טוני ברוק, סיסקו: "המנוע להאצת העסקים בארגונים – הענן"

לדברי ברוק, מנהל תחום ענן בחברה לאזור EMEA, "המטרה היא להנגיש יותר מידע למשתמשי הקצה, יותר מהר ובמגוון ערוצים; זוהי הדרך היחידה בה ארגונים יכולים להשיג יתרון תחרותי"

טוני ברוק, מנהל תחום ענן, סיסקו לאזור EMEA. צילום: ניב קנטור

"אין כבר שאלה 'האם ענן' – אלא 'מתי' ו'איזה ענן', פרטי ציבורי או בן-כלאיים (היברידי). ארגונים נדרשים להאיץ את הליבה העסקית שלהם, לפצוח במסע להפיכתם לארגון דיגיטלי, והדרך לכך עוברת בבניית ענן – שהוא מרכיב קריטי במסע". כך אמר טוני ברוק, מנהל תחום ענן, סיסקו (Cisco) לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה).

ברוק התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת כנס שערך הסניף המקומי של ענקית התקשורת. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם אירועים רידינג 3 נמל תל אביב. הוא נשא את הכותר Cisco Metapod – Private Cloud ובמסגרתו נחשפה פלטפורמת ענן פרטי-היברידי מבוססת OpenStack של החברה. את הכנס הנחה אלון סלע, מנהל תחום ענן, סיסקו ישראל.

לדברי ברוק, "אתגרם המרכזי של המנמ"רים בארגונים כיום הוא לענות על הדרישות העסקיות המגיעות מהחטיבות השונות באירועים. עליהם להשיק מוצרים ושירותי IT רבים יותר, ולעשות זאת הרבה יותר מהר".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

בסופו של דבר, אמר ברוק, "הכל נע סביב המידע, שלכשעצמו גדל בקצב אקספוננציאלי. הכל נוגע באג'יליות – זריזות וגמישות. השירותים השונים צריכים להיות מונגשים במובייל, מגמה לא פחות חשובה עימה מתמודדים המנמ"רים. את כל המגמות הללו 'עוטף' ומנהל הענן".

"הענן הוא המחבר בין מגמת המוביליות ובין הצורך בטיפול ביותר מידע ויותר מהר. המטרה היא להנגיש יותר מידע למשתמשי הקצה, יותר מהר, ובמגוון ערוצים. זוהי הדרך היחידה בה ארגונים יכולים להיות זריזים יותר, וככאלה – להשיג יתרון תחרותי".

ברוק ציטט מחקרים, מהם עולה כי בשנת 2020, יהיה בארגונים מידע הגדול פי 227 ממה שיש להם כיום, בין השאר בשל התפשטות מגמת האינטרנט של הדברים. מגמה זו תביא לכך שמדי שבוע יקושרו בעולם 30 מיליון רכיבים חדשים. נתון נוסף הוא שכל אדם צפוי לייצר 5 טרה-בייט בשנה. נתון מחקרי אחר, אמר ברוק, נודע לחשיבות שבענן: 78% מהמידע שבארגונים, יעבור מהדטה סנטר לענן.

מה שניתן – יעבור לענן

ברוק ציטט את מארק אנדרסון, מאבות הדפדפן Mosaic, שהיה שותף להקמת נטסקייפ (Netscape), שאמר כי "התוכנה אוכלת את העולם". כהמשך לקו רעיוני זה, אמר ברוק, "אם תהליך יכול להיות בתוכנה – הוא ייעשה בתוכנה. אם ניתן להעביר אפליקציה מתשתית פיזית לענן – היא תנוע לענן".

בארגון טיפוסי, אמר ברוק, "יש שלוש ישויות טיפוסיות. האחד, מנהל המחשוב, המודאג לגבי יכולת הבקרה שלו בכל הקורה בענן. השני, המנהל העסקי, "אותו לא מעניין IT, הוא רוצה שהאפליקציות יגיעו מהר לשוק. אז הוא הולך לישות השלישית, המפתח, שבונה אפליקציות. הכי נוח לו לבנות אותן בענן. ככה 'נסגר' המעגל והבעיה חוזרת למנמ"ר".

סיסקו, אמר ברוק, "מסייעת לארגונים לבנות ולנהל את יכולות הענן הנדרשות כיום בארגונים. הדרך לכך כוללת שלושה שלבים. הראשון, בנייה. הבנייה מבוצעת דרך אספקת תשתיות כשירות, IaaS, או פלטפורמה כשירות, PaaS. המטרה היא לספק יכולות עבודה בענן בן כלאיים, בדרך מבוקרת ומאובטחת".

השלב השני בענן, אמר ברוק, הוא צריכת השירותים מהענן. פה, הסביר, "הדגש הוא על תוכנה כשירות, SaaS, או IT כשירות. אנו מספקים מוצרים כשירות בענן ההיברידי, כי אנו מאמינים שסוג ענן זה הוא הטוב ביותר לשילובים שיש בארגונים, בין הפרטי והציבורי".

השלב השלישי, ציין ברוק, "הוא לספק יכולות לניהול בסביבה רב-עננית. הדגש שלנו הוא על פעילות בסביבת IT מורכבת, שצריך לנהל, לתזמר ולבקר אותה, ולעטוף אותה באבטחת מידע. אנו, בסיסקו נותנים פתרון כולל ומוכלל לכל ענן – פרטי או היברידי, עם יכולות בניה, צריכת שירותים, ניהול תזמור, בקרה, אבטחת מידע והלימה לרגולציות".

ברוק סיים את הראיון בציינו כי "אני מכיר את השוק הארגוני בישראל היטב. מה שמאפיין את הלקוחות פה הוא הרעב לחדשנות. אני אחראי במסגרת תפקידי לכ-70 ארצות, וישראל היא אחת משלוש ספינות הדגל שלי. זו כבר השנה השניה שהסניף המקומי חווה גידול בהיקף המכירות של פתרונות הענן שלנו ואני מעריך כי מצב זה יימשך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים