מיקרוסופט השיקה גרסת בטה של Azure

בוועידת המפתחים שעורכת החברה בלוס אנג'לס הציגו ריי אוזי, ארכיטקט התוכנה הראשי של מיקרוסופט, ורוברט מוליה, נשיא החטיבה לשרתים וכלים, את שירותי Azure - ענני המיחשוב של מיקרוסופט ● מיקרוסופט תכננה את שירותי Azure כך שיאפשרו לאחד בין המשאבים הפנימיים של Windows Server במרכז הנתונים בארגון, לבין משאבים חיצוניים של אשכולות Windows Server, אשר יסופקו במתכונת של ענני מיחשוב

בוועידת המפתחים שעורכת מיקרוסופט (Microsoft) בלוס אנג'לס (Microsoft Professional Developers Conference), המחישה הענקית מרדמונד עד כמה התקדמה בשילוב התפיסה של ענני המיחשוב במערך המוצרים שלה. ריי אוזי, ארכיטקט התוכנה הראשי של מיקרוסופט, ורוברט מוליה, נשיא החטיבה לשרתים וכלים, הציגו את שירותי Azure, שהם למעשה ענני המיחשוב של מיקרוסופט. "אין שום ספק שהמודל של ענני המיחשוב מייצג את הדור הבא של היישומים ומיקרוסופט מתכוונת להציע אותו", אמר מוליה למפתחי דוט.נט וחלונות אשר הגיעו למרכז הכנסים בלוס אנג'לס.

אתמול (ג') הכריזה מיקרוסופט על זמינות כללית של גרסת הבטה של שירותי Azure. חברות מסוימות משתמשות בשירותים כבר מזה חודשים רבים. החל מחודש ינואר יוצעו שירותי Azure גם למשימות ייצור. מיקרוסופט לא תגבה תשלום תמורת שירותי Azure שייצרכו במהלך חודש ינואר, ובמהלך חודש זה יבחנו מנגנוני החיוב ויתוקנו ליקויים שיתגלו בהם. החיוב בפועל תמורת השירותים יחל באחד בפברואר.

מיקרוסופט תכננה את שירותי Azure באופן שיאפשר לאחד בין המשאבים הפנימיים של Windows Server במרכז הנתונים של הארגון לבין משאבים חיצוניים של אשכולות Windows Server אשר יסופקו במתכונת של ענני מיחשוב. במהלך השנה הבאה תאפשר מיקרוסופט להנפיק באמצעות מנגנון Active Directory מזהים אחודים, שישמשו הן במשאבים הפנימיים של מרכז הנתונים והן בשירותי Azure. את הפעילות במסד הנתונים SGL Server ניתן יהיה לתאם מול הפעילות של מסד הנתונים SQL Azure שבענני המיחשוב.

דגלאס פרדי, ארכיטקט של שירותי Azure בחברת מיקרוסופט, הדגים את התיאום בין מסדי הנתונים באמצעות יישום דמיוני לנסיעות שפועל באינטרנט, בשם TailSpin. הפיתוח של התיאום טרם הושלם וכעת שוקדים במיקרוסופט על הקמה של מודל משותף שייצג הן את הפעילות הפנימית והן את הפעילות בענני המיחשוב, כדי שניתן יהיה להבטיח תיאום מושלם.

בעזרת המודל החדש יוכל מנהל מסד הנתונים של אתר האינטרנט TailSpin להציב, ברגע שיבחין בעלייה בהיקף התעבורה, משאבים מקומיים מסוימים של SQL Server בזיכרון המטמון על מנת להאיץ את מהירות התגובה. חלק מהנתונים נחשבים לרגישים מכדי שניתן יהיה להוציא אותם לענני המיחשוב, אך המודל המשותף, מקווים במיקרוסופט, יאפשר להפיק את המיטב משני העולמות. על פי אוזי, יאפשרו ענני המיחשוב גם להפיח חיים חדשים במערכות Windows.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים