"הקונספט שלנו: איכות של מנה עיקרית במודל של מנות ראשונות"

כך אומרים דנה פרידמן ואייל בירן, מומחי Big Data ודיגיטל, שהקימו באחרונה חברה חדשה בעלת הקונוטציה הקולינרית Data Tapas

אייל בירן ודנה פרידמן, מומחי Big Data ודיגיטל ומייסדי Data Tapas

בנוף של עולם הדטה תמיד נחמד להכיר חברה חדשה ורעננה שמביאה משב רוח יצירתי לעולם המורכב הזה. חברה כזו הינה Data Tapas שהינה חברת ייעוץ ופתרונות לא סטנדרטית כהגדרת בעליה, אייל בירן ודנה פרידמן שבאו לבקר במאורת הנמר.

חייבים להתחיל בשאלה למה Data Tapas? מה מסתתר מאחורי השם היצירתי?
"כבעלי ניסיון רב בעולם הדטה, אנו יודעים שאחד הדברים שהכי קשה לארגונים לעשות בעולם הזה הוא למצוא פתרונות שיתנו מענה לצרכים שלהם. יש מגוון של פתרונות שמרביתם מורכבים להטמעה, מכילים רכיבים לא הכרחיים, יקרים לתחזוקה ובעיקר לא ברור מה התועלת בהם. מאז ומתמיד כשהתמודדנו כלקוחות מול ספקים שניסו למכור לנו סוויטות שלמות היינו אומרים לעצמנו, למה אין פתרונות שמותאמים לצרכינו"?

"כאשר חשבנו על החברה שהקמנו, החלטנו שקודם כל נאפשר לארגונים למצוא פתרונות שמותאמים לצרכים שלהם. תוך כדי חיפוש אחר שמות, עלה לנו הקישור של עולם המסעדנות וכך הגענו לשם החברה. מצד אחד נסייע למנמ"ר למצוא מענה לצרכיו אבל לא נתמקד במנה עקרית כבדה ויקרה, אלא בפתרונות קלים ומהירים שמשיגים את אותו אפקט של מענה לצורך. ובעניין הזה מנות ראשונות מגוונות לתפיסתנו כדאיות יותר ממנה עקרית כבדה ומורכבת. מנות ראשונות יצירתיות מעניינות וקלות ליישום. טאפאסים. Data Tapas מגישה לארגונים את עולמות הדיגיטל וה-Big Data במנות איכותיות קטנות ומגוונות".

אתם מביאים אתכם לא מעט נסיון אישי? מהו?

"הניסיון שלנו הינו בעיקר ניסיון פרקטי. כמי שניהלו והובילו פרויקטים מורכבים רבים בשנים האחרונות בעולמות הדיגיטל והדטה, צברנו ידע רב בבנייה ויישום אסטרטגית דטה ודיגיטל , ניהול תכניות עבודה, מיקוד פעילות עסקית תומכת לעולמות אלו כולל בניית ROI רלוונטי ותכנון ויישום אקו-סיסטם של אנליזה ומודלי חיזוי. למעשה Data Tapas נותנת מענה ללקוחותיה בשלושה רבדים מרכזיים:
● זרוע יעוצית מבוססת על ניסיון רב-השנים של מנהלי החברה בעולמות הדיגיטל והדטה.
●  פלטפורמה טכנולוגית ייחודית לניהול דטה שהחברה מפיצה בארץ – Fabric מבית K2VIEW – הדבר הגדול הבא.
● שירותי אנליזה על גבי שכבת הדטה.
● אפיון בנייה וניהול אקו-סיסטם של שיווק דיגיטלי מבוסס חיבור מידע חיצוני ופנימי כולל תחקור דטה רלוונטי".

"על בסיס רבדים אלו, לקוחות החברה נהנים ממגוון פתרונות מותאמים לצרכים המשתנים שלהם".

מהי אותה פלרטפורמה ייחודית שאתם מציעים?
"הפתרון של K2VIEW, אותה אנו מייצגים, שייך לעולם הפתרונות של Data Virtualization. למעשה מדובר ביכולת לאפשר לארגון למנף דטה לתוצרים עסקיים בלי תלות במערכות הליבה ובלי צורך באינטגרציה מורכבת אלא על ידי יצירת שכבה חדשה מעל כל הנכסים של הארגון ובה לטפל ולנהל את הדטה בצורה ייחודית".

"עסקית, הארגון מרוויח יכולת גמישה ליישם פתרונות קצה ברמת יישות (לקוח למשל) תוך יצירת יתרון יחסי מהיר מול המתחרים. הפתרון כולל יכולות אחסון דטה בהיקפי ענק (Big Data), יכולת שינוע דטה (ETL) מובנית בתוך הכלי, יכולת סנכרון בזמן אמת עם מערכות הארגון, יכולת תחקור SQL על שכבת הדטה החדשה, הצפנה, אבטחה ומהירות In Memory. למעשה על ידי יישום הפתרון החדשני, ארגון מקבל יכולת מיידית ליישם פרסונלזיציה ולא רק לדבר עליה".

"אין ספק שממגוון הפתרונות הקיימים בשוק, אין לפתרון הנ"ל מתחרים לאור העבודה שהתוכנה משלבת מספר יתרונות ביישום אחד מהיר וקל. חשוב להבין שמהות הפתרון היא הבשורה פה . K2VIEW מביאה למעשה חדשנות אמיתית לעולם ניהול הדטה – מיקוד בניהול מידע לפי Logical Unit – משמע יישות עסקית מרכזית. זה יכול להיות לקוח או מוצר או רכב או מלון או קמפיין, העיקר שהארגון הרלוונטי יכול לבחור ביישות העסקית הנכונה עבורו ודרכה לרכז ולסדר את עולם הדטה מכלל מערכות הארגון למקום אחד מרוענן/ הוליסטי/ ערוך להרחבה/ ופשוט לשימוש".

במה באה לידי ביטוי הפשטות בשימוש?
"כמי שריכזה והגדירה במשך שנים צרכים שונים לשינויים במחסני נתונים ופיתוח של עולמות דטה ופתרונות פרסונליים אנחנו מכירים את התסכול לאור מורכבות הפיתוח, כולל איך לייצר ETL מתאים, הצורך בחיבור הטבלאות, השינויים בקוד, זמני ההרצה וקושי התחקור על גבי דטה בייס מהזן החדש. כמובן שכל זה התעצם ככל שהרחבנו מקורות מידע שאינם רלציוניים סטנדרטיים".

"עם Fabric כל כאב הראש הזה נחסך. למעשה מעל Fabric מתוחזק סטודיו Self Service לשימוש הגורם הטכנולוגי או העסקי לאחר הכשרה קצרה. דרך הסטודיו מנוהלת האינטגרציה בין המערכות למחסן ובו אף מתוחזק מבנה הנתונים ומנוהלים תהליכי השינוע. והכל בשיטה של Click & Drop. ככה פשוט. לאחר הגדרת מבנה המחסן והרצתו, יכול הגורם העסקי לממש מעל השכבה כל אפליקציה או Web Service ברמת היישות הבודדת. משמע ליישם תוצרים פרסונליים בזמן אמת. פשוט ונגיש. אנחנו יכולים רק להצטער שלא נחשפנו לפתרון כזה בימים שהתמודדנו עם האתגרים בצד המשתמש, אבל לפחות עכשיו אנחנו יכולים להקל על אחרים וזה לא פחות חשוב".

לסיכום, כמובילים עסקיים בעולם הדטה. מה התחזית שלכם לעולם ה-Big Data של השנים הבאות בישראל?
"כמו כל מגמה, גם Big Data נמצא בשלבי התפתחות בשוק הישראלי. ארגונים כבר מבינים את הצורך בהרחבת מקורות המידע ויצירת יכולות של איתור הזדמנויות בדטה, אבל הם מתקשים מאוד ביישום של פתרונות וכלים. אנחנו סבורים שבשנים הקרובות נמצא עוד ועוד ארגונים שזונחים את מודלי רכישת מוצרי הליבה וסוויטות הענק ועוברים לשכירת תוכנות ופתרונות נקודתיים".

"כמו מגמות הצרכנות הקמעונאית של מעבר ל-Subscription ותשלומי שכירות חודשיים, כך גם בעולם הדטה יוסב המודל העסקי למודל של ריטיינר מאשר רכש והשקעות. משמע מעבר מ-Capex ל-Opex. פחות מערכות גדולות יקרות ומורכבות כתשתית לכל צורך, ויותר פתרונות נקודתיים שוטפים איכותיים וקלים ליישום".

"מבחינת ניהול הדטה ומינוף מידע לתובנות עסקיות, נראה יותר ויותר יישומים של Machine Learning ויכולות אוטומטיות של יצירת מודלי חיזוי וניבוי. ארגונים יחפשו וימצאו פתרונות שמשלבים שכבות אחסון יחד עם אלגוריתמים של תחקור, מובנים וקלים לתפעול . בכלל מגמת ה-Self Service תלך ותתרחב תוך יצירת התמחויות והרחבת המעבר מתפקיד של אנליסטים לתפקיד של Data Scientists. זה יצריך ממנהלים להיחשף יותר ויותר לעולם ה-Big Data ולפתח מיומנויות בסיסיות של היכרות עם מונחים טכנולוגיים, ומצד שני יכריח מנמ"רים לחזק את השריר העסקי ויכולתם לראות תמונה עסקית אסטרטגית ואפילו שיווקית, כדי לדעת להתאים ללקוחות הפנימיים שלהם פתרונות יותר טובים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים