בגלל דליפת מיילים: השקת Pokémon Go ביפן נדחתה

ההשקה של המשחק במולדת הפוקימון, שתוכננה לאתמול (ד'), נדחתה בעקבות דליפת תכתובת פנימית שקשורה לנותנת החסות, מק'דונלדס

ספורטיבי. Pokémon Go. צילום: יח"צ

יפן, שהייתה אמורה להצטרף אתמול (ד') ל-30 המדינות שבהן כבר חוגג שיגעון הפוקימון, תיאלץ להמתין עוד קצת. זאת, משום שהחברה המפתחת הניצבת בגאון מאחורי ה-Pokémon Go דחתה את התוכנית להשקתו.

על פי מקור המקורב לנושא ששוחח עם אתר TechCrunch, אחת הסיבות העיקריות לשינוי מועד ההשקה הוא שתקשורת מיילים פנימית ממקדונלד'ס (McDonalds) יפן, נותנת החסות של המשחק, שמפרטת את נושא ההשקה עשתה את דרכה אל פורומים באינטרנט ולאתר התמונות אימגור (imgur). המייל הפך לוויראלי, מה שגרם לחברה לחשוש שההייפ ייצור עומס חריג ועניין רב מדי במשחק במועד ההשקה, כך הסביר המקור ל-TechCrunch. טרם התקבל עדכון על תאריך אלטרנטיבי להגעת המשחק הרשמית ליפן, ארץ מוצאו של הפוקימון, אבל ניתן להבין שההשקה תתבצע בכל זאת בקרוב.

צפוי ביקוש עצום בארץ השמש העולה

בינתיים מתסכלת הדחייה רבים ביפן, שמחכים למשחק בשקיקה. שלוש החברות שאחראיות ללהיט הטרנדי ביותר מזה זמן רב – Niantic, נינטנדו (Nintendo) ופוקימון (Pokémon) – בטוחות שאם המשחק יושק באופן מוצלח, השרתים שלהן יוכלו להתמודד עם מה שצפוי להיות, ללא ספק, ביקוש עצום בארץ השמש העולה. מנכ"ל Ninatic, ג'ון האנקה, הזהיר בעבר כי החברה זקוקה לזמן בכדי להבטיח שהיו למשחק מספיק שרתים בכדי להתמודד עם המבול הצפוי של מכורי Pokémon Go ביפן.

משמעות העיכוב היא שנצטרך להמתין בכדי לגלות מהי ההשפעה של החסות על המשחק. מקדונלד'ס נבחרה להיות נותנת החסות הראשונה של ה-Pokémon Go, על ידי הפיכת 3,000 חנויותיה ביפן ל-"חדרי כושר", שבהם השחקנים יכולים לנהל קרבות. החסות תאפשר להוסיף מקור הכנסה חדש למשחק, שגם כך מרוויח נהדר רק בזכות הרכישות בתוך האפליקציה. השותפות צפויה להתרחב אל מקומות נוספים בחלקים אחרים של העולם.

ערך החברה הוכפל בשבועיים

קשה להאמין, אך חלפו שבועיים בלבד מאז הבכורה של המשחק בארצות הברית. לפי הדיווחים, עד כה הורידו אותו 30 מיליון פעמים והוא צבר הכנסות בהיקף של 35 מיליון דולר – מה שגורם לו להעפיל מעל טוויטר (Twitter) במספר המשתמשים הפעילים בו ולעלות על פייסבוק (Facebook) במעורבות המשתמשים. זוהי הצלחה חסרת תקדים ונדירה, גם בעולם הדיגיטלי המהיר שאליו כולנו מורגלים, ואליה נלווים כמובן כספים גדולים.

ערכה של החברה המפתחת Nintendo הוכפל – כן, בתוך שבועיים בלבד – וכל זאת עוד בטרם דרכו רגלי המפלצות הקטנות על אדמת יפן, שאמורה להיות הארץ האסייתית הראשונה שבה יושק המשחק רשמית. מכאן שבעצם, השמיים הם הגבול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים