לרובוט החדש של בוסטון דיינמיקס יש רק חולשה אחת – קליפות בננה

SpotMini יודע לזרוק את הזבל, למלא את מדיח הכלים, לשחק לימבו ואפילו לטפס אל הקומה השנייה של הבית כדי להביא לכם את עיתון הבוקר למיטה ● אבל למרות הכישורים הרבים - פאדיחה אחת בהחלט נרשמה

יעיל, מקסים ומחליק. SpotMini. צילום: יוטיוב

SpotMini הוא שמו של הרובוט החדש שבוסטון דיינמיקס (Boston Dynamics) חשפה לאחרונה.

בדומה ל"כלב גדול" – הרובוט בעל ארבע הרגליים שפיתחה החברה בעבור צבא ארצות הברית – גם ל-SpotMini יש מראה שמזכיר כלב, אבל הוא מצויד בצוואר ארוך יותר המזכיר צוואר של ג'ירף.

הרובוט החדש יודע לזרוק את זבל, לטעון את מדיח הכלים, לשחק לימבו ואפילו לטפס אל הקומה השנייה של הבית שלכם כדי להביא לכם את עיתון הבוקר למיטה. אבל למרות הכישורים הרבים, הרובוט לא הצליח להתמודד עם קליפות בננה שפוזרו על הרצפה והחליק עליהן באופן מעורר דאגה. בסרטון שהעלתה בוסטון דיינמיקס ליוטיוב (YouTube) ניתן לראות את SpotMini בפעולה.

בעזרת הפה המועצב כמלקחיים של SpotMini, שמשווה לו פני דינוזאור, הוא מסוגל להחזיק חפצים, כלומר הוא יכול להגיע לתוך הכיור, לשלוף צלחת, והציב אותה בתוך המדיח.

אפשר לומר שהמראה של SpotMini מפחיד למדי ועוד יותר מפחידה המחשבה על האפשרויות שלו להפעיל רובה או את סכין התקיפה התקוע על ראשו. אבל בהמשך הסרטון אפשר לראות אותו עוטה מראה לבן בסגנון מסע בין כוכבים, ואז ניכר שהוא בהחלט יכול להיראות גם די מגניב.

נכון לעכשיו SpotMini עדיין נמצא בתהליך עבודה ופיתוח, אבל העוזר הרובוטי דמוי הכלב בהחלט מאפשר כבר לדמיין עולם שבו לא צריך לקום מהספה משום סיבה, ומדגים עד כמה מהר אנו מתקרבים לעולם העתידני.

ראוי לציין כי על פי דיווחים, אלפבית (Alphabet), החברה האם של גוגל (Google), מנסה למכור את בוסטון דיינמיקס שבבעלותה. לדברי הגרדיאן (Guardian) הכוונה למכור כרוכה בהחלטת הצבא – או ליתר דיוק חיל הנחתים האמריקני – שדחה את העיצובים של הרובוט שהועלו על ידי החברה. בנוסף, על פי בלומברג (Bloomberg News), התאמת הרובוטים לשימוש מסחרי ולמכירה לאנשים פרטיים נתקלת במכשלות שונות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סטארבייס972

    רובוט מגניב לגמרי, אבל מראה לבן בסגנון "מסע בין כוכבים"? הכוונה ל"מלחמת הכוכבים".

אירועים קרובים