"ארגונים נדרשים לגמישות – ולא להר של חומרה"

"חברות כמו אמזון ופייסבוק החליפו את הר החומרה בסביבת עבודה שפותחה על מחשב x86 רגיל לחלוטין, וזה מאפשר להן לגדול כמעט עד אין סוף", אמר אריק מורנו, מהנדס מערכות בכיר ב-VMware לאזור EMEA

אריק מורנו, מהנדס מערכות בכיר ב-VMware לאזור EMEA. צילום: ניב קנטור

"רוב סביבות בסיסי הנתונים הקיימות מבוססות חומרה, כאשר כל רכיב חומרה עושה תפקיד מסוים בלבד ואז עושים אינטגרציה בין כל הרכיבים, כשבסוף יש אפליקציות שצריכות לרוץ מעל הר החומרה הזה. בעולם המעניין יותר – של חברות כמו אמזון (Amazon) ופייסבוק (Facebook) – החליפו את הר החומרה בסביבת עבודה שפותחה על מחשב x86 רגיל לחלוטין, וכעת הן יכולות להריץ את התוכנה שלהן על כל מחשב. זה מאפשר להן לגדול כמעט עד אין סוף, לשלוט בצורה קלה יותר במידע, ולהקצות ולהחזיר משאבים. זו הגמישות", כך תיאר אריק מורנו, מהנדס מערכות בכיר ב-VMware לאזור EMEA, את עולם בסיסי הנתונים שעולה ומתחזק – עולם בו יש נתק בין התוכנה לחומרה.

מורנו אמר את הדברים כשתיאר את פתרונות וירטואליזציית האחסון של החברה בכנס Storage Strategy של אנשים ומחשבים – כנס האחסון הגדול של ענף ה-IT. האירוע נערך באחרונה באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מומחים ובהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי מורנו, "VMware מציעה שכבת תוכנת SDDC (דטה סנטר מוגדר תוכנה) שמייצרת את כל בסיס הנתונים על שרתים מוכנים. מדובר ב-וירטואליזציה של אחסון עם SAN, כשמדובר על ראוטר וירטואלי ורשת וירטואלית. הכול ברמת התוכנה, כמו גם יכולות ניתוח ומעקב ושמאפשרות להקצות משאבים בצורה טובה ומהירה. מעל כל זה ניתן ליצור עם אפליקציות מסורתיות וגם עם אפליקציות ענן".

דובי בליט, מנהל פעילות סניף ישראל של SimplyVity. צילום: ניב קנטור

דובי בליט, מנהל פעילות סניף ישראל של SimplyVity. צילום: ניב קנטור

דובי בליט, מנהל פעילות סניף ישראל של SimplyVity, דיבר על HyperConverge אמיתי. לדבריו, "SimplyVity מביאה את התשתית של ה-IT מתחת ל-HyperVisor, עם כל שרת שמבוסס על x86. אנחנו משתמשים ב-OmniStack, שעליו נבנית מערכת שכוללת כיווץ פנימי. לכן, אין צורך בכל כך הרבה נפח ואפשר להשתמש בדיסקים פנימיים, שנמצאים בשרת. הכול עובר מיטוב. אנחנו מציעים דטה סנטר שמביא את המיטב משני העולמות – השרתים והענן".

עוד הוא ציין כי "אנחנו נמצאים כבר בדור השני של הטכנולוגיה, וצריך לדעת לנצל אותה. זהו דור שמציע טכנולוגיה יותר חזקה ומעניק את כל יתרונות הענן. זה משנה כי זה מפחית את הוצאות ה-IT, משפר את התגובה ואת הגמישות, ומביא למקסימום את ההגנה נגד איבוד מידע. הלקוחות שלנו מציגים שיפורים דרמטיים, וזו הסיבה שזה כל כך חשוב. כיום אפשר להתייחס לדטה סנטר כמו לתוכנית עזר והעובדה שיש טכנולוגיה שמאפשרת לעשות את זה היא הערך הרב בכך".

מתן שילו, מנמ"ר Electronics Pro. צילום: ניב קנטור

מתן שילו, מנמ"ר Electronics Pro. צילום: ניב קנטור

מתן שילו, מנמ"ר Electronics Pro, המספקת שירות בתחום מוצרי החשמל הביתי, סיפר על ההחלטה של החברה להתקין פתרון של נימבל (Nimble). "ב-2015 עוד עבדנו עם שרתים פיזיים והצורך לעבור לפתרון אחר נבע מהגידול המהיר שלנו. בחרנו ב-CS-210 של נימבל, שאמור לספק לנו פתרון לפחות לחמש השנים הקרובות, עם ביצועים שמספיקים לסביבה שלנו. זאת, כולל מסופונים של טכנאים בשטח, קבלנים שמתחברים מבחוץ ומחלקות שזקוקות למידע מקוון כל הזמן. כיום אנחנו בונים על הפלטפורמה הזו גם מערכת שירות אישי ללקוחות", סיפר.

גם לשקיפות וללוח הבקרה יש השפעה על שביעות הרצון – כך מתברר מדבריו של שילו, שאמר כי "עוד דבר חשוב שיש לנו במערכת הוא ה-InfoSite של נימבל, שדוגם ונותן לנו כל הזמן מידע על תפעול המערכת וצריכת המשאבים שלה. המטרה היא לספק מענה לתקלות אפשריות עוד לפני שהן קורות. הוא מספק גם לוח מחוונים ברמה גבוהה ואיכותית".

החברה, כך סיפר, החליטה בנוסף לבנות פתרון התאוששות מאסון שמבוסס על פתרון של נימבל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים