מדוע תובעת Buy2 Networks הישראלית את גוגל?

החברה שבשליטת אביב רפואה הגישה תביעה נגד הענקית, שעילתה הפרת פטנט בתחום החיפוש באינטרנט הרשום על שמה

קרב ענקיות. צילום אילוסטרציה: BigStock

Buy2 Networks הישראלית, דיווחה היום לבורסה כי הגישה תביעה נגד גוגל (Google) בבית המשפט המחוזי במדינת דלוור בארצות הברית, שעילתה הפרת פטנט בתחום החיפוש באינטרנט הרשום על שמה.

Buy2 Networks, שבשליטת אביב רפואה, הנסחרת בבורסה בתל אביב, טוענת כי גוגל הפרה פטנט של החברה, אשר הומצא על ידי אביב רפואה ונרשם בראשונה בשנת 1998, לחיפוש טקסט חופשי באינטרנט.

הפטנט, אשר אושר על ידי משרד הפטנטים בארצות הברית בשנת 2014, עוסק בשיטות חיפוש באינטרנט, המאפשרות למשתמש להקליד תיאור חופשי של אתר אינטרנט ולעבור ישירות לאתר המבוקש ללא צורך להשתמש בכתובת אתר מדויקת, או לסרוק תוצאות חיפוש על מנת למצוא את האתר המבוקש.

במסגרת התביעה, החברה טוענת כי גוגל מפירה את הפטנט באמצעות שירות שאותו היא מספקת לגולשים, המוכר בשם "I’m Feeling Lucky" (בעברית: "יותר מזל משכל"), המאפשר לגולשים לעבור ישירות לאתרי אינטרנט רלוונטיים. השירות נגיש, בין השאר, באמצעות עמוד הבית הראשי של גוגל.

על-פי כתב התביעה, ביקשה החברה כי המשפט יתקיים בפני חבר מושבעים. כתב התביעה כולל תביעה לתשלום פיצויים על השימוש הבלתי-מורשה שגוגל עושה בפטנט, וכן בקשה לצו מניעה קבוע, אשר יאסור על גוגל להמשיך ולהפר את הפטנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים