גיא ארנסט, AWS: "המסע לענן ידוע – השאלה איך לעשות אותו מדורג ופשוט"

לדברי ארנסט, מנהל הפיתוח העסקי של תחום המכונות הלומדות ב-Amazon Web Services, "כיום כבר יש חברות רבות שעברו לענן, כי הן הבינו את התועלות הטמונות במהלך האסטרטגי הזה"

גיא ארנסט, מנהל פיתוח עסקי, תחום מכונות לומדות, Amazon Web Services. צילום: איל גזיאל ותומר פולטין

"המסע של ארגונים למחשוב ענן הוא כבר מוכר וידוע. כעת השאלה היא איך לעשות את ההגירה לענן באופן מדורג, מושכל ופשוט". כך אמר גיא ארנסט, מנהל הפיתוח העסקי של תחום המכונות הלומדות ב-Amazon Web Services.

ארנסט היה אחד מהדוברים במליאה המרכזית בכנס AWS Summit Tel Aviv. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') בגני התערוכה בתל אביב, עם יותר מ-2,700 משתתפים, מפתחים, חברות סטארט-אפ, ארגונים, גופיים ממשלתיים ושותפיה העסקיים של ענקית הענן הציבורי.

לדברי ארנסט, "המסע לעבר הענן כולל כמה שלבים, כאשר מתחילים בשכבות הנמוכות ומשם מתקדמים. בתחילה מומלץ להשתמש בסביבה היברידית, בה חלק עובר לענן וחלק נשאר בתוך הארגון. בתחילה מומלץ להעביר את סביבות הבדיקות והפיתוח, לאחר מכן את האפליקציות, אז את כל המערכות הדיגיטליות, לאחר מכן את הניתוח, ולבסוף, את המובייל".

בעיה בגידול בהיקף הנתונים

"כאשר נטפליקס (Netflix) עלו לענן לפני כמה שנים, היו מי שחשבו שהם שוגים", אמר ארנסט. "כיום כבר יש חברות רבות שעברו לענן, כי הן הבינו את התועלות הטמונות במהלך האסטרטגי הזה. הן מבינות כי העסק שלהן הוא לא תשתיות ודטה סנטר, ולכן כדאי להן לעסוק בעסקי הליבה שלהן".

ארנסט תיאר את התפתחות אמזון (Amazon) מאז עזב המייסד והמנכ"ל, ג'ף בזוס, את וול סטריט ב-1994, עבר לסיאטל ב-1995 והקים את החברה. בעשור הקודם, אמר ארנסט, "הבנו שיש בעיה בגידול בהיקף הנתונים. הבנו שאיננו יכולים לגדול יותר בבסיסי הנתונים הקיימים, כי איבדנו יותר מדי הוראות ולכן נדרשנו לחדשנות. ד"ר וורנר ווגלס, ה-CTO  של אמזון, היה בין מפתחי ה-Dynamo – שירות של אמזון לבסיסי נתונים NoSQL – שאחד ממאפייניו הוא בהיותו בסיס נתונים שלא מאבד מידע".

היה סקרן ולמד

ב-2006, אמר ארנסט, "הוקמה AWS עם שני שירותים ראשונים; Simple Queue Service ו-Simple Storage Service , הנקרא S3. חמישה חודשים לאחר מכן הושק Elastic Compute Cloud הנקרא EC2".

ב-2008, אמר ארנסט, "החלטנו שאנו צריכים לעבור לענן – מהלך אמיץ ומורכב שארך כשנתיים. הוספנו ב-2015 עוד עקרון ניהולי", אמר ארנסט, "והוא: 'היה סקרן ולמד'. המוטו שלנו הוא שגם היום, 'זה עדיין היום הראשון' וכך אנו פועלים".

"אנו לא מספרים מה קורה מאחורי הקלעים", סיים ארנסט, "ללקוח לא אכפת איזה בסיס נתונים יש בחברה. בחברה יש מסורת, לפיה כאשר יש תקלה – אנו חוקרים אותה לעומק. הסיבה כמעט תמיד היא בדטה בייס. החלטנו שנעביר אנו, את המערכות הקריטיות שלנו, לבסיסי נתונים NoSQL, חלק מהמערכות כבר עברו, וחלקן יעבור בשנה הבאה. הדבר החשוב ביותר במעברים הללו, הוא 'לחנך' את ה-DBA, עליהם ללמוד סביבה חדשה. המהלך היה מחויב המציאות כי הוא מאפשר לנו לשפר את הזמינות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים