"נפח המידע הגדל והולך מקשה על מנהלים לקבל החלטות טובות"
כך אמר נעם מלר, סמנכ"ל שותפים עסקיים ב-Qlik Israel, באירוע משותף עם מטריקס BI
מטריקס BI , המתמחה בפיתוח ויישום פתרונות מובילים בתחום ה-BI, ו-QlikView Israel, הנציגה הבלעדית של מוצרי הבינה העסקית והאנליטיקה של Qlik קיימו בקריפטון הכפר הירוק כנס ייחודי בנושא שילוב מוצרי Qlik כ-OEM במערכות קיימות.
האירוע עסק במגמות, כלים ותפיסות חדשות בתחום, והציג כיצד ניתן לייצר יתרון עסקי למוצרי תוכנה וחומרה, באמצעות שילוב מוצרי Qlik במערכות קיימות. כמו כן, כלל המפגש דוגמאות של ארגונים בישראל שהרחיבו את סל המוצרים וההכנסות שלהם באמצעות כלים אלה, תוך מתן ערך עסקי ללקוחות הקצה.
אמיר פורת, מנהל פעילות Business Analytics במטריקס BI, פתח את האירוע, והציג את יכולות החברה. "אנחנו חברה בת של מטריקס ומשמשים כזרוע ה-BI שלה. מעל ל-200 עובדים, מציעים פתרונות מקצה לקצה, לצד שיתופי פעולה עם כל ספקיות הטכנולוגיה המובילות בתחום זה. בין השירותים שאנו מציעים: יעוץ, שירותים מנוהלים וניהול פרויקטים".
פורת אמר כי "בפעילות ה- Business Analytics אנו מתמקדים בפתרונות על גבי פלטפורמת Qlik שמאפשרים יציאה מהירה לשוק, ויזואליות גבוהה, ואג'יליות בביצוע. לקוחותינו זוכים לפתרון מלא ומותאם לצורך האישי שלהם, ויזואליות, יכולות צמיחה ותחקור עצמי".
נעם מלר, סמנכ"ל שותפים עסקיים מ-Qlik Israel, הציג את האתגרים העומדים בפני מנהלים כיום. "מנהלים נדרשים לקבל החלטות מהר, אך עם זאת נפח הנתונים גדל בקצב מטורף – ולכן קשה להבין או להחליט במה להתמקד. בנוסף, ישנם ריבוי מקורות ומערכות מידע שונות, מה שמביא לאיבוד שליטה ובקרה ניהולית. זאת כאשר בכל הזמן הזה, התחרות הולכת ומתגברת באופן קבוע".
לדבריו, "Qlik היא מערכת BI & Analytics המאפשרת לקבל החלטות רלוונטיות בצורה מהירה. אנחנו חברה הפועלת בלמעלה מ-100 מדינות, מעל 900 לקוחות כאן בישראל, מתוכם כ- 60 לקוחות OEM. סך הכל מדי שנה, אנו מגייסים מעל ל-100 לקוחות חדשים. היכולת הייחודית של Qlik היא מנוע אסוציאטיבי המאפשר לעשות explore עמוק לתוך המידע הארגוני. מדובר במוצר הוליסטי: יש לו אלמנטים של ETL מובנים וחזקים, Near real time, יכולות מדיניות, אבטחה ואפשרות לפיתוח ב-API פתוחים. כמו כן כוללת המערכת תצוגה רב-מימדית, התאמה למובייל, שירות עצמי ויכולות חיפוש חופשי".
אופיר אייזיק, סמנכ"ל מכירות ב-Qlik Israel, הסביר על שיקול הלקוחות לבצע Buy לעומת Build. "בחירה ב-Buy – כלומר, בפתרון מוכן, מאפשרת השגת יתרון תחרותי, תזרימי הכנסה חדשים, יצירת ערכים מוספים והאצת ה-Time to Market, זאת לצד מיקוד במוצרי הליבה של החברה וחיסכון כספי משמעותי".
מעבר לשיקולים העסקיים, אומר אייזיק, "ישנם גם שיקולים נוספים שהלקוחות שלנו לוקחים בחשבון כגון היעדר מיומנות פנימית לייצור ולתפעול של כלי BI, פונקציונליות טכנולוגית ומעקב אחרי התפתחות, השקעה במשאבים ותחזוקה, נוחות השימוש (ממשקים למובייל למשל), וניהול מחזור חיי התוכנה, שמצריך התעסקות".
"אנחנו מסייעים ללקוחותינו ברמות רבות, הן בממשק נוח ו-ויזואלי, תמיכה בדרישות רגולציה, תמיכה במובייל ועוד – ולקוחותינו מעידים על כך". בעולם ה-Qlik ,OEM מנסה להיות מיושרת עם עולם התוכן של הלקוח ובכך מקלה על אימוץ הכלי. אנו יכולים לעשות זאת הן בסביבת On Premise והן ב-SaaS".
פורת סיים את האירוע בהסבר על עבודה במודל OEM עם פתרונות אלו. "בשוק של היום המשתנה הקבוע הוא שתמיד יהיו שינויים דינאמיים ועקביים. ביצענו מספר פרויקטים במודל OEM בשנה החולפת, כגון SuperCom ועוד. השוק תמיד משתנה, כמו גם הרגולציה, וכל שינוי כזה מלווה בהשלכות עסקיות על החברות. על כן, מוכנות שכזו מספקת ערך מוסף ללקוח שלנו. כגוף מנוסה וחזק, יש לנו היכולת להתמודד עם אתגרים רבים: שינויים בלתי צפויים, תהליכי פיתוח בתרחישים שונים ועוד".