ראש המודיעין הלאומי בארצות הברית: "הקמפיינים לנשיאות תחת מתקפת סייבר"

המרוץ לנשיאות באמריקה הוא תמיד חגיגה פוליטית של מני הכפשות ודרמות שונות ומשונות, אבל השנה מעורבים בדברים גם פשעי סייבר רבים ועוכרי שלווה שמגיעים מטעמם של האקרים זרים

ג'יימס קלאפר, ראש המודיעין הלאומי בארצות הברית. צילום: ויקיפדיה

"האקרים, שייתכן שעובדים בשירותן של ממשלות זרות, מנסים לחדור לקמפיינים לנשיאות ארצות הברית, הן של הדמוקרטים והן של הרפובליקנים", כך אמר אתמול (ד') ג'יימס קלאפר, ראש המודיעין הלאומי, בוושינגטון.

"כבר היו לנו כמה אינדיקציות לדברים", הבהיר איש הביון הבכיר בנאומו, וטען גם כי המלחמה בפשיעת הסייבר מאלצת את השירות ואותו לעשות כמיטב יכולתם בכדי להיענות לאתגר של איזון בין הצורך להגן על עסקים בארצות הברית ועל פרטיות האזרחים אל מול "מערך מורכב להפליא של איומי סייבר".

במהלך מסע הבחירות לנשיאות ב-2008 ייחסו סוכנויות המודיעין של ארצות הברית את האחריות להתקפות סייבר מאסיביות לסין. באותה עת, הן המועמד הדמוקרטי, מי שהיום הוא הנשיא ברק אובמה, והן יריבו הרפובליקני, ג'ון מקיין, הותקפו. גורמים רשמיים מסרו כי האקרים ניסו לשים ידם על נתונים רגישים, כולל הודעות דואר אלקטרוני פרטיות ומידע על תדריכי ביטחון וכלכלה לאומיים מסווגים שעוזריהם של המועדים יכלו לקבל.

המחלקה לביטחון המולדת (The Department of Homeland Security) וה-FBI "עושות ככל יכולתן כדי להדריך את שני הקמפיינים נגד איומי סייבר פוטנציאליים," אמר קלאפר בנאומו באירוע שנערך ב-Bipartisan Policy Center. קלאפר לא הסגיר בדבריו כל פרט על הדרך שבה בוצעו החדירות שאותרו, או איזה מטות קמפיין היוו מטרה לתקיפה, אבל הגיש נבואה עוכרת שלווה שעל פיה "ככל שהקמפיינים יתקדמו ויתעצמו, בטח נראה עוד מתקפות".

מערך מסחרר של אויבים

"איומים אלה באים ממערך מסחרר של אויבים", אמר קלאפר בנאומו, והבהיר כי האיומים מגיעים החל מקבוצות כמו אנונימוס (Anonymous) ועד לכאלו שמקורם במדינות לאום כמו איראן, אשר תקפה בעבר בנקים בארצות הברית וחדרה למערכת הבקרה של סכר בניו יורק.

הקצב המהיר של השינוי בסביבת הסייבר הוא חרב פיפיות בעבור קהילת המודיעין, סיפר קלאפר, שהצביע בנאומו על מבחר איומים, כולל למשל על זה שכרוך באינטרנט של דברים המקשר כל דבר, החל מכשירי חשמל ביתיים ועד בגדים, לאינטרנט. מנהל המודיעין אמר שהטכנולוגיה הזו למשל "מציגה המון נקודות תורפה, אבל כנראה גם מספקת הרבה הזדמנויות בעבורנו".

לפי דבריו של קלאפר, 90% מכלל חדירות הסייבר כיום הם תוצר של מה שמכונה spearfishing, או של שימוש בקישורי אינטרנט מזויפים. פעולות מודיעין-חוץ לעתים קרובות מאוד "יכולות ומקבלות גישה למערכות שלנו, רק על ידי אדם שמתיימר להיות מישהו אחר", הוא אמר.

נציג קליפורניה, אדם שייף, שהוא הדמוקרט הבכיר ב-House Intelligence committee, סיפר לחדר המצב של CNN כי דבריו של קלאפר הם "תזכורת לכך שכל היבט של חיינו תלוי במחשבים, אשר מטבעם חשופים וחדירים". שייף אמר כי בהתחשב באבטחה ההדוקה והיסודית שמוענקת לקמפיין 2016 וההשלכות שלה על מדיניות החוץ של ארצות הברית, "זה לא מפתיע שיש מי שמשיקים מתקפות סייבר נגד קמפיינים לנשיאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים