חברות ישראליות ואיטלקיות יבצעו פרויקטים של מחקר ופיתוח במימון ממשלתי של כ-24 מיליון שקלים

הפרויקטים יבוצעו במסגרת "תוכנית ישראל-איטליה לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח" ● מאז השקת התוכנית בשנת 2000 בוצעו 53 פרויקטים משותפים ● המספר השנה גדול ביותר מפי שניים מאשר ב-2008, אז עמד מספר הפרויקטים על שבעה ● התוכנית מופעלת ומנוהלת בישראל על ידי מרכז התעשייה הישראלית למחקר ופיתוח, והתמיכה הכספית ניתנת מתקציב משרד המדען הראשי

חברות ישראליות ואיטלקיות עתידות לבצע במשותף 17 פרויקטי מו"פ חדשים, במסגרת "תוכנית ישראל-איטליה לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח". החברות יזכו למימון של שתי הממשלות, בהיקף כולל של כ-24 מיליון שקלים.

בין היתר, טאואר סמיקונדוקטור תבצע פרויקט משותף עם החברות RedCat ו-Sistemistica, וכן האוניברסיטאות במילאנו, קלאבריה ופאדובה, לפיתוח זיכרונות קשיחים למערכות משולבות; אלביט מערכות תפתח מערכת מתקדמת למעקב מרחוק, המבוססת על הרמס (מטוס ללא טייס שפותח בחברה) ביחד עם חברת Galileo Avionica; צ.ח.מ. אפיקים תפתח טכנולוגיות לעמידות של מוצרי חלב בשיתוף עם פארק הטכנולוגיות האיטלקי בפדאנו; רנקום תבצע פרויקט לתכנון ופיתוח של ממירי  Wi-MAX בשיתוף עם חברת SEM; ומוביקסל תפתח ביחד עם Telecom Italia מערכת לזיהוי התנהגות צרכנים מבוססת קהילות סלולריות.

מאז הושקה התוכנית בשנת 2000 אושרו במסגרתה 53 פרויקטי מו"פ משותפים. 17 הפרויקטים שאושרו השנה משקפים גידול של למעלה מפי שניים לעומת שבעת הפרויקטים שאושרו בשנה שעברה.

התוכנית מופעלת ומנוהלת בישראל על ידי מתימו"פ – מרכז התעשייה הישראלית למחקר ופיתוח – והתמיכה הכספית ניתנת על ידי משרד המדען הראשי.

מישל היברט, מנכ"ל מתימו"פ, אמר ש-"העלייה הגדולה במספר הפרויקטים נובעת מהתרחבות תחומי שיתוף הפעולה. השנה הם כוללים מגוון רחב יותר, לרבות בתחומים של סלולר וטלקום, מכשור רפואי, חקלאות, חלל, מים, מערכות מידע, רובוטיקה ועוד". לדבריו, "איטליה היא שער לשוק האירופי, ושיתופי הפעולה הללו מקרבים חברות ישראליות לשווקים בהיקפים של מיליארדי דולרים – תוך הסתייעות בתמיכה כספית של שתי הממשלות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים