מריה קולגן, אורקל: "החלטות צריכות להתקבל על בסיס נתונים ולא תחושת בטן"

לדברי קולגן, מנהלת מוצר בכירה בחברה, "יותר ויותר מנהלים עסקיים מבינים את הצורך באנליטיקה בזמן אמת, אלא שהדבר לא התאפשר טכנולוגית בעבר"

מריה קולגן, מנהלת מוצר בכירה, אורקל. צילום: קובי קנטור

"ארגונים נדרשים לעבור שלב ביכולת שלהם לקבל החלטות עסקיות. חלפו עברו להם הימים בהם החלטות התקבלו על בסיס תחושת בטן. על מנת להיות תחרותי, עם יכולת תגובה מהירה, ההחלטות העסקיות צריכות להיות מבוססות תובנות שהתקבלו מניתוח אירועים בזמן אמת". כך אמרה מריה קולגן, מנהלת מוצר בכירה, אורקל (Oracle).

קולגן הייתה דוברת המפתח ביום הראשון מבין השנים בכנס משתמשי אורקל בישראל ilOUG Tech Days. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ב') ומחר (ג') באולם yes Planet, ראשון לציון. האירוע הטכנולוגי כולל הרצאות מקצועיות של מומחים בתחום אורקל מהארץ ומהעולם.

לדברי קולגן, "יותר ויותר מנהלים עסקיים מבינים את הצורך באנליטיקה בזמן אמת, אלא שהדבר לא התאפשר טכנולוגית בעבר".

לפני חמש שנים, ציינה קולגן, "הניתוחים התבצעו בתוך מחסן הנתונים הארגוני, DWH, ואילו התהליכים נעשו בנפרד מהם, בשל חשש שעירוב שני התחומים יעשה 'בלגן'. מגבלה נוספת הייתה בשל היוקר של הזיכרון, מה שגרם לצריכה מוגבלת שלו".

באופן מסורתי, אמרה קולגן, "הנתונים בבסיס הנתונים אוחסנו בשורות, וכאשר הוספת רשומה חדשה, נוספה שורה חדשה. אלא שלצורך ניתוח הנתונים בפילוחים שונים, נדרשת לניתוח מבוסס עמודות ולא שורות, מה שהקשה על איסוף הנתונים, בטח לא בזמן אמת".

לקבל אותה תשובה

"ניתוח אנליטי לא 'מעוניין' בפרטים המאוחסנים בשורות, אלא בדפוסי התנהגויות, על סמך פילוחים שונים – אותם מקבלים מהעמודות, כגון, דפוס הפעילות של לקוחות מתל אביב לעומת ירושלים. באופן מסורתי, לא הייתה קיימת יכולת לחבר בין שתי תצורות אלה בהם נמצאו הנתונים".

קולגן אחראית לפיתוח חלקים מ-Database in memory של אורקל. לדבריה, "אנו עוזרים ללקוחות הארגוניים בכך שאנו מאפשרים להם ניתוח של נתונים וניתוח של תהליכים על אותה מערכת, באופן המחבר בין שתי תצורות איסוף הנתונים, עמודות ושורות – וכל זאת בזמן אמת. בדרך זו, שואל השאילתה יכול לשאול כל שאלה ולבצע כל תחקור בכל דרך שהוא רוצה – ולקבל אותה תשובה".

כך, אמרה קולגן, אחד מלקוחות החברה היו אנשי BOSCH, תאגיד טכנולוגיה גרמני רב-תחומי, אשר עוסק בייצור מערכות וחלקים לתעשיית הרכב, ציוד תעשייתי, ציוד לבנייה, כלי עבודה ומכשירי חשמל ביתיים.

לדבריה, "הם משתמשים ב-CRM של סאפ (SAP) כאשר מתחת יש בסיס נתונים של אורקל. על מנת לענות טוב יותר לצורכי הלקוחות, הם עושים ניתוחים בפילוחים שונים, ומאפשרים אנליטיקה אד הוק. אנשי ה-IT בנו 33 אינדקסים על המערכת, כדי לסייע ביצירת התחקורים. הבעיה היא שריבוי אינדקסים מאט את הביצועים. אז הם החליפו את בסיס הנתונים הקיים בכזה המבוסס זיכרון בתוכו, כדי להסיר את האינדקסים, להאיץ תהליכים ולהאיץ את התשאולים במהירויות גדולות בהרבה".

קולגן סיכמה באומרה כי "העתיד יתאפיין בניתוח בזמן אמת, על מנת להיות תגובתיים יותר, תחרותיים יותר ובעיקר – מהירים יותר".

עמי אהרונוביץ', יו''ר ארגון משתמשי אורקל בישראל, ומנכ''ל Brillix. צילום: קובי קנטור

עמי אהרונוביץ', יו"ר ארגון משתמשי אורקל בישראל, ומנכ"ל Brillix. צילום: קובי קנטור

עמי אהרונוביץ', יו"ר ארגון משתמשי אורקל בישראל, ומנכ"ל Brillix, אמר כי "הכנס כולל כ-50 הרצאות טכנולוגיות של מיטב מומחי אורקל מהארץ ומהעולם, במגוון נושאים. שימרנו את התמהיל בין מרצים מחו"ל, לבין המרצים המקומיים. התמהיל הזה עובד מצויין. הבאנו 10 מרצים אורחים מומחים מרחבי העולם ונוספו אליהם עוד מרצים רבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים