מסתמן: מיקרוסופט עובדת על קונסולת Xbox One חדשה ועוצמתית

הדברים עולים מדיווחים של יצרנית משחקים שמתכננת משחק מציאות מדומה חדש ל-2017, ובצירוף של הערכות רבות

המציאות המדומה של Oculus Rift מגיעה לפייסבוק. צילום: אתר החברה

לפחות מפתחת אחת גדולה כיום מתכננת לשחרר משחק מציאות מדומה חדש לקונסולת Xbox One בשנת 2017.

לפי התכנון, המשחק יוצג בוועידת E3, כך נטען באתר Ars Technica. החדשות הללו מאששות דיווחים מרובים שנשמעים לאחרונה וטוענים כי מיקרוסופט (Microsoft) עובדת על גרסה חדשה ועוצמתית יותר לקונסולת Xbox One – שתציע יחידת עיבוד גרפית (GPU) חזקה בהרבה מהקונסולה הקיימת, מתוך מטרה לאפשר למשתמשים ליהנות ממשחקי מציאות מדומה של אוקולס (Oculus) ומפתחי צד שלישי.

המידע אודות פיתוח המשחק נמסר ישירות ל-Ars על ידי היזמית, במסגרת תכנון מראש של ועידת העסקים והמדיה (E3 Media and Business Summit), ואושר על ידי נציג יחסי ציבור. לפי הנאמר, סטודיו אירופי ידוע מתכנן "משחק מציאות מדומה חדש" ביקום של זיכיונות מבוססים ומתמשכים. המשחק גם המתוכנן לשחרור בגרסה למחשבי PC ול-PS4, ולמרות שה-E3 תתרכז ככל הנראה סביב אחת מפלטפורמות אלה, נציג יחסי הציבור הבהיר בפירוש כי גרסה לקונסולת Xbox One מתוכננת גם היא.

לראות איך מרחב המציאות המדומה מתפתח

בניגוד לסוני (Sony), אשר מתכננת להשיק באוקטובר פלייסטיישן למשחקי המציאות המדומה (Playstation VR), שאמור להיות מתומחר ב-399 דולר, מיקרוסופט נוהגת בדיסקרטיות ולא ממהרת לדבר על תכניותיה לתחום המציאות המדומה מבוססת הפלטפורמה.

בשנת 2014, אמר בכיר מהענקית מרדמונד כי החברה חיכתה "לראות איך מרחב המציאות המדומה מתפתח" לפני ביצוע הקפיצה לתוך כל סוג של פתרון VR בעבור ה-Xbox One. אלא שדיווחים אחרונים המבוססים על מקורות אנונימיים טוענים כי Xbox One חדשה ועוצמתית יותר תוכרז ב-E3 בחודש הבא, ותשוחרר בשנת 2017.

הגרסה החדשה תהיה מותאמת לקסדת Oculus Rift, שפועלת כרגע על מחשבים מבוססי Windows. כעת, לפי מה שפורסם ב-Ars, מפתחת אחת לפחות כנראה כבר פועלת באופן שמצביע על כך שדיווחים אלה נכונים.

יד ביד עם אוקולוס

בשנת 2013 אמר פאלמר לאקי, ממייסדי אוקולוס, כי הקונסולות של אותם ימים "מוגבלות מדי בעבור מה שאנחנו רוצים לעשות עם ה-Oculus Rift. הבעיה עם קונסולות בכלל היא שברגע שהן יוצאות הן ננעלות על מפרט מסוים למשך זמן רב, רב מאוד".

ואכן עבר זמן רב אבל עכשיו, כשפלייסטיישן חדש שמיועד למציאות מדומה כבר נמצא ממש מעבר לפינה, מסתמן כי מיקרוסופט מנסה למשוך את אוקולוס ללכת יד ביד לשיתוף פעולה בתחום המציאות המדומה, ככל הנראה בגלל החלטתה להיכנס סוף סוף לתחום שברור שהוא הטרנד המוביל כיום.

אגב, בעבר הלא רחוק כבר שיתפו השתיים פעולה כשמיקרוסופט חברה לאוקולוס לצורך אריזת בקר אלחוטי עם הגרסה הצרכנית הראשונה של ה-Rift, אשר הושקה בכמויות מוגבלות במרץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים