"בתוך שנתיים נכפיל את מספר חברות ההיי-טק ברעננה"

כך אמר ראש העיר, זאב בילסקי ● לדבריו, "מהפכת התחבורה שהחלה באזור השרון תהפוך את רעננה לעיר הנגישה ביותר לאזורי התעשיה ולהיי-טק"

זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה

"בתוך שנתיים עד שלוש נכפיל את מספר חברות ההיי-טק והטכנולוגיה שפועלות ברעננה, דבר שיהפוך את העיר לאחד מריכוזי ההיי-טק והטכנולוגיה הגדולים ביותר בישראל". כך אומר זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה, בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים.

כיום פועלות באזורי ההיי-טק ברחבי העיר כ-200 חברות היי-טק גדולות ובינוניות, וביניהן כלולות מרבית החברות הרב-לאומיות והבינלאומיות הפועלות בישראל כגון מיקרוסופט (Microsoft), סאפ (SAP), נייס (NICE), אמדוקס (Amdocs), קומברס (המכונה כיום XURA), ריטליקס ועוד.

בילסקי, שלפני 20 שנה הפך את רעננה לעיר החלוצה הראשונה שהקימה קריית היי-טק מחוץ לתל אביב, עם המעבר של HP לעיר, החל לפני שנתיים, כאשר חזר לראשות העיר, בפעם השניה, למקד את הפעילות של העירייה בהגדלה והרחבה משמעותית של פעילות ההיי-טק בעיר, מתוך הכרה שהיא תורמת להתפתחות של העיר ומאפשרת להעניק לתושבים שירותים ברמה גבוהה עם שילוב אוכלוסיה טובה".

בילסקי מנמק את התחזית שלו על שני גורמים: האחד, תנופת בנייה חסרת תקדים, והשני – מהפכת התחבורה שהחלה באזור השרון עם פתיחתו של כביש 531 וחיבורו בעתיד לנתיבי איילון וכביש 2, מה שיהפוך את העיר, לדבריו, לעיר הנגישה ביותר לכל הבאים אליה מצפון ומדרום.

תחום הרפואה סימן את קריית ההיי-טק של העיר

"כבר כיום נמצאים בתהליך בנייה למעלה מ-250 אלף מ"ר של משרדים ומסחר ובהם מגדלים בגובה 30 קומות, תופעה חדשה בנוף העירוני של העיר", אומר בילסקי. אחד הגורמים לגידול לדעת בילסקי הוא ההחלטה האסטרטגית של הנהלת טבע לרכז את פעילותה ברעננה, עובדה שיש לה משמעות רבת היקף.

"נראה כי תחום הרפואה סימן את קריית ההיי-טק של העיר, כמוקד מרכזי עם החלטתה של טבע להקים כאן קמפוס בינלאומי", אומר בילסקי. "כבר כעת הושכרו שטחים נרחבים לכעשר חברות מובילות נוספות בתחום הרפואי, לרבות החממה המשותפת של טבע ופיליפס (Philips) הנקראת Sanara Ventures, המשקיעה בסטארט-אפים, חברות מכשור רפואי וטכנולוגיה רפואית".

"מבחינתנו זו תעודת כבוד אדירה לעיר והוכחה נוספת כי האסטרטגיה שלנו להפוך את רעננה לעיר ההיי-טק המובילה הוכיחה את עצמה", אומר ראש העיר. "המתחם של טבע כולל כ-120 אלף מ"ר על 44 דונם, ויעבדו בו לפחות כ-3,500 עובדים שחלקם בוודאי יעתיק את מקום מגוריו לרעננה", משוכנע בילסקי. בנוסף, הוא מציין, "הפעילות הזו מרחיבה כמובן גם את יתר הפעולות של האקו-סיסטם הנדרש כדי לשרת את הצרכים של החברות הענקיות שיגיעו לעיר ואלו שכבר קיימות".

להפוך את רעננה לעיר נגישה

בין היתר מציין ראש העיר את המעבר של סאפ למתחם חדש בצפון העיר, על שטח של 11 דונם, מתוך שטח של 75 דונם שנמצאים בבעלות איש העסקים ג'ורג' חורש, שהשכיר את יתר השטחים שבבעלותו לטבע. זאת ועוד, ברעננה מצפים לפתיחת בית מלון מפואר בלב אזור התעשיה שיכיל גם מרכז כנסים שיארח כנסים בינלאומיים ויאפשר גם את הרחבת תחום התיירות העסקית ברעננה, המבוססת על המבקרים הרבים בה מכל החברות הפועלות בה.

כאמור, הגורם השני שלדעת ראש העיר יזניק את שטחי המסחר וההיי-טק הוא הנושא התחבורתי. "מהפכה תחבורתית זו תהפוך את רעננה לעיר נגישה מאוד, עם מערכת כבישים טבעתית שתקל באופן משמעותי על העסקים בעיר ועל אלפי העובדים המועסקים בה, המגיעים מחוץ לעיר", אומר בילסקי. "בעידן הנוכחי חברות מתכננות את המשך הגידול שלהם ואת המקומות של העובדים, בין היתר על סמך הנגישות".

נושא אחר אליו מתייחס בילסקי הוא המשך ההערכות למימוש פרויקטי עיר חכמה, כאשר הדגש כעת הוא על הגברת הביטחון האישי של האזרחים בעיר, בעקבות שלושה פיגועים ברצף שחוותה רעננה בשנה האחרונה. במסגרת זו תקים העירייה מתחם ביטחון שירכז בתוכו את כל פעילות גורמי הביטחון בעיר, כיבוי אש, מד"א, משטרה, הביטחון העירוני וכן המוקד העירוני שיצוייד בכל האמצעים כדי לנהל ולשלוט בכל אירוע חירום שיקרה.

לסיכום אומר בילסקי כי "אנו מתאימים את עצמנו למציאות. אם בעבר איש לא חשב שעירייה צריכה לעסוק בביטחון, הרי שהיום זה נושא שעומד בראש סדר העדיפויות שלי, תוך ניצול כל האמצעים הטכנולוגים שקיימים כדי לממש את התוכניות".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מאור

    למיטב הבנתי העירייה החלה לעבוד על הכניסה המתבקשת מצפון. הבעיה שהכניסה תיפתח רק עוד שנה. בנוגע למעבר של אנשים לרעננה - זו עיר לעשירים בלבד וכבר מזמן לא מעמד ביניים

  2. אבי שחם

    איזו מהפכה ואילו קשקושים !! מזה שלוש שנים שאנחנו עובדי ההייטק ברעננה סובלים קשות מהיעדר גישה לאזור התעשייה ברעננה צפון. אזור שתוכנן במקור לכמה מוסכים מכיל כיום עשרות אלפי עובדי הייטק שלכל אחד מהם רכב משלו, וכן אלפי אזרחים המגיעים יום יום לקניון רננים. בבוקר אורך 15-20 דקות להיכנס לאזור מכל כוון שהוא, ובערב לפעמים ממש לא ניתן לצאת ! כבר למעלה משנתיים שמדברים על פתיחת כניסה ויציאה נוספת לאזור מצפון. יציאה שאושרה לפני למעלה משנה בועדה המקומית - ואיש עדין לא נקף אצבע. אפילו פתרונות זמניים כגון הפעלה חכמה של הרמזורים בכניסות וביציאות לא ממש בוצעו.

אירועים קרובים