא חזות הכול", אמר. "מדובר על וירטואליזציה בכל שכבה – שרתים, אחסון, תחנות קצה, רשת. מה שמעניין בטכנולוגיה זו הוא היכולת שלה להביא לשיפור בניצול עוצמת המיחשוב בשכבות השונות ולהפחית את המשאבים המוקצים להם". לדבריו, "ניהול  הווירטואליזציה יהיה שוק שמגלגל מיליארדי דולרים. עצתנו ללקוחות היא: תעלו על הספינה, זה כאן וזה קורה".

צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

לגבי המיכון, אמר כריסטנסן, כי "הוא מאפשר את הדור הבא של ארכיטקטורות חדרי המיחשוב. התשתית בסביבות הדטה סנטר היא כל כך מורכבת, וכדי לצמצם את עלויות התחזוק והניהול של חדרי המיחשוב נדרש כמה שיותר מיכון. בעזרת מיכון נכון, ארגונים יכולים להשיג הישגים רבים. המיכון משנה את חוקי המשחק ב-IT".

תחזיתו של כריסטנסן לגבי הענן אופטימית: "מיחשוב הענן יהיה גדול מהצפוי. הוא יכיל אינסוף משאבים ושירותים, בעלויות מופחתות. Salesforce.com ואמזון (Amazon) הן הדוגמאות המוצלחות ביותר, אבל תהיינה רבות אחרות תוך פרק זמן קצר. הן החלוצות, והעתיד בתחום נראה מבטיח". הוא ציין, כי "ההערכות על שוק מיחשוב הענן השנתי צפויות לעמוד על בין 35 ל-100 מיליארד דולרים. אני מאמין שמדובר בסכומים גדולים יותר".

היבט נוסף, ציין, הוא הצורך הדחוף בטיפול במורכבות מערכי המיחשוב. "המורכבות והעלויות הנגררות ממנה יגדלו", אמר. "זה כואב לשלם, ולכן – הפישוט יהיה בעל ערך רב. אנשים לא רוצים לעסוק בהתאמות ובממשקים, מה שיביא הצלחה לענן ולווירטואליזציה. אלה יהפכו את תהליכי המיחשוב לפשוטים יותר. עצתנו ללקוחות בתחום זה היא: טפלו בבעיות המורכבות מהר ככל שתוכלו, וכך תחסכו כספים מחר".

לדברי כריסטנסן, נקודה חשובה היא הצורך להעביר משאבים בתקציב ה-IT מתחזוקה לחדשנות. "בין 75% ל-85% הולכים לתחזוקת המערכות הקיימות", אמר. "סביבה כלכלית בעייתית, דוגמת זו שחווינו בשנתיים האחרונות, מגדילה את העלויות של תחזוק הקיים עד לכמעט 100%. נדרש לשנות מצב זה. יש צורך להעביר כמה יותר משאבים מהתחזוק לטובת חדשנות ולקידום יכולות התחרות. אנחנו עושים זאת פנימה ב-CA".

כריסטנסן התייחס בדבריו גם לשינויים שחלו בתפקיד המנמ"ר, מהיותו טכנולוג למי שמחובר לרובד העסקי בארגון. "במשך שנים היו המנמ"רים עסוקים בהטמעת מיחשוב לרוחב הארגון. אחר כך העולם השתנה, וכך גם תפקידו של המנמ"ר, שהחל להתקדם יותר ויותר להיבטים העסקיים". הוא הוסיף, כי כיום חל שינוי נוסף, שבמסגרתו הופך המנמ"ר להיות איש חשוב בהנהלת הארגון. הוא הביא בתור דוגמה את המנמ"ר של בנק HSBC, המשמש גם כמנהל התפעול שלו, והוא מספר 2 בו.

נשיא CA סיכם את דבריו באומרו, כי "וירטואליזציה וניהולה, יחד עם ניהול זהויות וחיבור ארגונים לענן ותשתית כשירות, יהיו המאפיינים העיקריים במערכי המיחשוב הארגוניים". לדבריו, "אנחנו עובדים עם לקוחות כדי להפחית את מורכבות ה-IT ולצמצם בהוצאות. אנחנו יודעים שעלינו להפוך את המנמ"ר למוצלח ומצליח. על המיחשוב להיות 'מאפשר עסקית', ואנחנו כאן על מנת לעזור לארגונים בעולם החדש הזה".

שי און, מנכ"ל CA ישראל, אמר ש-"הכנס מהווה המשך למסורת ארוכה של אירועי CA בישראל ומפגן עוצמה של החברה בשוק הישראלי". לדבריו, "הוא משדר ללקוחות את המשך המחויבות רבת השנים והבלתי ניתנת לערעור של CA לשוק המקומי. הפעילות בישראל דינמית ומצליחה". הוא הוסיף, כי "לאורך השנים רכשה CA תשע חברות תוכנה בארץ – והיד עוד נטויה".

און סיים באמרו, כי "מיחשוב ענן ו-וירטואליזציה יהוו את חוד החנית שלנו. נוביל את השוק גם בתחומים טכנולוגיים אלה, שיביאו למהפיכה של ממש בעולם המיחשוב".

חתם את המליאה המרכזית הבדרן צביקה הדר, שהרצה על "מיצירתיות לבניית מותג מוביל". לאחר מכן התפצלו המשתתפים לחמישה מסלולים טכנולוגיים-מקצועיים: ניהול תשתיות וביצועי יישומים; ניהול אבטחת מידע; ניהול שירותים; עולם המיינפריים; וממשל IT.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים