מעריב-NRG החליף את מערך השרתים וביצע פרויקט וירטואליזציה ואחסון במאות אלפי שקלים

השלב הראשון בפרויקט, שארך חודשיים והסתיים באחרונה, כלל קונסולידציה של שרתים, העברת שרתים פיזיים, אחסון והתקנת תשתית תקשורת ● בימים אלה החל השלב השני, של תהליך הווירטואליזציה, והוא יימשך כחודש ● רוב הפרויקט בוצע באופן פנימי, על ידי אנשי מחלקת הטכנולוגיות במעריב-NRG, בראשות אריאל שקרצי, סמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה

מערך המיחשוב במעריב-NRG החליף חלק מהשרתים שלו וביצע פרויקט וירטואליזציה ואחסון רחב היקף. רובו של הפרויקט נעשה באופן פנימי, על ידי אנשי מחלקת הטכנולוגיות במעריב-NRG, בראשות אריאל שקרצי, סמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה. היקפו של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

השלב הראשון בפרויקט כלל קונסולידציה של שרתים, העברת שרתים פיזיים, אחסון והתקנת תשתית תקשורת. הוא ארך חודשיים והסתיים באחרונה. בימים אלה החל השלב השני, של תהליך הווירטואליזציה, והוא יימשך כחודש.

בשל אילוצים לוגיסטיים במעריב, נדרש היה לפנות את חדר המחשב של NRG ולהעבירו למקום אחר. בפני אנשי מחלקת הטכנולוגיות עמדו שלוש אפשרויות: להוציא את האתר החוצה, במתכונת של אירוח; להעביר את חדר המחשב, כמות שהוא, למקום אחר; או לבצע פרויקט קונסולידציה ו-וירטואליזציה. הם בחרו באפשרות השלישית, בשל התועלות הכספיות הטמונות בה.

בחדר המחשב של האתר היו עשרות רבות של שרתים ישנים, מתוצרת יבמ (IBM), דל (Dell) ו-HP. במקומם, נרכשו שבעה שרתי יבמ מדגם 3550m2, ועליהם הוטמעו מכונות וירטואליזציה של VMware. שקרצי אמר לאנשים ומחשבים, כי הבחירה במכונות הווירטואליות הללו נבעה מהבשלות שלהן על פני החלופות – Hyper-V של מיקרוסופט (Microsoft) ו-Xen.

כאמור, רוב עבודת ההטמעה נערכה על ידי אנשי הטכנולוגיות במעריב-NRG באופן עצמאי, בראשות הרצל כהן, מנהל התשתיות של הקבוצה, ואדם גוטמן, מנהל התשתיות של האתר. חלקים מועטים ממנו נעשו על ידי תים מקבוצת מלם-תים. זו ביצעה את העיצוב הראשוני של הפרויקט, את ההטמעה של שני השרתים הראשונים בו, וכן תכננה את הקיבולת שלהם.

במסגרת הפרויקט, הוחלפו גם רכיבים רבים במערך האחסון, המבוסס נט-אפ (NetApp), ברכיבי נט-אפ חדשים. שקרצי הסביר, כי המטרה בשדרוג הייתה הצורך שמערך האחסון "ידבר" עם אתר הגיבוי, הממוקם בצפון הארץ.

שקרצי ציין, כי ההעברות של כל השרתים בוצעו בלא השבתות, לאחר היערכות מתאימה שכללה, בין השאר, גם בניית קווי תקשורת מקבילים. לדבריו, התועלות שנבעו מהפרויקט כללו חסכון משמעותי בצריכת החשמל בחדר המחשב, כולל צמצום עלויות מיזוג האוויר, חסכון בנדל"ן וכן קיצור משך זמן ההתאוששות ויכולת הקמה של גיבוי באופן יעיל ומהיר. שקרצי סיים בציינו, כי לאחר סיומו הקרוב של הפרויקט, הם מתכננים ב-2010 להעביר לשרתים וירטואליים גם את רוב הפעילות של העיתון.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ןיקטור

    כל הכבוד אריאל . האם היקדמתם את שאר העיתונים?

אירועים קרובים