"מעבר לדיגיטל מבלי לשנות את מערכות הליבה עלול להיכשל"

כך מזהיר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים ● לדבריו, "מהלכים מעין אלה הם מראית עין, בזבוז משאבים או ניסיון להרוויח זמן, שהוא בעצם הפסד זמן יקר"

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים. צילום: קובי קנטור

"כל מהלך בו מנסים ליישם מעבר לדיגיטל מבלי לשנות את מערכות הליבה הוא שגוי מראש ועלול להיכשל", כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים. "מהלכים מעין אלה הם סוג של מראית עין, שמשנה את ממשק המשתמש. אפשר לומר שמדובר בבזבוז משאבים או ניסיון להרוויח זמן, שהוא בעצם הפסד זמן יקר".

בן צור דיבר בפאנל "לאן הולך הדיגיטל", שנערך בכנס INDIA 2016 של פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים. הכנס התקיים באחרונה בניו-דלהי, בירת הודו. מנחה הפאנל היה רונן זרצקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ישראכרט, והשתתפו בו מנמ"רים ממערכת הבנקאות ומחברות ביטוח, כמו גם נציגי ספקיות פתרונות למגזר זה.

לדברי בן צור, "דיגיטל בעולם הפיננסי מחייב שינוי של הליבה. לכן, רוב היישומים בתחום יגיעו מחברות המפתחות מוצרי ליבה, דוגמת TCS. באמצעות API'S הם יחוברו לפתרונות מגוונים מרחבי העולם".

בהמשך הוא התייחס להצהרתו של שר האוצר, משה כחלון, שלפיה בעוד 10 שנים לא יהיו בנקים. לדבריו, "ההצהרה הזו איננה נכונה, אבל משקפת מגמה: הבנקים כפי שאנחנו מכירים לא יהיו אותו הדבר. הם ישתנו ללא הכר במהלך העשור הקרוב".

רונן זרצקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומנמ"ר ישראכרט. צילום: פלי הנמר

רונן זרצקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומנמ"ר ישראכרט. צילום: פלי הנמר

"הדבר נכון גם לחברות הביטוח והאשראי", הוסיף. "כל החברות בתחום הזה יחוו שינוי משמעותי בעידן הדיגיטל, כיוון שהן חברות שירותים – שם הדיגיטל ישפיע בשנים הקרובות יותר מאשר בתחומים אחרים".

בן צור השיב לשאלת המנחה מי צריך להוביל את המהפך הדיגיטלי בארגון באמרו כי "המהלך לא שייך רק למנמ"ר, אלא לכל הארגון, כולל המנכ"ל. עם זאת, המנמ"ר חייב להיות בלב השינוי".

הוא ציין שקבוצת בינת ערוכה לתת את הפתרונות לארגונים שרוצים לעבור לדיגיטל ולבצע את המעבר יחד איתם.

"יש כאלה שעדיין יעדיפו להגיע לסניף הבנק"

נתי אמסטרדם, מנכ"ל VMware ישראל, התייחס אף הוא להצהרתו של השר כחלון ואמר כי היא "מרחיקת לכת. אני מעריך שפעילות האינטרנט והמובייל של הבנקים תתעצם וכמות הסניפים תצטמצם, אבל עדיין, יש כאלה שלא מאמצים את כל הטכנולוגיות ויעדיפו להגיע לסניף".

"עם זאת", אמר, "ארגונים אמיצים שצועדים קדימה בלי להסתכל אחורה מייצרים לעצמם יתרון בשוק שבסופו של דבר יביא להם שיפור משמעותי בתוצאות העסקיות".

הוא סיפר ש-VMware מנהלת בימים אלה דיונים עם מנכ"לים ומנהלי אסטרטגיה של ארגונים, על מנת לפתח את דור השירותים החדש.

נתי אמסטרדם, מנכ''ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

נתי אמסטרדם, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

לדברי אסמטרדם, "אנחנו מבצעים כיום פרויקטי דיגיטליזציה, שמאפשרים ללקוחות להריץ את האפליקציות הקיימות והחדשות על אותה פלטפורמה בצורה אחודה. מרכיב מרכזי הוא Operation Transoformation, שמדבר על התאמה של מבנה הארגון לעולם הדיגיטלי".

אמסטרדם ציין כי "VMware מאפשרת לארגונים לבנות פלטפורמה דיגיטלית חדשה, בעלויות זולות. הדגש המרכזי בפלטפורמה הדיגיטלית הוא שיפור זמן ההגעה לשוק, באופן שחוסך לארגונים כסף רב".

עוד הוא הוסיף ש-"ב-15 השנים האחרונות, VMware סייעה לארגונים לחסוך 80% מעלויות ה-Capex שלהם באמצעות וירטואליזציה של שרתים, וכעת אנחנו עובדים על וירטואליזציה של דטה סנטרים".

בנקים אינטרנטיים ובנקים חברתיים

יורם מימון, המנכ"ל בפועל של בנק הדואר, אמר בפאנל שהוא לא סבור שכחלון התכוון בדבריו שהבנקים ייעלמו, אלא כיוון לכך שיש להוסיף עוד בנקים, שיופרדו מחברות האשראי, ולהקים בנקים אינטרנטיים ובנקים חברתיים. "בנק הדואר יכול להיות בנק כזה. יש לו תשתית קיימת של 700 סניפים ברחבי הארץ", אמר.

יורם מימון, המנכ"ל בפועל של בנק הדואר. צילום: משה אלון

יורם מימון, המנכ"ל בפועל של בנק הדואר. צילום: משה אלון

מימון הוסיף כי "לא ניתן יהיה לעצור את המהפכה הדיגיטלית. זו התפתחות של האינטרנט, המובייל והעבודה ללא נייר". בנוסף, הוא ציין ש-"הדיגיטל לוקח את חוויית הלקוח צעד קדימה".

בהתייחס לשאלה מי צריך להוביל את החדשנות בארגון הוא אמר ש-"אני דוגל בכך שמנמ"ר צריך להיות בעל זיקה עסקית ולא קבלן ביצוע של טכנולוגיות. הוא צריך לתרום ישירות להגדלת ההכנסות ופרויקט דיגיטל יכול בהחלט להיות תחת אחריותו, בשיתוף עם גורמים נוספים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים