מחקר: גברים מקללים וכועסים יותר מנשים בפייסבוק

ממצאים שעולים ממחקר מקיף אודות התנהגות בני המגדרים השונים ברשת החברתית מעלים שגברים יותר עוינים ולא ידידותיים, בעוד שנשים יותר עדינות ומנומסות

מעניין אם הוא הוציא אחר כך את הכעס שלו בפייסבוק. צילום אילוסטורציה: BigStock

נשים מתבטאות במילים חמות ועדינות יותר בפוסטים בפייסבוק (Facebook) לעומת גברים, שנוטים יותר לקלל, להביע כעס ולהשתמש בשפה וכחנית – כך עולה ממחקר חדש. עם זאת, נמצא בו שהנשים השתמשו בשפה אסרטיבית יותר מהגברים.

המחקר, ששמו "נשים הן חמות יותר, אך לא פחות אסרטיביות מגברים: מגדר ושפה בפייסבוק", ניתח 10 מיליון פוסטים, שפורסמו על ידי 65 אלף משתמשים בגילאי 16 עד 64, שאפשרו לחוקרים לעקוב אחר עדכוני הסטטוס שלהם מאז 2009. פרסמו אותו פסיכולוגים ומדעני מחשב מאוניברסיטת סטוני ברוק במלבורן, אוסטרליה, ומאוניברסיטת פנסילבניה, ארצות הברית.

מחברי המחקר ציינו כי ייתכן שהשינוי הניכר באסרטיביות של הנשים משקף את השינויים התרבותיים והחברתיים שמונעים בעולם בידי דור שהוא "משתמש כבד" במדיה חברתית.

לפי הנתונים, הכתיבה של הנשים משקפת חמלה ונימוס, לעומת הגברים, שהם עוינים ולא ידידותיים. המילים שבהן השתמשו הנשים הכי הרבה היו, למשל, "נהדר", "מאושרת", "יום הולדת", "בת", "תינוק", "מרגש" ו-"מודה". עוד נתגלה שנשים נוטות לדון יותר בחיי המשפחה והחברה, ומשתמשות במילים המבטאות רגשות, כמו "אהבה" או "המוווווון".

הגברים, לעומתן, נוטים יותר לדון בנושאים הקשורים לכסף או לעבודה, והמילים המועדפות עליהם קשורות לפוליטיקה, לספורט, לתחרות ולפעילויות שונות, כמו ירי ברובים או משחקי וידיאו. כמו כן, הגברים השתמשו בתדירות גבוהה במילים כמו "חופש", "חירות", "ניצחון", "הפסד", "קרב" ו-"אויב".

"ההבדלים בין הגברים לנשים במילים שהם משתמשים בהן מתפרשים גם כנטייה גברית לחפצים ולנושאים לא אישיים, לעומת נטייה נשית לתהליכים חברתיים ופסיכולוגיים", ציינו החוקרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים