עלי באבא תכשיר מיליון בני נוער בכפרים של סין

סינים אוהבים קניות אונליין - עובדה ● בימים אלה מזהה ענקית המסחר האלקטרוני הסינית מגמה של עניין גובר ברכישות מקוונות דווקא מהצד הכפרי של המפה ופועלת בשיא העוצמה, ובתמיכת הממשל, כדי למנף את המומנטום

הבוץ היה כיף - עכשיו עוברים למשרד. צילום: BigStock

עליבאבא (Alibaba) מתכננת להכשיר מיליון בני נוער בסין הכפרית, על-מנת לעזור להם להקים עסק מקוון משלהם, ובכוונתה להביא את האי-קומרס לאזורים הכפריים העצומים של המדינה, כך דיווחה אתמול (ג') שינחואה, סוכנות הידיעות הסינית הרשמית (Official Xinhua news agency).

חברת המסחר האלקטרוני הגדולה במדינה הגיעה להסכם עם ליגת הנוער הקומוניסטי של סין (China Communist Youth League) במטרה לתמוך בצעירים באמצעות מימון, אימון ושותפות, כך לפי הדיווח.

קבוצת עליבאבא – הבעלים של הזרוע הפיננסית-אינטרנטית Ant Financial – מתכננת להשקיע מיליארד יואן (154 מיליון דולר) כדי לתמוך בבוגרי מכללות שרוצים לחזור לעיירות הולדתם כדי להקים בה עסק.

ההזדמנות העסקית ברורה לחלוטין

תחום האי-קומרס, שפיתוחו נתמך במידה רבה על-ידי הנהגת סין, מתפשט במהירות באזוריה הכפריים של סין, כשיותר חקלאים פונים למכור את תוצרתם באינטרנט. ראש ממשלת סין, לי קה-צ'יאנג, הכליל את הגדלת המסחר האלקטרוני כאשר הציג את אסטרטגיית ה"אינטרנט פלוס" שלו, בנאום שנשא בשבוע שעבר בפגישה הפרלמנטרית השנתית של סין בבייג'ינג.

בכפרים הוקמו תחנות שירות, בכדי לעזור לאלה שאין להם את הכישורים הדרושים על-מנת לסחור באינטרנט. תושבי הכפר יכולים להזמין מוצרים בתחנות, ולחזור כעבור כמה ימים כדי לאסוף את החבילות שלהם, סיפרה הסוכנות הסינית הרשמית.

מספר רכזות כפר אלה עלה משלוש בשנת 2009 ל-780 כיום, עם תכניות להוספת עוד 100 אלף תחנות כפריות ו-1,000 תחנות מחוז עד לשנת 2019, בעלות כוללת של כ-10 מיליון יואן, הוסיפה הסוכנות.

היקף המכירות המקוונות באזורים הכפריים הוכפל לעומת קצב הגדילה שלהן באזורים העירוניים. לטענת הסוכנות, קונים כפריים, המהווים שליש מכלל תושבי המדינה, הוציאו 195 מיליון יואן באינטרנט בשנה שעברה. ההזדמנות העסקית הנרחבת הגלומה ביוזמה ברורה לחלוטין, השאלה היחידה שנשארת היא האם הגלישה אל תוך תחומי הסחר האלקטרוני תעשה גם לסינים הכפריים טוב, או לאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים