רפאל מטמיעה ERP בענן של אורקל

המערכת החדשה תתממשק ל-ERP הוותיקה הקיימת בחברה, אף היא של אורקל ● היקף הפרויקט עומד על מאות אלפי שקלים

קובי כץ, מנמ''ר רפאל

רפאל מטמיעה בסניף שלה בארצות הברית את פתרון ה-ERP בענן של אורקל (Oracle). הפרויקט החל בפברואר השנה ויסתיים החודש. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות אלפי שקלים. את הפרויקט מבצעת חטיבת הייעוץ של אורקל.

רפאל מערכות לחימה מתקדמות מתכננת, מפתחת, מייצרת ומספקת מגוון רחב של מערכות הגנת היי-טק באוויר, ביבשה, בים, יישומי חלל עבור צה"ל ומערכת הביטחון, כמו גם עבור לקוחות ברחבי העולם. החברה מציעה מגוון פתרונות טכנולוגיים, ממערכות תת-ימיות, דרך מערכות עליונות אווירית ועד למערכות חלל.

רפאל היא המעסיק הגדול ביותר בצפון הארץ, עם כ-7,000 עובדים וקבלני משנה, שירותים וספקים. היא חברת התעשייה הביטחונית השניה בגודלה בישראל, עם מכירות של שני מיליארד דולר ב-2015, צבר הזמנות של חמישה מיליארד דולר ורווח נקי של 118 מיליון דולר. יש לחברה ארבעה אתרים: מכון דוד, שנמצא באזור שמהקריות עד עכו, מכון לשם, שממוקם סמוך לכרמיאל ושוכנת בו חטיבת הטילים, אתר שדמה בנגב, שמשמש כשטח ניסויים, ומטה החברה בתל אביב.

ליהנות מהערך שפתרון ענן מביא

המערכת המוטמעת, Oracle ERP Cloud, תשרת עשרות משתמשים כשהיא שמה דגש על חוויית משתמש, כלי BI מתקדמים, כלי שיתופיות פנים וחוץ ארגוניים. המערכת מאפשרת יישום מהיר, ללא שרתים, ללא התקנות ותוך חיסכון בעלויות היישום ותפעול המערכת. הפרויקט כולל יישום מלא של המודולים: פיננסי וניהול כספים, רכש, מלאי ולוגיסטיקה. מערכת ה-ERP בענן תתממשק עם מערכת ה-ERP הוותיקה הקיימת בחברה, אף היא של אורקל.

גוף ה-IT של רפאל, מטכ"ם (ר"ת מינהל טכנולוגיות מידע ותהליכים), מונה מאות עובדים ונותן שירותי IT, או"ש (ר"ת ארגון ושיטות) ותמיכה במערכות ותהליכי ההנדסה בארגון.

קובי כץ, מנמ"ר רפאל, אמר כי "היישום כולל מערכת פיננסית ורכש עבור משתמשים שלנו בארצות הברית ובארץ. בחרנו בפתרון זה כדי לאפשר לרפאל ליהנות מהערך שפתרון ענן מביא עימו – יכולת יישום מהירה, עלויות אחזקה סבירות, וחסכון בצורך להקים ולתחזק תשתיות חומרה ותוכנה יעודית".

כץ ציין כי "רפאל מיישמת ומשתמשת בפתרונות מחשוב ענן מתקדמים, פרטי וציבורי. נמשיך ונשתמש בגישה זו היכן שנמצא אותה אפשרית ומועילה לארגון".

אלברטו מרנפלד, מנהל אגף אפליקציות באורקל ישראל

אלברטו מרנפלד, מנהל אגף אפליקציות באורקל ישראל

אלברטו מרנפלד, מנהל אגף אפליקציות באורקל ישראל, הוסיף כי "הבחירה של רפאל מהווה שינוי מגמה בשוק הישראלי. יותר ויותר לקוחות מבינים את היתרון של מעבר האפליקציות לענן".

באוגוסט 2013 רפאל העלתה גרסה חדשה של מערכת ה-ERP שלה, בפרויקט בהיקף מיליוני שקלים. הפרויקט ארך כשנתיים וכלל את הטמעתה של גרסה 12 של ה-ERP מבית אורקל. המערכת היא ליבתית ברפאל ומנהלת את מרבית התהליכים העסקיים בארגון, כגון: חוזים והזמנות לקוח, כספים, שיווק, משאבי אנוש, ייצור ורכש. כמו כן, היא מתממשקת למערכות נוספות בארגון.

מערכת ה-ERP המדוברת של אורקל היא אחת הגדולות והוותיקות בארץ: המערכת הוטמעה בראשונה בסוף שנות ה-90 והיא משרתת אלפי משתמשים בפריסה ארצית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים