אימוג'ים נראים אחרת בכל מכשיר – שלחתם חיוך וקיבלתם מלחמה

רק זה היה חסר לנו - עוד סיבה למריבה ● מחקר חדש מצביע על השוני בציורי האימוג'ים שבהם משתמשות יצרניות הטלפונים השונות, ועל הבלבול ואי-ההבנות שזה עלול לגרום לכולנו

אימוג'ים - תמימים או לא?! אילוסטרציה: BigStock

האימוג'ים – אותם יצירי גרפיקה קטנים וחמודים הכוללים סמיילים, מטוסים, חיות שונות ועוד – אשר מובנים לתוך המקלדת הדיגיטלית של הטלפון החכם של כולנו, הפכו כבר מזה זמן רב לחלק מהתרבות המקוונת. אבל מסתבר שהם יכולים גם להיות מאוד מבלבלים.

מחקר חדש מ-GroupLens Lab שבאוניברסיטת מינסוטה, מצביע על כך שלעתים קרובות יש לאנשים פירושים מנוגדים לאותו אימוג'י וכי ההבדלים באופן שבו מוצגים האימוג'ים במכשיר אחד לעומת האחר יכולים להפוך את המצב אפילו לגרוע יותר.

חלק גדול מהבעיה טמון בעובדה שלא כל האימוג'ים נבראו שווים. יוניקוד (Unicode) – תקן תעשיית המחשבים לתווים ולטקסט – מזהה כעת יותר מאלף אימוג'ים שונים. הוא מספק קוד ותיאור של כל אימוג'י – למשל, U+1F601 מזוהה עם "פנים מחייכות עם עיניים מחייכות" – אבל לא מציע דימוי בפועל. וכך קרה שחברות כמו גוגל (Google) ואפל (Apple), הן שהחליטו איך ייראה האימוג'י למשתמשים שלהן, ולפעמים האיורים שלהן לא בדיוק חופפים.

פנים מחייכות עם עיניים מחייכות

אם בוחנים את אותו אימוג'י בעל "פנים מחייכות עם עיניים מחייכות" – "יש שתיארו את האימוג'י של גוגל כ'שמח ומאושר' ואת זה של אפל כ'מוכן להילחם' – מה שבסופו של דבר באמת קרה בכותרת המחקר שלנו", אמרה האנה מילר, סטודנטית לתואר שלישי והמחברת הראשית של המחקר, שניסה לבחון את הפוטנציאל לקצר בתקשורת האימוג'י, שתוצאותיו יוצגו בכנס מדעי נתונים עיקריים שיתקיים בחודש הבא.

המחקר בחן 22 אימוג'ים וכיצד הם מופיעים על חמישה טלפונים חכמים שונים – של אפל, גוגל, מיקרוסופט (Microsoft), סמסונג (Samsung) ו-LG. יותר מ-300 משתתפי המחקר בחנו אוסף אקראי של 15 גרסאות אימוג'י והתבקשו לתאר אותן ולדרג את האימוג'ים בסולם של מינוס חמש עד חמש, כשהמינוס חמש מייצג רגש שלילי משמעותי ואילו הקצה של הפלוס מייצג רגש חיובי עז. בממוצע, המשיבים סברו שגרסת אפל של האימוג'י "פנים מחייכות עם עיניים מחייכות" שידרה דבר מה רע, אבל מצאו שהגרסה של גוגל ושל היצרניות האחרות כיוונה למשהו טוב.

המצב הזה יוצר הזדמנות לבלבול אם אנשים שולחים הודעות בפלטפורמות השונות – משתמשים עם טלפון שנשען על הגרסה של גוגל עלולים לשלוח את מה שהם חושבים שהוא אימוג'י עם חיוך מעודד לידיד בעל iPhone, אשר עלול לקבל דימוי דו-משמעי. והכוונה היא באמת למשמעויות רבות – בעוד שיותר משיבים במחקר חשבו שהגרסה של אפל ל"פנים מחייכות עם עיניים מחייכות" היא שלילית מאשר חיובית, התגלעו בין העונים מחלוקות רבות על אף שכל המשתתפים הסתכלו על אותו אימוג'י בדיוק.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים