תוכן שיווקי

תן ביס העבירה את תשתיות המחשוב ל-Azure

העברת תשתיות המחשוב לענן של Azure אפשרה לתן ביס להרחיב את עסקיה לתחומים חדשים ולהשיג רמות גבוהות יותר של זמינות, שרידות וביצועים

04/07/2016 10:56
בעננים. תן ביס

את תן ביס רבים מכירים מהכרטיסים המגנטיים איתם יוצאים לאכול במתחמי המזון השונים הפזורים ברחבי הארץ.

תן ביס נוסדה לפני כ-16 שנים ונותנת כיום שירות ליותר מ-3,000 חברות בכל הסקטורים, עם מאגר של יותר מ- 3,500 מסעדות ובתי אוכל. הפתרונות שמציעה כיום תן ביס אינם מסתכמים בתשלום למסעדות, המחליף את קופוני הנייר והחזרת החשבוניות, אלא מתרחבים ליכולת לבצע הזמנות באופן פרטי דרך האינטרנט ואף לספק מערכות Point of sale למסעדות בתצורת ענן.

ספק אם שירותים חדשים אלו, המתרחבים בקצב מהיר, היו קורמים עור וגידים אלמלא השכילה תן ביס להעביר את תשתיות מערכת המידע שלה לענן Azure של מיקרוסופט (Microsoft). כחברה חדשנית בעלת אוריינטציה טכנולוגית מובהקת, זיהתה תן ביס את יתרונות הענן כבר לפני מספר שנים ובחרה באירוח שרתיה אצל ספק מקומי. אך ההתרחבות המהירה של החברה וכניסתה המאסיבית לפעילות בשוק הפרטי, יצרה עד מהרה בעיות עומסים וסקלביליות מוגבלת, מה שהביא את תן ביס לצומת דרכים.

הרבה יותר מאשר ענן שרתים

תומר פפר, מנכ"ל משותף ו-CTO בתן ביס, מספר כי "הקושי לקבל מהמערכת הקיימת יכולות Scale מספקות, הביא אותנו להבנה שנצטרך להעביר את תשתיות המידע שלנו לענן אחר, שיספק מענה טוב יותר לצרכי השרידות, הביצועים והגידול האינטנסיבי שלנו בשוק הפרטי".

"בחנו את הפתרונות המצויים בשוק וביניהם את הפתרונות של אמזון (Amazon) ומיקרוסופט, ולבסוף החלטנו לבחור ב-Microsoft Azure. הסיבות לכך כללו את העובדה שהתשתית שלנו מבוססת ברובה על מערכות מיקרוסופט וכן על ההתרשמות שלנו שהענן של מיקרוסופט מציע הרבה יותר מאשר תשתיות שרתים. התרשמנו ממגוון ה-Services שמעמיד לרשותנו Azure והבנו כי שירותים אלו יכולים לייצר עבורנו קפיצות מדרגה טכנולוגיות ועסקיות".

בין המטרות שראה פפר לנגד עיניו היה הצורך להפוך את המערכת לסקלבילית ובעלת יכולת גידול התואמת את קצב ההתפתחות המואץ של החברה, אך בעיקר חיפש פפר את השקט הנפשי שיצמח מעבודה עם מערך שרתים המאופיין בשרידות גבוהה, זמינות וניהול פשוט המאפשר לו להתמקד בפעילות העסקית, לעומת עיסוק סיזיפי במערכות ה-IT.

מיגרציה חלקה ושקופה למשתמשים

בעזרת סלע, השותף העסקי של מיקרוסופט בפרויקט, בוצע תכנון מדויק של המעבר מהסביבה הקיימת לסביבת Azure. אופיר מקמל, ארכיטקט תוכנה בכיר בסלע, מספר כי "הפיתרון עליו עבדנו ביחד עם הצוות של תן ביס כלל פיתוח תשתיות בענן שיספקו סקלביליות מקסימלית כמענה לצפי הגידול בפעילות העסקית".

לדבריו, "הפיתרון כלל מערכות אחסון, מסדי נתונים, ניהול תורים, גיבויים המבוססים על אתרים גיאוגרפים שונים, SLA גבוה, מענה ל-DR ומערכות HA – זמינות גבוהה, שיאפשרו עלייה מהירה של שרתים חלופיים בתרחיש של קריסה כלשהי. הפתרון כלל יישום של כל צורות העבודה בענן – החל מ-SaaS ו-PaaS לשרתים, שירותי הסטורג' והתורים, וכלה ב-IaaS לניהול בסיסי הנתונים, התשתיות האפליקטיביות ומתן מענה ליכולות Scale, HA, ו-DR".

"התכנון המקצועי של סלע אפשר לנו לבצע את המיגרציה לענן בצורה שקופה וחלקה לגמרי", מספר פפר. "מפת התשתיות שהם בנו טרם המעבר והתכנון המדויק של ארכיטקטורת השרתים, אפשר לנו לממש את היעדים שהצבנו במלואם. כיום אנחנו יכולים לספק מענה לכל דרישת שיא במערכת בלחיצת כפתור, גם כשאנו צריכים לגדול פי שלושה או ארבעה".

"אוסף השירותים שעמד לרשותנו ב-Azure אפשר לנו להגשים שורה של חלומות עסקיים", אמר. "כך למשל שירות ה-Redis Cache – שסיפק פלטפורמה לניהול Cashing, או Mobile Services – מאפשר לנו להתנהל בפשטות מול עולם המובייל, בלי להתעמק בלימוד ופיתוח שלו".

פלטפורמה להגשמת חלומות

פפר מסכם ואומר כי היתרון המשמעותי ביותר שצמח מהמעבר ל-Azure מצוי בשקט הנפשי הנובע מסביבה ברמות זמינות ושרידות גבוהות כל כך. "אנו מרגישים מאוד בטוחים ויכולים להרשות לעצמנו לחלום בגדול ולהמציא פתרונות שבעבר נראו בלתי אפשריים".

לדבריו, "אם בעבר היינו מתלבטים בשאלה אם שווה להסתכן בכניסה להשקעה בתשתיות מחשוב יקרות, הרי שכיום ההתלבטות הזו לא קיימת, אנחנו פשוט מתרחבים מתוך ידיעה מתמדת, שבכל רגע נתון נוכל לחזור לאחור. Azure מסיר את החסמים שהיינו שמים על רעיונות בעבר ומאפשר לנו לא רק לחלום חלומות, אלא אף להגשים אותם".

אירועים קרובים