"צו השעה – ניהול פשוט של אבטחת המידע בארגונים"

כך אמר אילן סגלמן, סמנכ''ל שיווק ומכירות בפאואר ● לדבריו, "ניהול מערכות המידע הופך להיות מורכב יותר, אבל אבטחת המידע לא חייבת להיות כך"

אילן סגלמן, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי ב-Power Communication. צילום: יח"צ

"עולם אבטחת המידע בארגונים הולך ונהיה מסובך יותר, עם ריבוי של מוצרי הגנה וצורך לנהל אותם. המענה חייב להיות פישוט של ניהול האבטחה, כי כוח האדם המוקצה לתחום בארגונים לא נמצא במגמת גידול". כך אמר אילן סגלמן, סמנכ"ל שיווק ומכירות בפאואר (Power Communications).

לדבריו, "ניהול מערכות המידע הופך להיות מורכב יותר, אבל אבטחת המידע לא חייבת להיות כך. הגיע הזמן לניהול פשוט של אבטחת המידע בארגון, החל מנקודת הקצה ועד הרשת". פאואר מייצגת בלעדית בישראל את סופוס (Sophos), והוא משמש כמנהל פעילות החברה בארץ.


סופוס החלה את דרכה כחברת אנטי-וירוס בריטית לפני שלושה עשורים, ובמהלכם ערכה שורת רכישות, שהבולטות שבהן הן: Utimaco ב-2008, הפועלת בעולם ההצפנה; Astaro ב-2011, הפועלת בתחום UTM, ניהול איומים אחוד; ו-Cyberoam ב-2014, הפועלת לאבטחת רשתות.

סופוס נסחרת בבורסת AIM בלונדון, מחזורה השנתי עומד על כחצי מיליארד דולר, שווי שוק של 1.6 מיליארד דולר, 200 אלף לקוחות, 100 מיליון משתמשים ו-2,500 עובדים.

SMB על הכוונת

"היעדר תקציבים, זמן וכוח אדם מספק הופכים עסקים קטנים ובינוניים לפגיעים יותר מארגונים גדולים, ולכן ההאקרים סימנו אותם למטרה", אומר סגלמן. "לדוגמה, הכופרות. ארגונים גדולים יכולים אולי לעמוד בדרישות הכופר, אולם עסקים קטנים ובינוניים עלולים להינזק קשות עם כל התקפה".

לדבריו, "התפיסה הרווחת בקרב בעלי עסקים קטנים ובינוניים, לפיה קיימת סבירות נמוכה שייפגעו על ידי האקרים – שגויה. דו"ח PwC האחרון חשף ש-74% מעסקים אלה חוו בעיית אבטחה בשנה החולפת. האקרים 'אוהבים' SMB, כי הם מחזיקים במידע רגיש של לקוחותיהם". סגלמן ציין כי "בעיית אבטחת המידע בעסקים הקטנים והבינוניים רק תחמיר בעתיד, אולם פרדוקסלית – התקציבים שלהם וכוח האדם רק יצטמצמו.

מנגד, אמר, "קיימת בעיה של ריבוי מוצרי אבטחת מידע, שקשה לנהל ולשלוט בהם. סופוס זיהתה את הבעיה ופיתחה פתרונות אחודים להגנה מקיפה, המאפשרת לכל הרכיבים לתקשר האחד עם השני, והחשוב מכל – הם כוללים שליטה מרכזית, לצורך פשטות בניהול השוטף, ידידותיות וקלות ההטמעה".

אבטחת מידע פשוטה והגנה במובייל

ארגונים בכל גודל, אמר,"נדרשים ויכולים להוריד דרמטית את הזמן והמשאבים שנדרשים מהם להתמודד עם התקפות הסייבר. טכנולוגיית 'פעימת הלב' (HeartBeat) מאפשרת הגנה מסונכרנת. לפתרונות המסורתיים ניתנת היכולת לשתף מידע ביניהם ולהפעיל מערך תגובה אוטומטי, על מנת לעצור ולנהל את ההתקפה על הארגון. לכן, תהליך גילוי האיומים, הבידוד האוטומטי של מכשירים נגועים, והתגובה הממוקדת לאיום – נעשים מהירים יותר".

לגבי המובייל, ציין סגלמן, "האקרים ימשיכו לנצל פרצות במערכות ההפעלה כדי לחדור לרשתות הארגוניות. אלא שלא מעט פתרונות הגנה מכבידים על הביצועים של המכשיר וזוללים סוללה. סופוס מציעה אפליקציה בעלת ביצועים גבוהים להגנה על המובייל, שאינה משפיעה על ביצועי המכשיר, או על זמן הסוללה, כך שניתן להמשיך לעבוד ביעילות מכל מקום ובכל זמן".

לדבריו, "חוקרי החברה צופים בעלייה במספר המתקפות על האנדרואיד (Android), כי בפלטפורמה קיימות נקודות תורפה משמעותיות. לאפליקציית הגנת המובייל החינמית שלנו, Sophos Mobile Security for Android, יש יכולת איתור עקבית ברמה של 100%. בעזרת המודיעין של SophosLabs, האפליקציה מתעדכנת סביב השעון, סורקת אפליקציות ומונעת שימוש בתוכנות שעלולות להוביל לאובדן מידע. אם המכשיר נגנב או אבד, היא נועלת או מוחקת מרחוק את המידע".

"הטמענו את מוצרי סופוס בארגונים מהמגזר הבטחוני, הממשלתי-ציבורי, היי-טק ותעשייה", סיכם סגלמן. "בשנה האחרונה חווינו עליה של 25% במכירות פתרונות סופוס בישראל. זכינו בלא מעט פרויקטים בהם החלפנו בארגונים מוצרים של מתחרות. אני צופה כי בשנתיים הקרובות היקף המכירות שלנו יצמח ב-50%. תחת ים הפתרונות הקיימים, סופוס מאפשרת לארגונים להתחשב בגורם האנושי ובגורם התקציבי שלהם ולהתמקד בפתרונות המספקים הגנה מקיפה, תוך שליטה וניהול פשוט וחסכון במשאבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים