Galaxy J7: קלאסי, אמין ולא מנסה להרשים

סמסונג קוראת היטב את השוק ויודעת שעם כל הבאזז מסביב למשפחות ה-S וה-Note, בשוק נמכרים הרבה יותר מכשירים שעולים הרבה פחות ● זה מה שהיא מביאה הפעם

Galaxy J7 של סמסונג. כי חזרה לשורשים זה השחור החדש

בכל שנה, ממש לפני תחילת תערוכת הסלולר העולמית בברצלונה, מכריזה סמסונג (Samsung) על מכשיר הדגל החדש שלה בסדרת ה-Galaxy S. בשנתיים האחרונות, עם התוספת של ה-Edge, מדובר כבר בשני מכשירים.

עם זאת, סמסונג, להבדיל מחברות רבות אחרות, לא מייצרת רק מכשירי פרימיום ואם תרצו אפילו סופר פרימיום, כאלה שנמכרים עם תג מחיר שמדגדג בארץ את ה-4,000 שקלים, אם לא יותר. סמסונג מייצרת מכשירים לכל נקודת מחיר כמעט. מכשירי עילית זה טוב ויפה, והם מציגים את היכולות של החברה בתחום, והם כמובן גם מהווים מוקד משיכה מצוין, אבל החברה הדרום קוריאנית יודעת לקרוא היטב את השוק והיא יודעת שעם כל הבאזז מסביב למשפחת ה-S וה-Note, בשוק נמכרים הרבה יותר מכשירים שעולים הרבה פחות.

ולשם כך בדיוק היא שחררה לפני מספר חודשים את סדרת מכשירי ה-Galaxy J כשלארץ נשלחו דגמי ה-J1, J5 וה-J7 – כשהאחרון הוא נושא הסקירה הזו, ולפי המספר ניתן להבין שהוא גם הכי "מפותח" ביניהם, וזה אומר גודל מסך שבמקרה הנוכחי עומד על 5.5 אינץ'. יש גם מצלמת 13 מגה-פיקסל ושני המדדים הללו הם מאוד פופולריים בשוק הביניים בו אמור המכשיר הזה להתמודד.

כמכשיר ששייך לסדרה "הזולה" של המכשירים מבית סמסונג – כי צריך לזכור שמשלמים גם פרמיה מסוימת על המותג – לא תמצאו כאן את החידושים שהחלה החברה להנהיג ב-Galaxy S6 וה-Galaxy S6 Edge בשנה שעברה, והמשיכה איתם עם סדרת ה-S7 השנה. זה אומר שמכל בחינה הוא מגיע עם העיצוב המסורתי, המשופשף והוותיק של החברה, ואם הוא מזכיר לכם מכשירים אחרים, כנראה שאתם צודקים, במיוחד אם המכשירים ההם היו בצבע לבן. הוא דקיק יותר, כי בכל זאת עברו כמה שנים של מזעור, אבל הוא נראה ממש כמו מכשירים קודמים של החברה, להוציא הבדל אחד קטן: יש לו מבזק לד קדמי, שאמור לעזור לצילומי סלפי בחושך.

מכשיר אמין לעבודה

זה אומר שגב הפלסטיק נשלף; זה אומר שאפשר להכניס ולהוציא את הסוללה בקלות; זה גם אומר שהמכשיר נוח מאוד לאחיזה והוא לא יחליק מהיד בעת השימוש. ככה זה כשמביאים לשוק שוב ושוב את הדברים שכבר נוסו, ובהצלחה, לאורך השנים וזה אפילו מקנה לו אמינות.

המסך, שמיוצר בטכנולוגיית Super AMOLED, מגיע ברזולוציה של 720p בלבד, ועם צפיפות פיקסלים יחסית נמוכה שעומדת על 267 לאינץ'. אבל, זהו מסך בהיר שמאוד כיף לצפות בו, ובדרך כלל אפשר לעבוד עם המכשיר גם בשמש בתנאי חוץ, הוא מציג צבעים נעימים לעין ועשירי גוונים. נכון שיש מכשירים בטווח המחיר שלו שכבר מציעים 1080p, אבל מי שלא מתעתד לצפות בסרטים במכשיר שלו ייהנה מהמסך.

עוד דבר שאולי ימשוך את המשתמשים שמחפשים מכשיר אמין לעבודה, הוא הסוללה. עם נפח של 3,000mAh. הייתה ציפייה שהמכשיר הזה יספק במבחן הזמנים של PC Mark תוצאה נאה, אבל היא עלתה על כל הציפיות: התוצאה הייתה הטובה ביותר נכון לכתיבת שורות אלו מבין כל המכשירים שנבדקו במהלך השנה האחרונה והרבה יותר מכך – המכשיר סיפק לנו במבחן לא פחות מ-11 שעות ו-40 דקות של עבודה, ואין אף מכשיר שמתקרב אליו. אף מכשיר.

ה-Galaxy J7 שנמכר בארץ מבוסס על ה-Exynos 7580 של סמסונג עצמה, וזה אומר שמונה ליבות Cortex-A53 שפועלות במהירות של 1.5 ג'יגה-הרץ. המכשיר מגיע עם 1.5 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ועם 16 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון פנימי. הוא תומך ב-Wi-Fi  בתקן עד 802.11n בלבד, וברצועת תדרים יחידה של 2.4 ג'יגה-הרץ, וכן בבלוטות' 4.1. יש כמובן גם תמיכה ב-LTE שמתאימה כל החברות בארץ.

מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 5.1, שמעליה כמובן משובץ ה-TouchWiz של סמסונג עצמה. לא נכביר מילים על הממשק הכל כך מוכר של סמסונג, רק נציין שהוא מרגיש קל מתמיד, תומך בהחלפת ערכות נושא, עובד חלק ואין גם הצקה של יותר מדי אפליקציות מותקנות של סמסונג, למרות שכמובן היא ממליצה להוריד אותן מהחנות שלה.

מבחינת ביצועים, להבדיל מהסוללה, לא הייתה הערכה ליותר מתוצאות בינוניות, והמכשיר אפילו לא ניסה להפתיע ובחלק מהמקרים אפילו הפתיע לרעה, כמו לדוגמה במבחן Basemark OS II בו הוא זכה ל-771 נקודות בלבד, והוא מבין היחידים שלא הצליחו לחצות אפילו את קו ה-800 נקודות שהוא נמוך בפני עצמו.

אבל בסופו של יום המכשיר הזה מיועד לשוק הביניים, ועם תג מחיר רשמי של 1,499 שקל הוא יכול לתת מלחמה שערה למכשירים האחרים שמסתובבים שם. עם האמינות, המותג וזמן הסוללה המדהים, הוא בהחלט יכול להתחרות על מקום ברשימה הקצרה של המועמדים לרכישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים