תוכן שיווקי
לקראת אירוע - PMI 2016, יום ד' 8 ביוני, דייויד אינטרקונטיננטל

מיכל חובב, אינטל: "אנחנו הופכים את Fab 28 למגה מפעל"

09/05/2016 10:41
מיכל חובב, מנהלת התכנון האסטרטגי ופרויקטים אסטרטגיים בחטיבת הייצור והטכנולוגיה של אינטל ישראל

כתב: שהם יריב

אינטל (Intel) מבצעת בימים אלה פרויקט רחב היקף לשדרוג מפעל Fab 28 שלה בקריית גת ולהפיכתו ל-"מגה מפעל". זאת, כחלק מהפעילות רבת השנים של החברה בישראל ותרומתה לתעשיית ההיי-טק ולחברה בדרום.

למעשה, מדובר בשדרוג של המפעל הקיים של אינטל בקריית גת יחד עם זה שנמצא בסמוך שהיה שייך למיקרון (Micron), אותו אינטל רכשה בחזרה, ושנקרא Fab 28 A. אינטל אף בונה בין שני המפעלים גשר עם חדר נקי בתוכו, שמעביר ביניהם את פרוסות הסיליקון באופן אוטומטי.


"אנחנו בתהליך להפוך למפעל שהוא גם משודרג טכנולוגית וגם 'מגה מפעל' – הן מבחינת הגודל והן מבחינת הטכנולוגיות המתקדמות שמוכנסות אליו – כזה שיש לו יתרון תחרותי משמעותי בתוך אינטל ומחוץ לה", ציינה מיכל חובב, מנהלת התכנון האסטרטגי ופרויקטים אסטרטגיים בחטיבת הייצור והטכנולוגיה של אינטל ישראל.

חובב תספר על הפרויקט העצום הזה ב-PMI 2016 – הכנס השנתי ה-20 של העמותה לניהול פרויקטים. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, יתקיים ב-8 ביוני במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

פרויקט אסטרטגי משמעותי

לדבריה, "המפעל המשולב המוקם הוא הגדול בארץ מסוגו. ככלל, אינטל היא המעסיק הפרטי הכי גדול בישראל, עם כ-10,000 עובדים ישירים ועוד פי שלושה עובדים באקו-סיסטם, בתעסוקה עקיפה. זה מאוד משמעותי, על אחת כמה וכמה לדרום, ופרויקט שדרוג Fab 28 הנוכחי הוא חלק מרכזי בכך".

"אני עובדת כ-18 שנים באינטל ישראל. הגעתי ישר מהאוניברסיטה לעבוד באינטל בקריית גת (חובב היא בעלת תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון ותואר שני בהנדסת תעשייה ומנהל עסקים מאוניברסיטת MIT בבוסטון, ארצות הברית), ובזמנו מה שהיה בפארק התעשייה בקרית גת בפרויקט של אינטל אלה רק כמה בניינים זמניים ששכרנו. מאז אינטל גדלה והתפתחה בקרית גת".

"הפרויקט הנוכחי הינו פרויקט אסטרטגי משמעותי ביותר שאני מנהלת בשלוש השנים האחרונות, ועוד כשנתיים קדימה עד סיום הפרוייקט.  ההשקעה של אינטל בפרויקט זה היא מאסיבית ועומדת על כשישה מליארד דולר נכון להיום. דרך הפרויקט הזה הגעתי לכנס, שעוסק בין היתר בניהול מגה-פרויקטים, כאלה שהם מאוד מורכבים מבחינה תקציבית וניהולית", אמרה חובב.

"מדובר כאן בפרויקט מורכב שאנחנו יודעים איפה הוא מתחיל אבל עדיין לא יודעים איפה הוא נגמר, ומה יהיה בדיוק התוצר הסופי" ציינה. "המשמעות של פרויקטים כאלה היא שאינטל בונה ומשדרגת מפעלי ייצור, כשהטכנולוגיה עדיין לא סיימה את שלב הפיתוח. מדובר בפרויקטים בני שלוש-ארבע שנים, ובחיי ההיי-טק זה כמעט נצח. כשמתחילים מגה-פרויקט כמו זה, לא יודעים מה תהיה הטכנולוגיה כשהוא יסתיים, אין שווקים מוגדרים. נכנסים אליו באי-ודאות גדולה מאוד".

מה עושים כדי להצליח בתנאים האלה?
"בתהליך ניהול של כל פרויקט מסוג זה, מתמקדים לכל האורך בדברים שיודעים שיש סיכוי גבוה שהם לא ישתנו. כשלב ראשון, על מנהל הפרויקט למפות את האספקטים והווקטורים האלה. זה לא פשוט ומצריך ניהול כולל של לוחות זמנים, עובדים, הזמנות רכש וככלל, אחריות כלכלית מאוד משמעותית כדי לא להשקיע את כל התקציב על דברים שישתנו בעתיד".

"אנחנו מנהלים את הפרויקט באינטל תוך שאנחנו לוקחים סיכונים ומחליטים איפה אנחנו חושבים שאי-הוודאות היא הקטנה ביותר. אנחנו הולכים על החלופה שבה קיים הסיכוי הגבוה ביותר שהיא זו שתתממש, בסופו של דבר. לאחר מכן אנחנו קושרים את האקו-סיסטם איתנו בשיתופי פעולה אסטרטגיים, כדי שאם יהיו שינויים, ביטולים ושיפורים – הדבר לא יפתיע את החברות שעובדות איתנו בפרויקט", אמרה חובב.

"לאחר מכן עוברים לחלופות שיש בהן ודאות בינונית שיתממשו ובסוף משאירים את אלה עם הסיכון הגבוה ביותר", הוסיפה.

היא התייחסה לעבודה המשותפת במסגרת התהליך של מנהלי הפרויקטים ואנשיהם עם מחלקות אחרות באינטל ישראל, בהן לדוגמא המו"פ והכספים. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה ומקבלים החלטות משותפות עם המו"פ שנמצא בארצות הברית במקרה שלנו. באשר לכספים, כמובן שאנחנו צריכים לעמוד ביעדים תקציביים מחמירים בסיום הפרויקט, שאם איננו עומדים בהם – הפרויקט עלול להיות לא כלכלי עבור אינטל".

אתם לוקחים בחשבון שולי טעות?
"בהחלט. אנחנו מנהלים את שולי הטעות ואנחנו רוצים להיות מאוד שקולים בתהליך קבלת ההחלטות כדי למזער את הטעויות".

האם התהליך שתיארת רלוונטי לכל ארגון?
"בגדול כן, אבל מה שמאפיין פרויקטים מסוימים לעומת אחרים הוא השינוי ברמת אי-הוודאות ושל הטכנולוגיה. אינטל היא מובילה טכנולוגית בעולם ולכן רמת המורכבות עולה, אבל אם מדובר בפרויקטים בחברות עם מוצרים יותר יציבים בשוק, פעמים רבות רמת המורכבות הטכנולוגית פשוטה יותר. עקב מעמדה של אינטל, במקרים רבים, ובפרט בפרויקט שאנחנו מדברים עליו, מדובר בפרויקטים שאף אחד אחר בארץ ובעולם לא עשה קודם, ולכן אין לנו ניסיון מושלם של אחרים ללמוד ממנו".

לסיכום אמרה חובב כי "אינטל החליטה לבצע את הפרויקט הזה בישראל, להקים את המגה-מפעל כאן במדינה שלנו. אנחנו רוצים להוכיח להנהלת החברה העולמית בכל יום שהם עשו את הבחירה הנכונה – שיש כאן בישראל את האנשים הכי טובים, האקו-סיסטם הכי טוב והסטנדרטים הכי גבוהים. כך אנחנו אמנם עושים".

חובב ציינה בהקשר זה ש"לאורך שנים, אינטל ישראל נבחרת במקומות הגבוהים ביותר ברשימת החברות שהכי טוב לעבוד בהם בארץ. זה הדבר הכי חשוב בסופו של דבר, כי ככל שאנשים יאהבו יותר לעבוד היכן שהם מועסקים, ככל שתהיה להם תחושה של הגשמה עצמית, ויתייחסו אליהם בכבוד –  הם יהיו עובדים יותר טובים. זהו הדבר שאני הכי גאה בו: שאנשים אוהבים לעבוד פה".

אירועים קרובים