פיתוח חדש יאפשר לצוללנים לקבל מידע ויזואלי לקסדה

החלק הקדמי של הקסדה, שמפותחת על ידי הצי האמריקני, יהפוך למעין מסך עליו ניתן יהיה להציג מידע ממערכת שמכונה DAVD - תצוגת וידיאו מרובדת לצוללנים

מציאות רבודה מתחת למים. הקסדה המדוברת. צילום: הצי האמריקני

פיתוח חדש של חוקרי הצי האמריקני יאפשר בעתיד לצוללנים לקבל מידע ויזואלי בתצוגה עילית (HUD) ישירות אל קסדת הצלילה שלהם. החלק הקדמי של הקסדה יהפוך למעין מסך עליו ניתן יהיה להציג מידע ממערכת שמכונה DAVD – תצוגת וידיאו מרובדת לצוללנים.

כבר כעת, כשהיא נמצאת בבחינה, בשלבי אבטיפוס, המערכת יכולה לקבל מידע מגורמים חיצוניים – ספינה ששטה על פני המים או כלים דומים אחרים. בעתיד, הכוונה היא שהמערכת תצויד במצלמות וחיישנים משל עצמה. כך ניתן יהיה לספק לצוללן מצבי ראייה שונים בתלות בטווח הראייה במים ובמיוחד בתנאי תאורה קשים באופן בולט. בנוסף, התצוגה הזו מוקרנת ישירות אל מול שתי עיני הצוללן וכך ניתן להעניק למידע הזה עומק. זהו אחד הדברים החשובים בתצוגה של מציאות רבודה.

גם אם בבסיס מדובר במערכת שאינה שונה ממערכות הניווט והעזר שמוקרנות בתצוגה עילית בקסדות של טייסי קרב, הגורמים שהוסיפו במקרה של קסדת הצלילה לאתגר היו הלחץ הגבוה של המים והצורך להעביר מידע באופן אלחוטי דרך שכבות המים.

אם זה מזכיר לכם במשהו את התצוגה ההיי-טקית של סטארק בסרטי Iron Man, אתם לא לבד. "על ידי שילוב התצוגה העילית ישירות בתוך קסדת הצלילה, ולא על ידי הוספת תצוגה חיצונית, היא יכולה לספק יכולות שדומות לאלה מהסרט Iron Man. יש את כל מה שצריכים באופן ויזואלי ממש שם, בתוך הקסדה", אמר דניס גאלאגר, מנהל קבוצת המחקר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים