גרמניה תדרוש התקנת קופסה שחורה במכוניות האוטונומיות

אם מכונית אוטונומית מעורבת בתאונה - מי אשם? איך נדע? לצורך תיעוד המהלכים של הנסיעה, שקדמו לאירוע הלא-ממש-מתוכנן שקרה בכביש, מבקשת הממשלה בברלין לעגן בחוק הכרח להתקין במכוניות העתיד, את אותה טכנולוגיה שמותקנת במטוסים

נוסעת בלעדיכם. המכונית האוטונומית

גרמניה מתכננת חקיקה חדשה שתחייב את יצרניות המכוניות ללא נהג להתקין בהן קופסה שחורה שתאפשר לקבוע מי אשם ומה אירע במקרה של תאונה, כך אמרו לסוכנות רויטרס (Reuters) גורמים במשרד התחבורה השבוע (ב').

חברות מכל רחבי העולם עובדות על אב-טיפוס לכלי רכב ללא נהג, אבל המכוניות הממוחשבות הללו לא ייראו כנראה על הכבישים לפני 2020.

בינתיים, במהלך מאמצי הפיתוח, עולים לבטים רבים – טכניים, ופיזיים ואפילו פילוסופיים – הכרוכים בעולם המחר על גלגלים ללא נהג. כמו כן מתרחשות תאונות.

ההתרסקות הקטלנית של המכונית האוטונומית Model S של טסלה מוטורס (Tesla Motors) הגדילה את הלחץ על בכירי התעשייה והרגולטורים להבטיח שאת טכנולוגיית הנהיגה האוטומטית יהיה ניתן ליישם בבטחה.

להישאר לשבת מאחורי ההגה

ד"ר מרטין וינטרקורן, יו"ר פולקסווגן (Volkswagen), אמר כבר לפני כשנתיים, בטקס הפתיחה של CeBIT 2014 – תערוכת המחשוב הגדולה בעולם – כי "מכוניות העתיד יכילו קוקפיט שיאסוף נתונים מהמכונית, מהדרך ומהנהג".

כעת טוען שר התחבורה, אלכסנדר דוברינט, כי הנהגים במכוניות החדישות לא צריכים לשים לב לתנועה או להתרכז בהיגוי, אבל כן חייבים להישאר לשבת ליד ההגה בכדי שיוכלו להתערב במקרה של מצב חירום.

בנוסף, על פי הצעות החקיקה, תעשיינים יידרשו להתקין בכלי הרכב קופסה שחורה שרושמת מתי מערכת הנהיגה האוטונומית הייתה פעילה, מתי הנהג הוא שהסיע את הרכב, ובאיזה שלב המערכת ביקשה שהנהג האנושי ישתלט על ההגה. דובר משרד תחבורה אמר שטיוטת החוק אמורה להישלח לאישור משרדי הממשלה האחרים כבר בקיץ הזה.

גרמניה היא ביתן של כמה מחברות הרכב הגדולות בעולם, בכללן של החברות פולקסווגן, דיימלר (Daimler) ו-BMW, והממשלה רוצה שהתעשייה המקומית תהפוך לשחקן גלובלי בשוק כלי הרכב ללא נהג. באפריל האחרון אף אמרה ראש הממשלה אנגלה מרקל, כי התעשייה צריכה להכין "רשימת משאלות" בעבור ממשלתה, בכדי שזו תעזור לה לפתח כלי רכב ללא נהג באופן אידאלי ובהתאם ללוח הזמנים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    ונניח שיתקינו קופסה שחורה במכונית וימצאו שהמכונית אשמה בתאונה, את מי מעמידים לדין את המכונית?

אירועים קרובים