פאלם הניפה דגל לבן במאבק מול אפל: מכשירי ה-Pre שלה לא יוכלו להסתנכרן יותר ל-iTunes

העדכון האחרון ששחררה פאלם למערכת ההפעלה שלה בסוף השבוע אינו תומך בסנכרון - תכונה שהובילה למאבקים רבים בינה ובין ענקית המיחשוב מסן פרנסיסקו ● הוויכוח בין השתיים נסב סביב התוכנה המקורית שצורפה למכשירי ה-Pre ואפשרה להם "להתחזות" ל-iPhone וכך להסתנכרן מול iTunes

החלפת המהלומות בין אפל (Apple) לפאלם (Palm) באשר לסנכרון מכשיר הפאלם Pre עם iTunes – הגיעה לסיומה. בסוף השבוע שחררה פאלם עדכון למערכת ההפעלה לכל מכשירי ה-Pre והפיקסי שלה – שאינו תומך בתכונת הסנכרון.

כזכור, מכשיר ה-Pre שוחרר במקור לשוק עם תכונה שמאפשרת לו "להתחזות" ל-iPhone וכך להסתנכן עם iTunes. אפל הצליחה לחסום את האפשרות הזאת כמה פעמים, ופאלם מיד "גמלה" לה בתיקון משלה, שהחזיר את האפשרות למכשיר.

באוגוסט השנה הגישה פאלם תלונה לפורום המבצע של USB, ארגון ללא מטרות רווח שנוסד על ידי חברות שפיתחו את פרוטוקול ה-USB, המאשימה את אפל בהכבדה ועיכוב התחרות החופשית ובפגיעה במסחר בכך שאינה מאפשרת למכשירי הפרה להתחבר ל-iTunes.

בספטמבר שלח הפורום לשתי החברות מכתב, המצדד בגישתה של אפל. במכתב מבהיר הארגון, כי אין פגם בהתנהגותה של אפל, ואפילו טוען שפאלם מפירה את תנאי חברותה בפורום בכך שהיא משתמשת במספר הספק של אפל כדי שמכשיריה יוכלו "להתחזות" למכשירי אפל.

פאלם השקיעה משאבים רבים בפיתוח מכשיר ה-Pre עם מערכת ההפעלה החדשה שלה, webOS, וקיוותה שהוא יהווה תחרות אמיתית ל-iPhone הפופולארי של אפל. מאז השקת ה-Pre, השיקה פאלם מכשיר נוסף המצויד במערכת ההפעלה הזו, פיקסי.

כעת, כאמור, דומה שנסתם הגולל על אחת התכונות שפאלם "בנתה" עליה חלק מהתאוששותה, שלא ממש מתקדמת. באחרונה הפחיתו וול-מארט (WallMart) ואמזון (Amazon) את מחיר הפיקסי ב-75%, והן מוכרות אותו בכ-25 דולרים (עם תוכנית התחייבות של שנתיים לרשת ספרינט). אמזון גם הפחיתה את מחיר ה-Pre ל-79 דולרים (גם עם התחייבות דו-שנתית לספרינט).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים