אמיר איש-שלום, וייבר: "הענן מאפשר גמישות ויכולת גידול מהירה"

לדברי איש-שלום, ארכיטקט ראשי בחברה, "הענן מסייע בין השאר, כאשר קורים אירועים הגורמים לרמת תעבורה גבוהה, בפרק זמן קצר"

"הענן מאפשר לנו גמישות ואלסטיות, לצד יכול גידול מהירה בשל אירועים שקורים, המגדילים את נפח השיחות במהירות". כך אמר אמיר איש שלום, ארכיטקט ראשי, וייבר (Viber).

איש-שלום היה אחד מהדוברים במליאה המרכזית בכנס AWS Summit Tel Aviv. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך ביום ה' האחרון בגני התערוכה בתל אביב, עם יותר מ-2,700 משתתפים, מפתחים, חברות סטארט-אפ, ארגונים ושותפיה העסקיים של ענקית הענן הציבורי.

איש-שלום הציג את היישומים של חברתו, המשמשים להעברת מסרים מיידיים וביצוע שיחות על גבי רשת האינטרנט. החברה, אמר, תומכת במגוון מדיות לרבות מדיה עשירה, הצפנת מידע ותקשורת. יש לה, אמר, 775 מיליון לקוחות, כאשר האפליקציה הורדה חצי מיליארד פעמים לטובת מכשירי אנדרואיד.

מדי 60 שניות, אמר איש שלום, על פלטפורמת וייבר מתבצעות שלושה מיליון הודעות, 149 אלף שיחות, מיליון הודעות פוש, 2,000 נרשמים חדשים ו-1.5 מיליון תמונות יורדות.

אתגר לא פשוט

"על מנת לעמוד בכמויות אלו של קיבולת", אמר איש שלום, "אנו מסתייעים בפלטפורמה של AWS, היא מסייעת לנו לגדול, כי יש לנו משתמשים במגוון רחב של שירותים, עם אלפי שרתים, פטה-בייט נפח ועשרות מיליארדי הודעות".

הוא אמר כי הענן מסייע, בין השאר, כאשר קורים אירועים הגורמים לרמת תעבורה גבוהה, בפרק זמן קצר, כגון: כאשר אנו משחררים לשוק רכיב חדש, או ערב שנה חדשה, או יום האישה הבינלאומי, המביא לתעבורה גדולה פי חמישה לעומת ימים רגילים, או לאחר הבקעת שער במשחק כדורגל בינלאומי, או אירועים ביטחוניים".

הוא הוסיף כי "כמובן שגם חסימת שירותים מתחרים מביאה להצטרפות אלינו. לטפל בתעבורה זו בזמן מאוד קצר זה אתגר לא פשוט – האלסטיות של אמזון (Amazon) עוזרת לנו".

איש שלום סיכם באומרו כי "התחלנו עם שירות שיחות, המשכנו עם מסרים מיידיים, עברנו לקבוצות צ'אטים, הוספנו משחקים ומדיה חברתית – כעת אנו משלימים את ההיצע עם פלטפורמת מסרים, המביאה ליכולת של המשתמשים לדבר מול משתמשים חיצוניים לנו, על בסיס ממשקי משתמש".

ישי גרין, CTO ומייסד משותף Spot.IM. צילום: איל גזיאל ותומר פולטין

ישי גרין, CTO ומייסד משותף Spot.IM. צילום: איל גזיאל ותומר פולטין

ישי גרין, CTO ומייסד משותף Spot.IM, אמר כי הסטארט-אפ שייסד נועד לענות לאתגר של אתרים, שהתעבורה צונחת בהם באופן משמעותי. "שליש מתעבורת האינטרנט כיום – מקורו בפייסבוק (Facebook)". כך, ציין גרין את הירידה שחלה, לדוגמה, ב-BBC, ניו יורק טיימס (New York Times) וב-NRG.

"כמות הגולשים בהאפינגטון פוסט (Huffington Post) ירדה בתוך שנתיים מחצי מיליארד – ל-100 מיליון. ה-Web מוחלף על ידי עמודים כגון פייסבוק וגוגל (Google)", אמר גרין. "קמנו לפני שלוש שנים במטרה לסייע לאתרים להתמודד עם מצב זה".

לדבריו, "אנו לוקחים את התגובות שבאתרים, לוקחים את תעבורת האתר ומוסיפים לו רכיב שלנו, המספק יכולות להפוך לרשת חברתית. המטרה היא לתת כוח לאתרי התוכן. נגיע לגודל של טוויטר (Twitter) בתוך כמה חודשים: יש לנו יותר ממיליארד דפים נצפים – לא שלנו – כאשר לטוויטר יש ארבעה מיליארד".

לדברי גרין, "אנו באים לכל אתר אינטרנט, ומה שאנו מאפשרים הוא אינטגרציה עם המוצר שלנו – ולהחליף את אזור הטוקבקים – ברשת חברתית, על מנת להקפיץ את התעבורה".

"אנו פועלים על בסיס אמזון", סיכם גרין. "אמזון לא פותר כל הבעיות בעולם אבל בהחלט מסייע: השימוש בשירותי הענן הביא לכך שהשירותים שאנו נותנים לאלפי אתרים בעולם נעשים בעזרת 10 אנשי תמיכה טכנית בלבד".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים