באיזו חברת היי-טק אמריקנית הכי כדאי לעבוד?

מי מהחברות משלמת את השכר הכי גבוה? באיזו מהן מידת שביעות הרצון של העובדים היא הגבוהה ביותר? ואיזו חברה מציעה לעובדיה אוכל גורמה, מסאז'ים ומכון כושר? ● כמה נתונים שכדאי לכם לדעת, למקרה שתעשו רילוקיישן

העיקר שהעובדים שמחים. צילום אילוסטרציה: BigStock

שוקלים לעבור לעמק הסיליקון, או מתעניינים בתלושי השכר של העובדים שם? הנה משהו שוודאי תרצו לדעת: חברת PayScale חברה ל-Business Insider ופרסמה באחרונה סקר שקובע מיהי החברה שהכי טוב היה לעבוד בה מבין חברות ההיי-טק בארצות הברית ב-2015. התשובה לא ממש מפתיעה.

אבל לפני התשובה, יש לציין ש-PayScale ביססה את קביעתה על שישה קריטריונים: שביעות רצון גבוהה ממקום העבודה, לחץ נמוך בעבודה, היכולת לעבוד מהבית, משמעות רבה לעבודה שנעשית, שכר חציוני לעובדים עם לפחות חמש שנות ניסיון והאם החברה משלמת לעובדים שכר מעל או מתחת לשווי השוק שלה.

ובכן, למקום הראשון מבין חברות ההיי-טק, והחברות בארצות הברית באופן כללי, הגיעה גוגל (Google), ש-86% מהעובדים בה הביעו שביעות רצון. השכר החציוני השנתי של עובדי גוגל עומד על 140 אלף דולר, קרי: 529.2 אלף שקלים (לפי שער נוחות של 3.8 שקלים לדולר). מכאן נובע שהשכר החציוני החודשי בחברה הוא 44.1 אלף שקלים ברוטו.

ב-Business Insider נימקו את הבחירה בגוגל בכך ש-"החברה ידועה במגוון ההטבות שהיא נותנת לעובדיה: הם מקבלים אוכל גורמה בחינם, תמיכה טכנית 24/7, מסאז'ים במקום העבודה, מכון כושר ושיעורי ספורט, וחופשות רבות".

מטה גוגל במאונטיין וויו, קליפורניה. צילום: BigStock

מטה גוגל במאונטיין וויו, קליפורניה. צילום: BigStock

פייסבוק: 97% שביעות רצון

גוגל עקפה בנתונים את פייסבוק (Facebook), שבשנה שעברה הייתה במקום הראשון והשנה הידרדרה למקום השלישי. השכר החציוני השנתי של העובדים ברשת החברתית הגדולה בעולם עמד על כ-509 אלף שקלים (135 אלף דולר), כלומר: כ-42.5 אלף שקלים לחודש. לעומת זאת, פייסבוק נשארה במקום הראשון מבחינת שביעות רצון העובדים, עם 97%. הנתון לא מפליא, שכן עובדי החברה מקבלים שירותי רפואה, עם דגש על כירופרקטיקה, במשרדים שלה, אופניים להתנייד איתם במטה בפאלו אלטו, שירותי כביסה וניקוי יבש, וחופשת לידה בתשלום של ארבעה חודשים – לאמהות, אבות ובני זוג מאותו המין.

למקום השני הגיעה סימנטק (Symantec) עם 449 אלף שקלים (119 אלף דולר) לשנה, 27.4 אלף שקלים לחודש ומידת שביעות רצון של 74%. מיקרוסופט (Microsoft) הגיעה למקום הרביעי. 70% מהעובדים בענקית מרדמונד מרוצים ממקום עבודתם והשכר החציוני שלהם עומד על כ-486 אלף שקלים (129 אלף דולר) בשנה, קרי: 40.5 אלף שקלים בחודש. נט-אפ (NetApp) נמצאת במקום החמישי. עובדי החברה משתכרים חציונית כמו אלה של מיקרוסופט, אלא שמידת שביעות הרצון שם עומדת על שלושת רבעי.

החברה שפותחת את החמישייה השנייה היא סיסקו (Cisco), עם שכר של 467.5 אלף שקלים לשנה (124 אלף דולר), או 39 אלף לחודש, ו-75% מהעובדים שלה מרוצים. ExPedia, שמפעילה את אחד האתרים המובילים ברשת בתחום התיירות, הגיעה למקום השביעי עם 433.6 אלף שקלים לשנה (115 אלף דולר), או 36.13 אלף לחודש, ו-71% שביעות רצון. eBay שמינית עם 471 אלף שקלים לשנה (או 125 אלף דולר), 39.3 אלף שקלים לחודש ו-78% שביעות רצון. אחריה אינטל (Intel) עם 445 אלף שקלים (118 אלף דולר) לשנה, שהם 37 אלף שקלים לחודש. 72% מעובדי החברה מסנטה קלרה מרוצים בכל בוקר בבואם לעבודה. סוגרת את העשירייה הראשונה Advanced Micro Devices, כשאחריה נמצאת Salesforce עם שכר חציוני של 513 אלף שקלים לשנה (136 אלף דולר) ו-90% שביעות רצון.

שלוש החברות שסוגרות את הרשימה, שכוללת 14 חברות, הן טקסס אינסטרומנטס (TI), אפל (Apple) ו-EMC. השכר החציוני לעובד ביצרנית ה-iPhone וה-iPad עומד על כ-479 אלף שקלים לשנה וכ-40 אלף לחודש, וזה של עובד בענקית תשתיות ניהול המידע – על 441 אלף שקלים לשנה ו-36.8 אלף לחודש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים