יבמ תשיק בקרוב כלי פיתוח חדשים לסביבת מיחשוב ענן

לדברי החברה, הכלים החדשים אמורים לייעל את הקצאת המשאבים וניוד העומסים, ולאפשר הגדרת מערכות פיתוח ובדיקה בסביבות ענן פרטי או ציבורי ● על פי מחקר של יבמ, ארגון טיפוסי מקדיש 30% עד 50% מהתשתיות הטכנולוגיות שלו למשימות פיתוח ובדיקות

יבמ (IBM) הודיעה, כי תשיק בקרוב כלי תוכנה להקמה, ניסוי והפעלה של יישומים בסביבת מיחשוב ענן, שיאפשרו להוזיל עלויות ולהתגבר על מכשולים המעכבים את ההתפתחות בתחום. בין השאר, הכלים החדשים אמורים לייעל את הקצאת המשאבים וניוד העומסים, ולאפשר הגדרת מערכות פיתוח ובדיקה בסביבות ענן פרטי או ציבורי. החברה גם חשפה גרסת בטה חופשית לשימוש של כלי פיתוח ובדיקה, וכלים חדשים לאספקת תוכנה במסגרת כלי רשיונל (Rational).

על פי יבמ, בניגוד לכלים מתחרים, סביבות הפיתוח שלה מספקות גמישות מלאה בניוד עומסי עבודה בין הענן הפרטי, של הארגון עצמו – ובין ענן ציבורי הפועל מחוץ למסגרת הארגון. כך, יכול המפתח ליהנות מאפשרות לעבוד בסביבה הדרושה לו בכל רגע נתון, ולא רק בסביבת מרכזי עיבוד נתונים המוגבלים למערכת הפעלה אחת, לסביבת פיתוח מסוימת או לסוג בודד של ענן מיחשוב.

המודל החדש של אספקת כלי הפיתוח של רשיונל באמצעות ענן מיחשוב נשען על המתודולוגיה וכלי התוכנה של יבמ עצמה – על מנת לתמוך בבניית יישומים במסגרת הענן, לצורך פריסתם והפעלתם בין אם בתוך הארגון עצמו ובין אם בענן ציבורי. האפשרות לבנות יישומים בענן ולהשתמש בכלים רק ברגע בו הם נדרשים, ועל פי הצורך, אמורה לתרום להאצת תהליכי הפיתוח. השירותים, המבוססים על פלטפורמת Jazz של יבמ, יסייעו בשילוב ובסינכרון דינמי בין אנשים, תהליכים ונכסים הקשורים בפרוייקטים לפיתוח תוכנה.

עד להצעת שירותי אספקת התוכנה של יבמ, נדרשו גופים מפתחים לרכוש רשיונות מלאים לסביבת מוצרי התוכנה של רשיונל, ולהחזיק בהם גם אם השימוש שנעשה בהם בפועל היה לתקופה קצרה ולמשימה בודדת לאורך תהליך הפיתוח. גרסת הבטה החופשית של יבמ לפיתוח ולבדיקת יישומים עסקיים בסביבת ענן, נשענת על ענן ציבורי ומספקת עיבוד ואחסון במתכונת שירות, יחד עם כלי אספקת התוכנה של רשיונל, תשתיות WebSphere וכלי ניהול המידע של יבמ. יצוין, כי על פי מחקר של יבמ, ארגון טיפוסי מקדיש 30% עד 50% מהתשתיות הטכנולוגיות שלו למשימות פיתוח ובדיקות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים