גארי לפסלטר, יבמ: "הענן כבר עובדה ודאית – השאלה היא איך להקימו בדרך קלה"

יבמ ו-VMware משתפות פעולה ומספקות את תפיסת הדטה סנטר מוגדר תוכנה - כשירות בענן

גארי לפסלטר, מוביל תחום ענן, יבמ העולמית. צילום: טל הרצוג

"ארגונים רבים מבינים כבר את התועלות שבענן – מדובר במשהו שהוא ודאי, אבל הדרך לעשות זאת קשה. כעת, נותרה השאלה איך לעשות זאת בצורה קלה, בלא להעמיס על התחזוקה, התשתיות ועל תקציבי ה-IT". כך אמר גארי לפסלטר, מוביל תחום ענן, יבמ (IBM) העולמית.

לפסלטר היה דובר המפתח בכנס שערכו הסניף הישראלי של ענק הכחול ו-VMware ישראל, במסגרתו הוכרז על שיתוף פעולה בין השתיים, לטובת הקמת ענן פרטי לכאורה, על הענן הציבורי של יבמ – עם התוכנה של VMware.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדברי לפסלטר, "ארגונים יודעים ללכת לענן ציבורי, אבל הדבר מעורר אצלם חששות, בעיקר בהיבטי תפעול ואבטחת מידע. אנחנו מציעים ללכת לענן פרטי, אבל כזה המוקם לא בחצר הבית של הארגון, אלא בענן הציבורי של יבמ".

"באופיו, ב'התנהגות' שלו – ענן שכזה הוא פרטי, כאשר המערכות שבענן זה, של יבמ ו-VMware, הן מכונות ייעודיות שנמצאות רק בשימוש הפרטי של הלקוח הארגוני". לדבריו, "באמצעות השימוש ב-NSX, מתבצע חיבור בין הענן ללקוח בצורה מאובטחת, עם יכולות רישות".

לפסלטר ציטט מחקרים, מהם עולה כי אותם ארגונים שהשכילו לעבור לענן, חוו גידול בהיקף הפעילות העסקית שלהם, לצד התועלות שבצמצום עלויות התחזוקה על תשתיות ה-IT. הוא סיכם בציינו כי "תחום הענן הוא זה הצומח הכי הרבה בחברה, עם מחזור מכירות של 10.2 מיליארד דולר בשנתה הכספית האחרונה של החברה, נתון המשקף מכירות של 15% מכלל מכירות החברה. יש לנו כבר יותר מ-30 אלף לקוחות ארגוניים, ואני מעריך כי שיתוף הפעולה בין שתי החברות יגדיל את היקף הפעילות".

נתי אמסטרדם, מנכ''ל VMware ישראל. צילום: טל הרצוג

נתי אמסטרדם, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: טל הרצוג

נתי אמסטרדם, מנכ"ל VMware ישראל, אמר כי "שיתוף הפעולה בין שתי החברות מאפשר ללקוחות הארגוניים לאמץ את תפיסת הדטה סנטר מוגדר תוכנה, ה-SDDC – בצורה מהירה ופשוטה מאי פעם".

שיתוף הפעולה בין שתי החברות, אמר אמסטרדם, "מאפשר ללקוחות ליישם ענן היברידי, עם תאימות מלאה, עם טכנולוגיה של VMware אותה הם מריצים בתוך הדטה סנטר הפרטי שלהם, תוך ניצול כלי הניהול והידע שנצבר ביבמ במשך 15 שנה אצלם".

הוא ציין כי "טכנולוגיית NSX שלנו היא המהווה את הגשר בין הענן הפרטי לציבורי, בהיבטים של תקשורת ואבטחת מידע. אנו 'מותחים' את הרשת מהענן הפרטי בארגונים אל זה הציבורי. אנו מאפשרים העברת עומסי עבודה פנימה והחוצה, בצורה שקופה, באופן רציף על בסיס שילוב טכנולוגיית ה-vMotion שלנו".

הוא סיכם באומרו כי "אנו מספקים יכולת לממש את ה-SDDC עם מערכות אחסון וירטואליות, המשפרות את ההגעה לשוק, עם אפקטיביות והפחתת עלויות. בדרך זו ארגונים נהנים מהערך המתקבל בשל שיתוף הפעולה בין שתי החברות, שכל אחת מהן היא 'משבשת' טכנולוגית ומזריקת חדשנות. אנו ערים בשנה האחרונה לתהליך של 'צונאמי' בתעשייה, בשל מעבר לעולם הדיגיטלי. הענן המשולב אותו אנו מציעים, מהווה 'גלגל הצלה' לעבור את הצונאמי בשלום".

דרור פרל, מנהל תחום ענן, יבמ ישראל. צילום: טל הרצוג

דרור פרל, מנהל תחום ענן, יבמ ישראל. צילום: טל הרצוג

דרור פרל, מנהל תחום ענן, יבמ ישראל, אמר כי "האתגר לו אנו עונים, הוא כיצד לשלב את ה-IT המסורתי, ברישוי, עם עולמות המחשוב החדשים ובהם הענן". נתון מחקרי, ציטט פרל, העלה "ש-70% מהארגונים הולכים לענן ההיברידי, בשל העובדה שהוא מספק את החזר ההשקעה הטוב ביותר, לצד העובדה שהוא טוב לעסקים ולאסטרטגייה העסקית של הארגון. אנחנו מתקרבים למקום המהווה נקודת מפנה עבור ארגונים שיידרשו להכריע לגבי הענן כפלטפורמה שעליה יהיו מירב העסקים. אנו מציעים ללקוחות יכולת לאימוץ הענן בקלות, תוך שמירה על ההשקעות הקיימות שלהם, ויצירת הזדמנויות עסקיות חדשות".

פרל סיכם באומרו כי "פלטפורמת הענן שלנו נמצאת ב-27 דטה סנטרים – מתוך יותר מ-50 הדטה סנטרים של החברה בעולם. החיבור בין שתי החברות יאפשר את אותה זריזות ותגובתיות עסקית לה לקוחות ארגוניים נדרשים כיום. הענן מאפשר קיצור של המסע בזמן לעבר הארגון הדיגיטלי, תוך ביטול ההקמה של התשתיות, ואג'יליות עסקית בסביבה היברידית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים